Crypto - Nieuws en algemene discussie

Alles wat geen cashflow heeft, is financieel 0 waard.
Toch wel.
Want deze uitspraak heeft ook geen cashflow maar ze is wel goud waard! :p

Alles wat ooit in de toekomst een eenmalige cashflow heeft door te verkopen aan iemand die hopelijk meer zal bieden ook al heeft het onderliggende actief geen fundamentele waarde, is bij definitie een puur speculatieve asset of gewoon handelswaar, geen investeringsasset.
Ja, dat zijn oa goud, auto's, kunst, diamanten (al eens proberen verkopen aan de aankoopprijs trouwens?), zoals ik al zei.

- je maakt daar een assumptie alsof op een bepaald moment elk huishouden substantiële hoeveelheid bitcoin zal hebben.
Neem van mij aan dat de overheden goed in de gaten houden of bitcoin systemisch gevaar zou beginnen betekenen omdat meer en meer mensen erin beginnen te gokken voor grote bedragen, en dat er vroeg genoeg ingegrepen zal worden.
Gewoon omdat iedereen die wat financiële geschiedenis kent, weet hoe dit eindigt. Met veel traantjes (en een paar lucky winners die er vroeg genoeg uit waren).
Nee, jij maakte de assumptie dat de reden dat de overheid bitcoin nog niet aan banden gelegd heeft, komt omdat het nog maar niche is en dat de overheid dus wél zal ingrijpen wanneer ze dat niet meer is.

Ik vraag aan jou hoe een democratisch verkozen overheid (zoals de onze) dan juist een munt aan banden zal leggen wanneer ze niet meer niche is wanneer - puur hypothetisch gezien - een significant deel van de bevolking hun spaargeld daarin gestoken heeft? Gaat de overheid miljoenen van hun bevolking opeens laten vaporiseren? Of gaat de overheid mijn bitcoins overkopen als tegencompensatie? En welke burger gaat daar dan op stemmen?

-500 exchanges, maar waar backen die de waarde van bitcoin ergens? Waar garanderen zij availability, of convertability naar dollar? Wie draait op als er 1 gehackt wordt of fraudeert?
Een exchange is een inwisselkantoor en niet meer dan dat! Als je niet snapt dat een exchange geen bank is dan snap je het concept van bitcoin eigenlijk niet. De waarde van de bitcoin is niet backed door exchanges maar door de blockchain.

- voor de 100ste keer, het loutere feit dat bitcoin wereldwijd circuleert geeft het geen intrinsieke waarde.
Mijn dollarbiljet kan ook wereldwijd ingewisseld worden, is het plots 50.000 dollar waard, terwijl het een jaar geleden 5.000 dollar was omdat meer mensen het gebruiken? Wie zou dat willen hebben als transactiemiddel?
Geld moet kunnen expanderen of het is gedoemd te mislukken als munt.
Tuurlijk geeft het dat wel een intrinsieke waarde. Een munt die je wereldwijd kan gebruiken heeft een duidelijke intrinsieke meerwaarde tov. een munt die je slechts in 1 land, provincie of winkel kan gebruiken zoals bij private coins het geval was.

Je kan niet:
1. een argument starten dat bitcoin om dezelfde redenen zal falen als 100 jaar oude private coins
2. negeren deze private coins faalden omdat ze - in tegenstelling tot nationale munten - slechts zeer lokaal bruikbaar waren
3. van zodra je beseft dat dit geen gelijkenis maar juist een voordeel is van bitcoin tov. nationale munten, opeens doen alsof het geen meerwaarde zou betekenen

Mensen die blijven reageren op Janus zijn berichten zijn even verantwoordelijk voor de ondertussen 10 pagina's aan discussie als Janus zelf. Als je wilt dat Janus stopt met het maken van zijn punt, reageer er dan verder ook niet op. Als jullie Janus steeds willen blijven overtuigen van het belang van crypto, is het niet zo gek dat Janus jullie zal blijven overtuigen van het tegengestelde.

Iedereen heeft natuurlijk het recht zijn mening te verdedigen. Jammer genoeg wordt er niet meer over crypto gepraat de laatste tien pagina's maar is het een collectie meningsverschillen geworden waar misschien den gemiddelde lezer van dit topic weinig boodschap aan heeft. Ik hoef niet overtuigd te worden van het belang van crypto. Ik hoef ook niet overtuigd te worden van het gevaar van crypto. Ik ben me van beide bewust.

Het zou fijn zijn moest dit topic terug wat inhoud gaan bevatten die los staan van deze twee zaken.
Kom, kom. Er wordt weldegelijk nog steeds over crypto gepraat.

Deze thread heeft geen gepredetermineerd doel als de 'goednieuwshow' of hoe mensen TA gebruiken om shitcoins te traden. Net omdat mensen er hun geld in steken, vind ik de wat meer 'existentiële discussie' over cryptocurrency ook zeer belangrijk.

In de coronathread worden alle coronasceptici er toch ook niet uitgezwierd., waarom zouden we dat hier dan wel doen met cryptosceptici?

Of moet Janus dan een nieuwe 'cryptowaanzin' topic/ website openen?

Een exchange is een inwisselkantoor en niet meer dan dat! Als je niet snapt dat een exchange geen bank is dan snap je het concept van bitcoin eigenlijk niet. De waarde van de bitcoin is niet backed door exchanges maar door de blockchain.

Ik kan hier mis in zijn maar had men niet recent ontdekt dat Robinhood de grootste wallet aan Dogecoins had?

Dus exchanges (Robinhoof is eigenlijk een effectenbank maar kom ) hebben een eigen wallet waarschijnlijk waar hun beleggers deel van uitmaken.

Tis alleszins een goeie vraag. Wat als de exchange-wallet gehacked is, wie draait er voor op?
Mijn aandelen en fondsen zijn beschermd als een effectenhandelaar failliet zou gaan want die staan expliciet op mijn naam als mijn eigendom en die blijven op mijn naam als eigendom.

Maar bij wallets op een exchanges, is die scheiding toch niet zo duidelijk in geval van een ramp :p. Bij al die kleintjes is het al niet duidelijk wie erachter zit, dus het minuut dat ze offline staan, ben je alles kwijt. Bij die kleintjes zou je beter nooit je coins laten staan op hun site.

Ik vraag me nu af hoe dit werkt met staken (maar daar ken ik nu echt heel weinig van.) als je staket vanuit een wallet van Coinbase. En Coinbase sluit. De vergoeding voor het staken, gaat dan nog altijd naar je voorgoed onbereikbare portefeuille op Coinbase?

Back on topic. Iemand nog nog weet van enkele munten om mee te spelen?
Volgende week operatie en 3 weken revalidatie. Dan heb tijd om me wat te verdiepen in het traden.
Zou er max 2 à 300€ willen insteken om me wat bezig te houden.
Iemand tips of sites met info en/of prognoses ?
Heb momenteel ADA , ETH , BNB en PolkaDOT in portefeuille steken (en die blijven daar) en wil me ff bezighouden met andere als tijdverdrijf.

Volgende week operatie en 3 weken revalidatie. Dan heb tijd om me wat te verdiepen in het traden.
Heb momenteel ADA , ETH , BNB en PolkaDOT in portefeuille steken (en die blijven daar) en wil me ff bezighouden met andere als tijdverdrijf.
Vechain zie ik als volgende poppen naar boven.

Vechain zie ik als volgende poppen naar boven.
Het mag wel eens gebeuren ja. Ik moet wel zeggen dat dat ecosysteem niet veel voorstelt en ze er ook geen moeite voor lijken te doen om projecten aan te trekken. Ze hebben genoeg partnerships, dat wel maar projecten die op hun blockchain bouwen niet.

Enjin en Chiliz, munten die toch in de praktijk gebruikt worden.
Enjin in de Japanse gameindustrie.
Chiliz bij grote sportevenementen.

Zijn op korte termijn ook redelijk sterk gestegen, en staan nog redelijk goedkoop.

Ik hoop dat 1 van deze munten, e.a., ooit x 1000 gaan.
Een relatief kleine investering nu, maar stel x 1000. Alsvast meer kans dan met de lotto te spelen.

Andere (shit)munten hebben het ook gekunnen. En munten als deze worden effectief in de praktijk gebruikt en zijn groeiende.

Laatst bewerkt:
Kom, kom. Er wordt weldegelijk nog steeds over crypto gepraat.

Deze thread heeft geen gepredetermineerd doel als de 'goednieuwshow' of hoe mensen TA gebruiken om shitcoins te traden. Net omdat mensen er hun geld in steken, vind ik de wat meer 'existentiële discussie' over cryptocurrency ook zeer belangrijk.

In de coronathread worden alle coronasceptici er toch ook niet uitgezwierd., waarom zouden we dat hier dan wel doen met cryptosceptici?

Of moet Janus dan een nieuwe 'cryptowaanzin' topic/ website openen?
Er is wel een verschil tussen iemand die een topic verziekt en iemand die eens een bedenking maakt. We zijn hier niet om mensen te overtuigen van crypto, we zijn hier om informatie over crypto te delen. Janus wil zelfs niet overtuigd worden. Hij wil ons enkel overtuigen dat we ongelijk hebben en daar hebben we hier helemaal niets aan... Als hij hier aandacht blijft krijgen, zal hij ook niet stoppen. Een typische trol. Ik zal me alleszins distantiëren van dit topic als dit blijft duren want de laatste pagina's bestaan alleen maar uit zever.

Er is wel een verschil tussen iemand die een topic verziekt en iemand die eens een bedenking maakt. We zijn hier niet om mensen te overtuigen van crypto, we zijn hier om informatie over crypto te delen. Janus wil zelfs niet overtuigd worden. Hij wil ons enkel overtuigen dat we ongelijk hebben en daar hebben we hier helemaal niets aan... Als hij hier aandacht blijft krijgen, zal hij ook niet stoppen. Een typische trol. Ik zal me alleszins distantiëren van dit topic als dit blijft duren want de laatste pagina's bestaan alleen maar uit zever.
Persoonlijk heb ik geen probleem met Janus, integendeel, de discussie tussen hem en Moonblade lees ik graag en heeft imo zeker een plaats in deze topic.

Janus wil zelfs niet overtuigd worden. Hij wil ons enkel overtuigen dat we ongelijk hebben en daar hebben we hier helemaal niets aan... Als hij hier aandacht blijft krijgen, zal hij ook niet stoppen. Een typische trol. Ik zal me alleszins distantiëren van dit topic als dit blijft duren want de laatste pagina's bestaan alleen maar uit zever.

Waarom is het een probleem dat Janus iemand wil overtuigen? Dit is nog steeds een openbaar forum. Ik heb de discussie een beetje gevolgd, en ik moet eerlijk zeggen dat buiten een enkeling de meeste argumenten tegen Janus/pro crypto meestal van een lager niveau zijn dan Janus` betoog... Om nog maar te zwijgen over het gokken op de volgende shitcoin die kan "moonen" of wat TA bullshit (niet dat hier per se iets mis mee is, maar je kan nu ook niet zeggen dat dit dan wel hoogstaande discussies zijn)

(disclaimer: ik ben zelf zeker niet contra crypto, heb er zelf al een ruime tijd in bezit).

Yep, zeer goed nieuws.

En voor wie Bitcoin vanuit HODL perspectief bekijkt: Bob Loukas heeft een nieuwe status update van 45 min. gratis beschikbaar gesteld.

Topics zijn:
- status waar we nu staan in de cycle en targets
- marktpsychologie
- Super & Hype cycle
- Institutional phase
- Wanneer verkopen
- Wat na deze cyclus

Dit heeft puur te maken met het de hoeveelheid (en het niveau) van de reacties. 1 Janus post per pagina en een reactie daarop de volgende dag gaat alle andere interessante info in deze thread niet overwoekeren. Het heeft ook geen zin om argumenten die al aangehaald zijn, te blijven herhalen. Maar het soort metadiscussies dat we nu voeren, vult wel gemakkelijk halve pagina's.

Wie zijn geld veilig wil zien groeien kan altijd bitcoin futures verkopen met x1 leverage. Je kan nu een btc kopen voor 48k en direct verkopen in september voor 52k, dat is 10% interest op 6 maand. Dat is meer dan uw spaarboekje.
Maar dan zijt ge uw BTC wel kwijt moest de prijs -50% gaan zie ik. Dus uw risico is hoger dan wanneer ge gewoon BTC koopt en HODLt.
Stel dat gij 1 BTC hebt op uw account, (ter waarde van 48K), ge neemt een futures contract voor 48K , dus ge geeft uw eigen BTC als collateral, en ge koopt 1 BTC met die 48K geleend geld.
Als BTC 50% crasht, dan zult ge geliquideerd worden, je bent verplicht om je contract te verkopen (automatisch), omdat uw tegoed 24K is en uw eigen BTC ook 24K waard is.
Stel dat BTC 100% stijgt in waarde, dan is uw eigen BTC op uw account 96K waard, de BTC is uw leverage contract is dan 96K waard en gij moet 48K terugbetalen van uw lening. Dus hebt ge aan het einde van de rit 1,5 BTC (als je je profits in BTC neemt) of 144K op uw account (waar ge dan wel nog funding fees moet aftrekken). Had ge gewoon gehodld, dan had ge 1 BTC aan 96K over.

is dat dan enkel voor ethereum of voor elke coin die op ethereums code gebaseerd is?

En denkte dat de impact direct zal gevoeld worden op de cryptomarkt of zal er maar een bullrun zijn op de moment dat het geimplementeerd word?
7,5% omhoog intussen.
Is toch al een mooi begin.

🚀

Laatst bewerkt door een moderator:
GET Protocol blijft ook lekker gaan. En is een van de weinige crypto coins waar ik longterm toekomst in zie

Wie zijn geld veilig wil zien groeien kan altijd bitcoin futures verkopen met x1 leverage. Je kan nu een btc kopen voor 48k en direct verkopen in september voor 52k, dat is 10% interest op 6 maand. Dat is meer dan uw spaarboekje.
Bij welk trade platform kan je dit doen?

Terug
Bovenaan