Crypto - Nieuws en algemene discussie

En waarom doen ze dat dan niet, al dan niet gedeeltelijk? Over welke bedragen spreken we dan?
Het gaat toch een absolute minderheid zijn die er al sinds 2013 inzitten én nog niet verkocht hebben?
Mensen die in 2013 gekocht hebben en niet verkopen, zijn mensen die in de technologie geloven. Het hele punt van bitcoin is nu net dat het een digitale munt is die bestendig is tegen inflatie. Stel dat je op een waarde van miljoenen zit. Waarom zou je die waarde terug naar euro's willen omzetten wanneer dit je net zo goed in BTC kan laten staan? Omdat je jezelf tegen je overtuiging in, graag armer maakt?
Buiten wat kleingeld op je zichtrekening bij de bank kan je je fortuin in bitcoin laten steken.

Nu, de meeste mensen die zoals mij momenteel op 5 of 6 cijfers winst zitten, omdat ze er in periode 2019-2020 veel geld in gestoken hebben, zijn praktisch allemaal mensen die er in de vorige cyclus (2014-2017) ook al bij waren. Wij stonden al jááren aan de zijlijn te wachten op de volgende cyclus al om onze 2017 winsten terug in de markt te pompen.

Weinig mensen gaan inderdaad zomaar, 10-20k, geld steken in een belegproduct waar ze zich pas in verdiept hebben. Die zijn mensen die de awareness, het vertrouwen en de profits al mee hadden van de vorige bullrun. Onze kobe, dat is natuurlijk een ander verhaal. Maar zelfs die heeft intussen zijn geld terug tenzij hij alles verkocht had. :p

Ook deze 2018-2021 cyclus zal tal van nieuwkomers aantrekken die met kleine bedragen pootjebaden in de cryptomarkt, eindigen met 4 of 5 cijfers winst, en zullen dit geld aan de zijlijn houden voor de volgende cyclus (2022-2025).

Mijn 50 euro speelgeld is ondertussen al 600 euro geworden.
Daarvoor heb ik de meest shittige der shitcoins getrade. (buiten Tron en ripple. I wouldnt touch those with a stick)
Ik spreek dan over Egld, Storj, GRT, DNT, matic, alpha, rune, rose, perl, bat, sxp, LRC, LOOM, FIL, DOT, 🤪
Natuurlijk op tijd en stond de BTC waves meegenomen en bij elke kleine satwinst door alts verkocht. Bij satverlies ook gezegd van fuck it... weg jij shitcoin.

Ik denk dat je spijt gaat krijgen dat je (enkelen van) bovenstaande munten niet gewoon 'buy and hold' gedaan hebt.

Iets meer dan de helft van mijn SOL omgezet in BTC, ze hebben het toch al enorm goed gedaan

Ga je ook nog spijt van krijgen denk ik. Imo meer upside in SOL dan in BTC.

Binnen 3 à 6 maanden kan je eigenlijk pas evalueren of de trade die je destijds gedaan hebt, de juiste was.
En nog een tip die ik wil geven: koop niet in BTC pairs maar in USD/EUR pairs. Minder risicovol en je moet geen BTC op het spel zetten.

Maar goed, ik ben sowieso van het buy and hold principe. Als ik wil traden, dan doe ik wel futures.

Mijn 50 euro speelgeld is ondertussen al 600 euro geworden.
Daarvoor heb ik de meest shittige der shitcoins getrade. (buiten Tron en ripple. I wouldnt touch those with a stick)
Ik spreek dan over Egld, Storj, GRT, DNT, matic, alpha, rune, rose, perl, bat, sxp, LRC, LOOM, FIL, DOT, 🤪
Natuurlijk op tijd en stond de BTC waves meegenomen en bij elke kleine satwinst door alts verkocht. Bij satverlies ook gezegd van fuck it... weg jij shitcoin.
Hoelang heb je daarover gedaan?

Ik heb lange tijd geleden eens HTMLcoin gekocht. Ik kan echter nergens deze terugvinden. Iemand een idee waar dat zou kunnen zijn?

Hoelang heb je daarover gedaan?
Paar weekjes nu. Voor de grote btc pump allezins (edit ergens net voor kerstmis vorig jaar)

2021-02-11-13-03-51-Mozilla-Firefox.png

4 uur verschil tussen die posts.🧐🧐
?
Die 50 euro binance was nog btc dust die er sinds 2016 ofzo opstond. Toen de btc 400-600 dollar stond.
Als je dan nog wat sats staan hebt en je kijkt als btc dan 20k staat.. Sja dan is dat dus 50 euro he :D (edit twas 85 dollar) ik denk dan 60 euries ofzo?

Mijn btc komt van faircoin
In 2014 moest je een maitje sturen per uur en dan kreeg je 1000 faircoins :p
Man... ik en mijn maat hebben een hele nacht mails zitten sturen :D Coin is nu niets meer waard. Ik denk niet dat er zelfs nog exhanges zijn die ze kopen/verkopen.
https://fair-coin.org/

Gaat echt nog nen leuke worden voor de belastingen. 'Kheb ze gratis gehad meneer'

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je spijt gaat krijgen dat je (enkelen van) bovenstaande munten niet gewoon 'buy and hold' gedaan hebt.

Ga je ook nog spijt van krijgen denk ik. Imo meer upside in SOL dan in BTC.

Binnen 3 à 6 maanden kan je eigenlijk pas evalueren of de trade die je destijds gedaan hebt, de juiste was.
En nog een tip die ik wil geven: koop niet in BTC pairs maar in USD/EUR pairs. Minder risicovol en je moet geen BTC op het spel zetten.

Maar goed, ik ben sowieso van het buy and hold principe. Als ik wil traden, dan doe ik wel futures.
Goh ik hold maar twee coins. ADA en BTC.
Veilig op de ledger. De rest geraak ik niet zo emotioneel aan gehecht.
Ik trade echt constant in btc pairs. Tis de bedoeling dat ik in sats stijg.

Als ge er niet opgeraakt, moet ge ze eerst een mail sturen, daarna op Reddit contacteren. Thread openen met uw case nummer en normaal snel reply.
Eens gekeken op Reddit en ik lees nogal veel miserie met locked accounts die reeds 2 jaar bestonden. Spreken zelfs meerdere malen van een louche site. Maar die mensen zijn kwaad natuurlijk.

Ik zie hier veel Binance passeren. Wat prefereren jullie? Binance of Coinbase?

Ik heb nog wat IOTA, ooit gekocht in 2017 geloof ik. Die heeft vandaag een grote opmars gemaakt, is dit gewoon een typische pump volgens jullie of is er echt wel meer aan de hand?

Eens gekeken op Reddit en ik lees nogal veel miserie met locked accounts die reeds 2 jaar bestonden. Spreken zelfs meerdere malen van een louche site. Maar die mensen zijn kwaad natuurlijk.

Ik denk dat dit te maken heeft met de wijziging van de wetten. Verificatie is nu verplicht tov jaren geleden. Ik heb mijn coinbase account sinds 2018 en ik kon er ook niet op vorig december. Aleja, ik kon er op maar kon niet veel doen tot alles in orde is. Ik heb mailtje gestuurd, maar dat duurde paar dagen, tot ik mijn case nummer op reddit heb gegooid en toen was het direct opgelost.

Zijn hier mensen die hier nu echt al grof geld verdiend hebben met crypto? En dan bedoel ik echt grof geld (als in +50k)?
Ik zou het gewoon besterven om daar meer als 10-20kk in te steken... En dat heb je toch wel nodig om +50k winst te pakken, of je moet heel veel geluk hebben/er al jaren in zitten...

Het is de laatste maanden wel leuk ontploft hier...

Maar nu instappen met 10k? Nja... Hangt ervan af hoe kapitaalkrachtig je bent en hoe vertrouwd je bent met de technologie en het gebruik van wallets en de verantwoordelijkheid die erbij komt kijken. Nooit meer erin pompen dan dat je bereid bent te verliezen. Voor sommige is dat 200€, voor sommige 20.000€...
Ik zou dat sowieso ten eerste spreiden, en wachten op dips van >20%. Wil dat zeggen dat je geen koopmomenten meer hebt deze cyclus, perhaps, maar dwz ook geen crashes meer van 80%, so there's that :) Ik zou nu echt het bulk van je budget pas gaan investeren als we terug in een bear market terecht komen. De trein is nu gewoon al te lang vertrokken dat ik er enkel maar speelgeld zou achterna durven gooien... (Nadeel aan speelgeld de dag van vandaag is dan ook weer dat de tx-fees en withdrawal fees van veel exchanges zo hoog zijn dat het enorm aan je rendement gaat vreten :/ Op Bitstamp ETH withdrawen kost je atm bv 0.06 ETH @ 1467€/ETH ....)

Ik ben ook begonnen met 100 euries hier en daar aankopen in early 2017 (niet teveel "want we staan al op 2000!"). Heel veel met altcoins gespeeld. Kroop enorm veel tijd & slapeloze nachten in. FOMO'd rond de piek eind 2017 ook nog eens, ofcourse, met iets meer dan speelgeld, ofcourse, ... En dan de crash in 2018 meegemaakt, te optimistisch geweest en te traag gereageerd (er moet helaas ook nog gewerkt & geslapen worden...), anderhalf jaar negatief gestaan tot op -60% (ja, lees dat nog eens opnieuw als je denkt nu er ff al je spaargeld in te gooien), maar alles vastgehouden en er lang niet meer naar omgekeken... In 2019 & vooral in Q4 2020 pas herbegonnen.

Maar ik verkoop nog niet alles omdat ik geloof dat we deze cyclus ('21-'22) nog wat hoger gaan (met ups & downs), ik het geld niet direct nodig heb en ik financieel & mentaal een 2e crash ook wel zal overleven. Ik verkoop wel kleine beetjes tijdens de rit omhoog om m'n initiële inleg te verminderen en enkel bij ferme dips koop ik terug in, maar nooit alles in 1 keer. Atm mag de markt nog 80% zakken voor ik effectief verlies heb.

Heb vorig jaar ook al m'n resterende quasi waardeloos geworden altcoins buiten gebonjourd. Kan daar nog veel winst gehaald worden in een bull market? Ja, maar ik ga er mij niet meer mee bezig houden. Te riskant, teveel werk en ik concentreer me ondertss beter op BTC & ETH. Enkel een beetje XMR & ADA heb ik behouden omdat ik er wel in geloof. En dan nog wat zakgeld in LINK als halve gok...

(En goddamn ADA, had er beter grof geld ipv speelgeld in gestoken, maar da's nu ook weer te laat I guess. +114% op een week.... Heb ffs nog getwijfeld onlangs om bij te tanken maar heb het niet gedaan omdat ik niet weer ten prooi wou vallen aan de FOMO, so I MO'd..... 😟)

Laatst bewerkt:

Ik zit op Bitstamp als hoofd exchange, dan nog wat op Bittrex & Kraken. Heb ook Poloniex & Binance gebruikt.

Technisch vraagje: als nabestaanden een wallet zouden willen herstellen adhv een recovery seed, hebben ze dan nog iets anders nodig dan dat?

Moet ik BIP standaarden vermelden? Zoja is BIP84 (bc1 address) vermelden voldoende? Impliceert dat BIP32/39/44/49?
Als er meerdere coins op staan, moet ik de derivation paths voor elke coin gaan vermelden? Het wordt dan wel nogal een soep om hun backups up to date te houden als er coins bijkomen/verdwijnen uit de wallet....
Ik lees dat sommigen hun xpub ook backuppen, maar waarom? Alles kan toch vanaf de recovery seed hersteld worden?

Ik zit op Bitstamp als hoofd exchange, dan nog wat op Bittrex & Kraken. Heb ook Poloniex & Binance gebruikt.
Thx!

Als je spreekt over 'ermee bezig zijn', wilt dat dan zeggen dat je ferm getrade hebt?

Ik ben van plan om gewoon een klein bedrag (500 eur fzo) te spreiden over BTC en ETH en misschien nog 2 alts. Maar dan niet gaan traden en vooral wachten. Enkel is het mij nog vaag hoe zo'n externe wallet werkt. Puur hypothetisch: je koopt voor 100 euro bitcoin jaren geleden. Ondertussen zijn uw 100 euro aan bitcoin 40.000 waard. Dan moest dat tussendoor wel al eens op een wallet gezet worden, of je hebt miserie denk ik dan? Heb ik het goed op, als uw BTC nu op uw account staan of in uw externe wallet zitten, enige verschil is dat het moeilijker is (wachttijden) om direct alles te verkopen als ze nog moeten overgezet worden van wallet naar platform. En kan je dan zomaar even 40k cashen?

Noobvragen, I know. Maar 'k moet ergens beginnen hé. :)

Thx!

Als je spreekt over 'ermee bezig zijn', wilt dat dan zeggen dat je ferm getrade hebt?

Ik ben van plan om gewoon een klein bedrag (500 eur fzo) te spreiden over BTC en ETH en misschien nog 2 alts. Maar dan niet gaan traden en vooral wachten. Enkel is het mij nog vaag hoe zo'n externe wallet werkt. Puur hypothetisch: je koopt voor 100 euro bitcoin jaren geleden. Ondertussen zijn uw 100 euro aan bitcoin 40.000 waard. Dan moest dat tussendoor wel al eens op een wallet gezet worden, of je hebt miserie denk ik dan? Heb ik het goed op, als uw BTC nu op uw account staan of in uw externe wallet zitten, enige verschil is dat het moeilijker is (wachttijden) om direct alles te verkopen als ze nog moeten overgezet worden van wallet naar platform. En kan je dan zomaar even 40k cashen?

Noobvragen, I know. Maar 'k moet ergens beginnen hé. :)
Nee ik trade niet ferm. En ook al helemaal niet met leverage bv. Vooral buy & hold en nu de laatste maanden wel dagelijks monitoren. Met die altcoins indertijd mss meer, en heb ook een tijd een trading bot op Binance gedraaid, maar daar heb ik zelfs nooit m'n aankoopprijs op terugverdiend (was toen ook wel een bearmarket); twas beter als ik dat gewoon in BTC had laten staan lol......

Kraken & Bitstamp waren een van de eerste Europese waar je makkelijk euro's naartoe kon sturen & withdrawen, dus vandaar dat ik mij daar eerst heb aangemeld en nu Bitstamp nog het meest gebruik. Heeft wel niet veel coins, maar m'n portfolio bestaat toch uit 57% BTC & 37% ETH.
Denk dat Kraken wel iets lagere trading fees heeft.

Maar alle exchanges hebben ook limieten op hoeveel je mag verhandelen & withdrawen afhankelijk van uw "verification level". Dat was indertijd toch zo. Bv dat je maar 5000€ (of equivalent in crypto)/week kan afhalen. (Kweet niet hoe het de dag van vandaag zit). Dus heb ik mij toen al gewoon bij meerdere exchanges aangemeld "voor moest de tijd ooit aanbreken dat ik mijn ingebeelde miljarden wil afhalen dat ik niet eerst overal extra verifcation processen moet doorlopen :p Da's al gebeurd dus :) )
Poloniex & Bittrex heb ik veel gebruikt voor alts, heel veel keuze daar. Bittrex heeft tegenwoordig ook Euro funding/withdrawal opties. Poloniex weet ik niet.

Elke exchange krijgt negatieve reviews btw, en heeft reports van mensen bij wie hun account gelocked is. Tis soms wat verontrustend... Zelfs Bitstamp die nochtans vroeger heel hoog aangeschreven stond. :/

"Ondertussen zijn uw 100 euro aan bitcoin 40.000 waard"
Rustig, rustig :p Als dat 200 euro waard is opt einde van dit jaar, moogt ge al héél blij zijn denk ik :p

Maar ja, grote bedragen laat je best niet lang op exchanges staan owv de veiligheid. "Not your keys, not your coins". Je kan software wallets draaien op je PC of je smartphone. Beschouw dat als een zichtrekening if you will. Voor uw spaarrekening koop je best een hardware wallet. Uitcashen is dan idd "gewoon" terug versturen naar uw adres op uw exchange (als het over zo'n bedragen gaat en je bent het niet gewoon, doe je natuurlijk eerst een testje met 10€ ofzo é....), hopen dat het er snel op staat (afhankelijk van de tx fee kan dat een tijd duren, er zijn websites voor waarmee je dat kan inschatten, en de exchanges vereisen ook x-aantal block confirmations voor je erover kan beschikken in je account), traden, altijd met limit orders ofcourse, en dan EUR withdrawal starten. Maar again, check de limieten van de exchanges.

Ik heb nog wat IOTA, ooit gekocht in 2017 geloof ik. Die heeft vandaag een grote opmars gemaakt, is dit gewoon een typische pump volgens jullie of is er echt wel meer aan de hand?

IOTA (also known as MIOTA) is a native token of IoT-focused distributed ledger network Iota. Today, Feb. 11, 2021, its price spiked more than 50 percent in 12 hours.

Splendid price run ahead of crucial technology updates

Today, the price of IOTA spiked from $0.81 to $1.23 on major spot trading platforms. Thus, according to CoinGecko analytical dashboard, the IOTA price added 51.8 percent in less than 12 hours. IOTA token spikes 51% in 12 hours. While IOTA Foundation is typically very active in terms if development, in the last few days, its team has shared a number of important announcements. IOTA is approaching a decisive stage of Chrysalis, the most remarkable system upgrade in its history. According to an inspiring blog post by IOTA Foundation's leaders, it will activate scalable automated market makers, feeless DeFi ecosystems and decentralized oracles to IOTA mechanisms. Many dApps-focused startups will therefore be able to leverage the power of IOTA Tangle. Starting from Feb. 5, 2021, IOTA Foundation launched a dedicated Chrysalis web page to cover its progress in a more detailed way. It will also display guides and schedules for further updates.

Crypto Twitter is searching for IOTA

Highlighting that it is deadly serious about approaching Chrysalis upgrades, the IOTA team shared an announcement about its Oracle System release. As covered by U. Today, it concided with the approval of IOTA by the German government as a partner in the large-scale smart-city program. The splendid IOTA price run has not gone unnoticed even for the project's competitors. Ethereum developer Afri Shoedon admitted that Twitter is so excited about IOTA dynamics that it can easily join the club of large-cap pumps. IOTA is ready to follow XRP, DOGE, ADA. Mr. Shoedon compared IOTA's performance to that of XRP, Dogecoin (DOGE) and Cardano (ADA). These tokens made headlines with record-breaking rallies last week.

Terug
Bovenaan