D
Deleted member 658
Guest
Toch wel.Alles wat geen cashflow heeft, is financieel 0 waard.
Want deze uitspraak heeft ook geen cashflow maar ze is wel goud waard!
Nee, jij maakte de assumptie dat de reden dat de overheid bitcoin nog niet aan banden gelegd heeft, komt omdat het nog maar niche is en dat de overheid dus wél zal ingrijpen wanneer ze dat niet meer is.Alles wat ooit in de toekomst een eenmalige cashflow heeft door te verkopen aan iemand die hopelijk meer zal bieden ook al heeft het onderliggende actief geen fundamentele waarde, is bij definitie een puur speculatieve asset of gewoon handelswaar, geen investeringsasset.
Ja, dat zijn oa goud, auto's, kunst, diamanten (al eens proberen verkopen aan de aankoopprijs trouwens?), zoals ik al zei.
- je maakt daar een assumptie alsof op een bepaald moment elk huishouden substantiële hoeveelheid bitcoin zal hebben.
Neem van mij aan dat de overheden goed in de gaten houden of bitcoin systemisch gevaar zou beginnen betekenen omdat meer en meer mensen erin beginnen te gokken voor grote bedragen, en dat er vroeg genoeg ingegrepen zal worden.
Gewoon omdat iedereen die wat financiële geschiedenis kent, weet hoe dit eindigt. Met veel traantjes (en een paar lucky winners die er vroeg genoeg uit waren).
Ik vraag aan jou hoe een democratisch verkozen overheid (zoals de onze) dan juist een munt aan banden zal leggen wanneer ze niet meer niche is wanneer - puur hypothetisch gezien - een significant deel van de bevolking hun spaargeld daarin gestoken heeft? Gaat de overheid miljoenen van hun bevolking opeens laten vaporiseren? Of gaat de overheid mijn bitcoins overkopen als tegencompensatie? En welke burger gaat daar dan op stemmen?
Een exchange is een inwisselkantoor en niet meer dan dat! Als je niet snapt dat een exchange geen bank is dan snap je het concept van bitcoin eigenlijk niet. De waarde van de bitcoin is niet backed door exchanges maar door de blockchain.-500 exchanges, maar waar backen die de waarde van bitcoin ergens? Waar garanderen zij availability, of convertability naar dollar? Wie draait op als er 1 gehackt wordt of fraudeert?
Tuurlijk geeft het dat wel een intrinsieke waarde. Een munt die je wereldwijd kan gebruiken heeft een duidelijke intrinsieke meerwaarde tov. een munt die je slechts in 1 land, provincie of winkel kan gebruiken zoals bij private coins het geval was.- voor de 100ste keer, het loutere feit dat bitcoin wereldwijd circuleert geeft het geen intrinsieke waarde.
Mijn dollarbiljet kan ook wereldwijd ingewisseld worden, is het plots 50.000 dollar waard, terwijl het een jaar geleden 5.000 dollar was omdat meer mensen het gebruiken? Wie zou dat willen hebben als transactiemiddel?
Geld moet kunnen expanderen of het is gedoemd te mislukken als munt.
Je kan niet:
1. een argument starten dat bitcoin om dezelfde redenen zal falen als 100 jaar oude private coins
2. negeren deze private coins faalden omdat ze - in tegenstelling tot nationale munten - slechts zeer lokaal bruikbaar waren
3. van zodra je beseft dat dit geen gelijkenis maar juist een voordeel is van bitcoin tov. nationale munten, opeens doen alsof het geen meerwaarde zou betekenen