Crypto - Nieuws en algemene discussie

Van exchange naar exchange is Litecoin voor mij de way to go. Snel en lage fees.
Net eens bekeken en dat lijkt inderdaad interessant:

In Eth:
Withdrawal van 0.5 ETH aan $1595 = $797.5
Transaction Fee: 0.017 ETH = $27.115

In BTC:
Withdrawal van 0.015 BTC aan $52800 = $792
Transaction Fee: 0.00015 BTC = $7.92

In LTC:
Withdrawal van 3.5 LTC aan $233 = $815.5
Transaction Fee: 0.01 LTC = $2.33

Op Bitstamp komt dan nog bij: LTC naar € = 0.5%
SEPA betaling: €3

Niemand die hier al problemen heeft gehad met uitbetalen van bv. Coinbase naar zichtrekening (BNP, KBC, ING, etc.)? Heb al verhalen gehoord dat banken dat weigeren onder het mom van witwaspraktijken.
Ik heb vorige week nog wat afgehaald van Coinbase Pro naar m'n KBC rekening en dat stond er na 5 minuten op.
Ging wel maar over 100 euro :D

Volgens mij zitten we nu ergens tussen "delusion" en "new paradigm"

Ik gok op take off :p

Net eens bekeken en dat lijkt inderdaad interessant:

In Eth:
Withdrawal van 0.5 ETH aan $1595 = $797.5
Transaction Fee: 0.017 ETH = $27.115

In BTC:
Withdrawal van 0.015 BTC aan $52800 = $792
Transaction Fee: 0.00015 BTC = $7.92

In LTC:
Withdrawal van 3.5 LTC aan $233 = $815.5
Transaction Fee: 0.01 LTC = $2.33

Op Bitstamp komt dan nog bij: LTC naar € = 0.5%
SEPA betaling: €3
Moeten daar niet nog een paar zaken bij?
Enerzijds trading fee op bittrex voor ETC & BTC -> LTC: 0.2% (+3.179€)
Anderzijds trading fee op bitstamp voor ETC & BTC -> EUR: 0.5% (+3.85€ +3.92€)

Bittrex zelf ondersteunt anders ook gewoon SEPA withdrawal hoor.

De hashpower die in het netwerk zit is een groot deel van de market cap. Als uw miners niets meer opbrengen omdat de kosten hoger liggen dan de prijsstijging van de BTC, dan kegelt ge beide buiten.
Ik zie niet echt veel correlatie tussen hash rate https://www.blockchain.com/charts/hash-rate & market cap (of prijs) https://www.blockchain.com/charts/market-cap . Zoals ik al zei, de hash rate is nog bijna een jaar x4 gegaan na de piek in 2017, enkel om dan ff 30% ofzo te zakken tijdens de bottom qua prijs. Half jaar later zat die terug op een ATH terwijl de prijs nog maar de helft van zijn eigen ATH was.

Voorlopig is dat een selfbalancing systeem. Energy cost up? Miners switch off. Hash power down. Difficulty down. Miners switch on, soms zelfs met oudere hardware.

Ik zit met grotere vragen voor binnen een paar decennia, als de block reward te laag wordt en het meer en meer van tx fees moet komen. Maar dat kan ook opgelost worden door bv de block size te vergroten. Nuja, in het beste geval is dat toch maar iets voor als ik al op pensioen ben... Misschien worden tegen dan miners gesubsidieerd door overheden, who knows...

Ik gok op take off :p
We zitten voorbij media attention. Dat is al aan de gang sinds december. Toen was het "BTC is door de 40.000" en werd er bijna elke week aandacht aan geschonken. Dan was er weer stijging en daling doordat iedereen er probeerde op te springen door FOMO. Met Elon Musk recent denk ik dat we ergens enthousiasm en greed zitten

Bwa, who knows. Eigenlijk is de media attention nog maar sinds nieuwjaar wat beginnen stijgen... Google Trends toont ook nog niet het niveau van '17/'18. Ik gok ergens voor Greed. Stock to flow model, voor wat het waard mag zijn, voorspelt ook nog een verdere verdubbeling, dus dat zou mooi overeenkomen moest dat waar zijn :p Tx fees zijn ook nog maar de helft van wat ze eind 2017 waren (maar toen was er wel nog geen Segwit enzo).

En honestly. In 2017 had ik één vriend en in heel m'n uitgebreide familie één neef die eens vroeg of ik wat van Bitcoin kende. Toen was ik er ook +- pas mee begonnen, Q1 of 2 van 2017.
Sindsdien heeft niemand er nog om gevraagd, of werd er hooguit bij extreme uitzondering eens weglachend denigrerend over gepraat op een familie feest (wat nu ook al van voor Corona geleden is, dat wel...) Dus of de hype heeft hen nog niet genoeg bereikt, of ze hebben er allemaal en zwijgen er over :)

Laatst bewerkt:
De echte grote veranderingen zijn voor begin maart, we zullen zien of er dan de 2 dollar wordt doorbroken. Voor een deel zitten die dingen idd al in de prijs in, maar de echte stijging komt pas als het effectief bevestigd is.

Het is mij nog altijd niet duidelijk hoe Cardano daarmee geld verdient.

Betaalt Ethiopié per creatie/wijzigingen in hun identificatiesysteem? (Ik gok op waarschijnlijk niet. Dit zal wel grotendeels gesponsord worden door Cardano zelf.)

Heeft Ethiopië de munt uberhaupt nodig voor 'transacties' op die chain? Dusja wat is dan de link met cardano?

Indien wel, is er een vorm van kostbeheersing? Beetje nadelig als je een crypto moet kopen die zwaar fluctueert in prijs om transacties te doen op een essentieel wordend element in je organisatie.

BNB wtf

ETH blijft botsen tegen de psyschologische drempel van $2.000. Eens het daarover gaat wordt het interessant.

Terug
Bovenaan