Darts: 2026

Het zou nu officieel aan Mario gemeld zijn. Hij moet niet meer afzakken naar de Q-school. Taylor is zijn tourkaart kwijt en hij was als nummer 65 eerste vervanger. De ene zijn dood is de andere zijn brood. De strafmaat zou nog wel bepaald moeten worden.

Voorts, Justine Hood krijgt als (enige) niet tourkaart houder ook asap een tourkaart wegens zijn goeie prestatie op het WK en hoeft geen Q-school te spelen want hij komt meteen de top-64 binnen.

Dus we gaan minstens 5 Belgen ook dit jaar zien darten op het hoogste niveau al kan dat aantal nog stijgen na de Q-school.
Woensdag zou de hoorzitting van Taylor zijn ivm zijn straf.

Justin Hood had al een tourcard via Q-School 2025.

Er doen een heleboel Belgen mee aan Q-School die morgen start maar ook heel wat spelers die vroeger een tourcard hadden zoals Reyes , Burnett en vooral Steve Beaton. Die had nochtans vorig seizoen zijn afscheid aangekondigt. Harrysson en Manby de spelers zonder tourcard die het verst geraakten op het WK beginnen rechtstreeks in fase 2 net als oa Sherrock.

Dit jaar krijgen de laatste 2 spelers per dag in fase 2 ipv de laatste speler een tourcard en gaan er minder naar de eindstand.

Woensdag zou de hoorzitting van Taylor zijn ivm zijn straf.
Een mogelijke extra straf bovenop het verlies van zijn prijzengeld.
Justin Hood had al een tourcard via Q-School 2025.
Ah ja just je hebt gelijk :)
Er doen een heleboel Belgen mee aan Q-School die morgen start maar ook heel wat spelers die vroeger een tourcard hadden zoals Reyes , Burnett en vooral Steve Beaton. Die had nochtans vorig seizoen zijn afscheid aangekondigt. Harrysson en Manby de spelers zonder tourcard die het verst geraakten op het WK beginnen rechtstreeks in fase 2 net als oa Sherrock.
Baetens begint ook pas in fase 2 of heb ik iets gemist?
Dit jaar krijgen de laatste 2 spelers per dag in fase 2 ipv de laatste speler een tourcard en gaan er minder naar de eindstand.
Ja ik heb dat ook opgemerkt. Er zijn ook maar 3 ipv 4 dagen voor fase 2 voorzien.

Mooi nieuws voor Mario dat hij zijn tourkaart heeft behouden, en hij is vandaag blijkbaar ook Belgisch kampioen geworden.

Wat is zowat de beste manier om die Q-school uitslagen te volgen?

Een mogelijke extra straf bovenop het verlies van zijn prijzengeld.
Dat zal een schorsing zijn waardoor hij ook Q-School zal missen
Baetens begint ook pas in fase 2 of heb ik iets gemist?
Baetens begint idd in fase 2 net als de andere spelers die tourcard kwijt zijn en de top spelers van challenge en development tour

Ja ik heb dat ook opgemerkt. Er zijn ook maar 3 ipv 4 dagen voor fase 2 voorzien.
Dat moet een foutje op dartsconnect zijn. Voor de UK staan er zelfs maar 2 dagen op voor fase 2. Op de site van de PDC staat fase 2 gepland van 8 tot 11 Januari

Wat is zowat de beste manier om die Q-school uitslagen te volgen?

De uitslagen kan je hier vinden : https://tv.dartconnect.com/events/pdc

En de stand kan je normaal vanaf morgen hier volgen : https://www.dartsrankings.com/qschool-uk-final en op https://www.dartsrankings.com/qschool-eu-final

Heb het gehad met dat format en met die Titanium walk on ook. -_-
Veel mensen als ik de reacties op social media zo zie. Ik had het vroeger wel voor Bunting maar zijn PeOpLeS cHaMpiOn gedoe en die afgezaagde walk-on doen mijn sympathie serieus zakken.

Én “Let’s get Bunting mental” bekt niet goed :unsure:

Vorig jaar heb ik ook amper naar de PL gekeken, altijd maar dezelfde wedstrijden…

What the actual fuck doen Price en vooral Bunting daar tussen? Wat een grap.
Anderson zal wel geweigerd hebben maar wat ivm Searle? Of een Noppert?

Van de Belgen alleen Simon Teysen automatisch door na dag 1 naar de finale stage.
Hij moest bij de laatste 32 gooien tegen Raman, en die laatste had precies zin om een dagje extra training.

Veel mensen als ik de reacties op social media zo zie. Ik had het vroeger wel voor Bunting maar zijn PeOpLeS cHaMpiOn gedoe en die afgezaagde walk-on doen mijn sympathie serieus zakken.

Én “Let’s get Bunting mental” bekt niet goed :unsure:

Vorig jaar heb ik ook amper naar de PL gekeken, altijd maar dezelfde wedstrijden…
Eigenlijk verdienen Wade, Searle en Noppert het meer. Maar alle 3 hadden ze al gezegd ervoor dat ze vreesden dat ze niet likeable zijn door de PDC en SkySport komt dus gewoon uit.. Aspinall bijvoorbeeld vorig jaar onterecht erin, speelt dit jaar een veel beter seizoen en zit er nu wel niet in 🤣.

Bunting maakt het zichzelf moeilijk met dat dansje, soms ook zichzelf belachelijk maken op social media. En je eigen dan People's Champion maken en zeggen dat je de grootste fanbase in de dartswereld hebt is niet slim. Veel mensen zijn gekeerd tegen hem zo de laatste maanden..

Telkens ik Bunting zie moet ik mezelf eraan herinneren dat die pee even oud is als mezelf. Terwijl ik er nog relatief fris uit zie, ziet Bunting er een pepe van 60y uit. :laugh:

Nuja, Littler is 18 en ziet er ook 40 uit.

Darts lijkt me een echte gezonde sport. 🎯

Eigenlijk verdienen Wade, Searle en Noppert het meer. Maar alle 3 hadden ze al gezegd ervoor dat ze vreesden dat ze niet likeable zijn door de PDC en SkySport komt dus gewoon uit.. Aspinall bijvoorbeeld vorig jaar onterecht erin, speelt dit jaar een veel beter seizoen en zit er nu wel niet in 🤣.

Bunting maakt het zichzelf moeilijk met dat dansje, soms ook zichzelf belachelijk maken op social media. En je eigen dan People's Champion maken en zeggen dat je de grootste fanbase in de dartswereld hebt is niet slim. Veel mensen zijn gekeerd tegen hem zo de laatste maanden..
Searle heeft eigenlijk een vrij lauw seizoen gehad op het WK na dacht ik. Noppert veel halve finales dus die had er ook bij gemogen, maar wil Sky 3 Nederlanders in de PL? Wade is niet echt geliefd bij Sky had ik begrepen. Persoonlijk wel blij dat Aspinall er niet bij is.

Xanti gooit tijdens de Q-school voorlopig 68, 69 en 74 gemiddeld en heeft na 2 dagen welgeteld 0 punten. Wat is er met hem aan de hand? Want hij kan veel beter dan dit. Hij heeft zo te zien de vormcrisis van den Dimi overgeërfd. Met zo'n gemiddelden kan je beter thuisblijven.

1 december 'interview'

Nu bereidt Xanti zich dus voor op het WK voor amateurs. Zijn vorm zit goed, klink het.

“Ik voel me goed. Dimitri heeft me onder zijn hoede genomen en we trainen nu samen: ik voor mijn WK en hij voor het zijne,” waarmee Xanti refereert naar het PDC WK dat midden december begint, en waar Dimitri aan de start zal staan. “We trainen drie tot vijf uur per dag, en echt trainingsvormen. We spelen dus geen ‘matchkes’, de focus ligt echt op klaar geraken voor de WK’s.”
+
Niet onbelangrijk, want Van den Bergh wil na Nieuwjaar een slag slaan. Begin januari speelt hij Q-School: daar kunnen darters een tourkaart voor twee jaar afdwingen voor de PDC Pro Tour, de eerste klasse van het darts dus.

Trainerwissel pakt nog niet. Als Xanti morgen niet eens R1 zou overleven dan zou dit toch hard aankomen denk ik? :support:

Laatst bewerkt:
Xanti is goed maar maximaal Challenge niveau momenteel. Enigste die een Tourkaart kan pakken met deze lichting is Baetens. Zal wachten zijn totdat de generatie Paeshuyse aan de development Tour kan beginnen. Al kan misschien een Faes al verrassen, heeft wel wat potentieel.

Xanti is goed maar maximaal Challenge niveau momenteel. Enigste die een Tourkaart kan pakken met deze lichting is Baetens. Zal wachten zijn totdat de generatie Paeshuyse aan de development Tour kan beginnen. Al kan misschien een Faes al verrassen, heeft wel wat potentieel.
* Lennert Faes is vice BK. Hij en Lex gaan het moeten doen in de toekomst.
* Wat ivm Eelyas Van Bruyssel? De nieuwe BK junioren. 13 jaar oud.
* Raman? Echter door privéredenen en na oa een schouderoperatie is wel niet in zijn beste vorm.

* De laatste jaren waren heftig --> Een beetje vreemd. Hempel doet mee tijdens de laatste dag van Q-school stage 1 terwijl hij automatisch voor de finale stage geplaatst was (maar waarvoor hij forfait heeft gegeven). :unsure: Is dat als trainingssessie?

* Q-school is ook wel een loterij voor de darters die 'bijna' het niveau hebben maar toch nét niet. Luc Bogaert eindigt kurkdroogjes met 0 punten. Vandaag verloor hij zelfs met een gemiddelde van 87 terwijl er darters zijn die nergens 80 gemiddeld halen en die wel de finale stage halen.

Brian Verelst speelde een voor zijn doen deftige partij maar hij had pech uit te komen tegen ex PDC speler Knops die deze match moest winnen of hij haalde de finale stage niet. Dan ben je aldus bescheten. (van een eigen landgenoot moet je het hebben).

Laatst bewerkt:
Ik ben eerlijk gezegd blij dat Noppert er niet bij is. Holy shit man wat een oersaaie speler.

Searle zou het nu toch totaal niet verdiend hebben. Tis niet omdat ge eens een deftig WK gooit dat ge premier league speelt he…

Bunting tja tot voorheen het WK stond hij wel nr 4? Of ben ik mis?

En Price kan ook wel niveau halen hoor met wat uitschieters hier en daar…

Dus vind het op zich geen slechte lineup.

Mss eerder wel Wade ipv Bunting mja.

Plaatsten zich voor de finale stage

Automatisch
- Andy Baetens

Beste 16
- Simon Teysen
- Jeroen Caron
- Lennert Faes
- Patrick Bulen
- Nunjo Dewaele
- Roger Janssen

OOM
- Mylo Michiels
- Brian Raman
- Davy Robijns
- Michael De Meyer
- Steve Scheers
- Robbie Knops (1ste reserve dag 1, speelt zeker dag 2 tem 4)

* Dat Xanti er niet bij is, is toch wel verrassend.
* Ik had ook Luc (Bogaert) verwacht, echter op belangrijke moment gingen zijn dubbels er niet in.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan