Darts: 2026

Baetens toch een grote teleurstelling. Hopelijk wisselt hij de Challenge Tour af met Modus super Series en doet hij geen WDF, kan ie alleen maar beter van worden. Caron en Bulen zeer knap, want ik denk dat zij aan het maximum van hun kunnen presteren. Faes en Nunjo Dewaele hebben getoond dat ze wel potentieel hebben.

Baetens toch een grote teleurstelling. Hopelijk wisselt hij de Challenge Tour af met Modus super Series en doet hij geen WDF, kan ie alleen maar beter van worden. Caron en Bulen zeer knap, want ik denk dat zij aan het maximum van hun kunnen presteren. Faes en Nunjo Dewaele hebben getoond dat ze wel potentieel hebben.
Caron kan volgens mij nog beter. Maar voor hetzelfde geld komt hij nooit meer zo dicht bij een tourkaart en dan heeft hij zijn 'once in a lifetime gemist'. :support:

De toekomst zal het zeggen. Ik werd in het verleden al eens vierkant uitgelachen toen ik zei dat hij ooit wel eens ver kon komen. Maar je ziet: Het scheelde dit jaar misschien maar 1 matchke (De beste met 8 punten heeft een tourkaart gepakt). Op Q-school kan echt alles hé als je in hoogvorm steekt en wat geluk hebt ..

Voor het overige volledig eens met je.

Overzicht nieuwe tourkaarten :

UK: Griffin , Leek , Sneyd , Culleton , McGuirk , Sykes , Manby , S Price , Burton , King , Thorpe , Rosney en Sharp

EU : Bereza , Merk , Sparidaans , Reyes , Ehlers , Hofkens , De Zwaan , Lap , van Schie , Landman , Kraft , Pratnemer , Gawlas , van der Velde , Merkx en Rupprecht

Enkel Griffin , Burton en Landman grijpen rechtstreeks hun tourkaart terug. En voor het eerst een speler uit Slovenië met een tourkaart

Pffff shit man wat een afgang voor België alweer.
Nu ja eerlijk? Op voorhand had ik op mij blaadje staan: 50% kans voor Baetens, 1% kans voor éénder welke andere Belg.
(Faes verraste mij want ik dacht: Het komt nog ietsje te vroeg)

Baetens viel tegen waardoor we op die luttele 1% moesten rekenen.

Maar ja, na dag 3 hoopte iedereen op méér. Plots was die 1% sterk gestegen. En met wat meer mee val hadden Caron en Faes (of zelfs een Bulen) het weldegelijk gehaald hé. Dus we mogen inderdaad teleurgesteld zijn omdat de meeste Belgen eigenlijk BETER presteerden dan verwacht maar het toch nog lieten liggen.

Was ook niet echt de grote verwachting dat er Belgen bij gingen zijn tbh. Baetens misschien maar na zijn WDF-titel toch ook amper iets laten zien.
Baetens heeft een paar pieken gekend. Hij heeft een paar keer ferm gestunt. Maar doorheen het seizoen was het gewoon te weinig.

Nu ja eerlijk? Op voorhand had ik op mij blaadje staan: 50% kans voor Baetens, 1% kans voor éénder welke andere Belg.
(Faes verraste mij want ik dacht: Het komt nog ietsje te vroeg)

Baetens viel tegen waardoor we op die luttele 1% moesten rekenen.

Maar ja, na dag 3 hoopte iedereen op méér. Plots was die 1% sterk gestegen. En met wat meer mee val hadden Caron en Faes (of zelfs een Bulen) het weldegelijk gehaald hé. Dus we mogen inderdaad teleurgesteld zijn omdat de meeste Belgen eigenlijk BETER presteerden dan verwacht maar het toch nog lieten liggen.

Baetens heeft een paar pieken gekend. Hij heeft een paar keer ferm gestunt. Maar doorheen het seizoen was het gewoon te weinig.
Consistency is key bij darts he. Iedereen kan in theorie van iedereen winnen maar een constant niveau halen is zo belangrijk.

Kim gaat dit jaar ook echt mogen oppassen want die Q-school is hard. Gelukkig weinig te verdedigen dit jaar.

Pffff shit man wat een afgang voor België alweer.

Het is maar hoe je het bekijkt.
Niet iedereen gaat naar daar voor die tourkaart te behalen.
(ze gaan ze natuurlijk ook niet weigeren indien het toch prijs was)

Sommigen doen ook mee om via Q toegang te krijgen tot de Challenge tour.
Als dat je opzet was en op een haar na een kaart mist, kan je toch niet van een afgang spreken.

Indien je een heel jaar ligt af te geven op anderen en daar dan niets haalt wel natuurlijk 😂

Kim gaat dit jaar ook echt mogen oppassen want die Q-school is hard. Gelukkig weinig te verdedigen dit jaar.
Lennert en Kim trainen blijkbaar veel samen en Kim zorgt ook voor materiaal, en zo ... en hij deelt zijn ervaring.

Lennart is zo'n beetje het brave type (voor ik afgeschoten word --> dat zegt hij zelf in een interview dat komt niet van mij) en Kim is dan weer iemand die niet op zijne mond gevallen is = NE match in heaven. :tongue:

Dartstalent Lennert Faes kwam dankzij Kim Huybrechts op één pijl van het profstatuut en matchen tegen de wereldtop

Consistency is key bij darts he. Iedereen kan in theorie van iedereen winnen maar een constant niveau halen is zo belangrijk.
Andy gaat de challenge tour doen dit jaar. Dat heeft hij vandaag bevestigd. (op zijn facebook account)

Lennert en Kim trainen blijkbaar veel samen en Kim zorgt ook voor materiaal, en zo ... en hij deelt zijn ervaring.

Lennart is zo'n beetje het brave type (voor ik afgeschoten word --> dat zegt hij zelf in een interview dat komt niet van mij) en Kim is dan weer iemand die niet op zijne mond gevallen is = NE match in heaven. :tongue:

Dartstalent Lennert Faes kwam dankzij Kim Huybrechts op één pijl van het profstatuut en matchen tegen de wereldtop

Andy gaat de challenge tour doen dit jaar. Dat heeft hij vandaag bevestigd. (op zijn facebook account)
Ik heb zelf een keer of 6 met Kim getraind en was wel indrukwekkend om te doen eigenlijk.
Superchille kerel ook.

Taylor is 6 maanden geschorst wegens het gebruik van (niet prestatiebevorderende) cocaïne en cannabis (buiten competitie).

Dom Taylor receives six-month ban

- Hij mag (de eerste 6 maanden) niet deelnemen aan de challenge tour.
- Hij kan volgend jaar wel opnieuw deelnemen aan de Q-school.
- Mario behoudt zijn tourkaart (maar dit was al eerder beslist)

Jammer voor hem maar regels zijn regels: GEEN drugs.

Laatst bewerkt:
Post World Championship Order of Merit

Mario staat virtueel 63ste omdat hij door een operatie een minder eerste seizoen had en weinig punten te verdedigen heeft.
Kim heeft werk voor de boeg want hij zakt virtueel naar plaats 69 en als zijn seizoen even slecht is als zijn voorbije jaar dan is zijn tourkaart weg.

Mike staat virtueel 29ste, den Dimi 51ste, Friete 92ste.

Eerste 5 CT's waren geen succes voor de Belgen. Raman 350 punten, Baetens en Faes 100 punten, Caron 0 (maar hij had blijkbaar de griep, fair enough), ..

Laatst bewerkt:
Net wat herhalingen bekeken (Ik heb het niet live gezien)

Littler bleef terecht nederig na de winst en hij vierde het niet uitbundig.
Mike heeft hem hier wel laten ontsnappen.

Price :frown:

Zo'n kansen moet je pakken tegen Littler..
Ze krijgen precies allemaal in koor (een paar uitzonderingen na gelaten) chronisch de bibber van Littler.
9/10 wint hij sowieso maar die ene keer dat men er kan en van MOET winnen .. verknoeit men het ook keer op keer hé.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan