Darts: 2026

Ja Price had al getoond dat hij momenteel in topvorm verkeert. En dan is hij voor iedereen een te duchten tegenstander hé :)
(Al had hij wel wat meeval tegen Van Veen maar dat is darts)

Ik zie hem ook graag spelen. Soms een beetje te veel roepen 'ok', maar er zit echt 'pit' in die kerel en mentaal kan je ook geen spelletjes met hem spelen, dat werkt bij hem niet.

Een nieuw topic aangezien we nog in dat van 2025 bezig waren.

PC03 vandaag. Weer een flopdag voor de Belgen.

Kim van 2-3 voor naar 6-3 verloren tegen Van Duijvenbode. 94.5 avg op zich niet slecht.
Dimitri gaat volgens mij echt zijn tourkaart kwijt zijn dit jaar. 76 avg en een whitewash tegen Sedlacek.
Friete gooit dan zijn beste match van het jaar met 98avg maar helaas was het tegen Humphries die 103 gooit. 6-2
Mike ook hopeloos uit vorm, 84 avg tegen Hunt, 6-3 verloren.
Mario 6-4 verloren tegen Tom Bissel, 85 avg.

Weinig om positief over te zijn helaas.

Een nieuw topic aangezien we nog in dat van 2025 bezig waren.

PC03 vandaag. Weer een flopdag voor de Belgen.

Kim van 2-3 voor naar 6-3 verloren tegen Van Duijvenbode. 94.5 avg op zich niet slecht.
Dimitri gaat volgens mij echt zijn tourkaart kwijt zijn dit jaar. 76 avg en een whitewash tegen Sedlacek.
Friete gooit dan zijn beste match van het jaar met 98avg maar helaas was het tegen Humphries die 103 gooit. 6-2
Mike ook hopeloos uit vorm, 84 avg tegen Hunt, 6-3 verloren.
Mario 6-4 verloren tegen Tom Bissel, 85 avg.

Weinig om positief over te zijn helaas.
Mario is er even tussen uit geweest naar ten Huize Plankaert om wat te feesten en te relaxen dus ik schrik niet van z'n mini dipje vandaag.
De boog kan niet altijd even gespannen staan, het jaar is nog lang. :)

Ik vrees dit jaar eigenlijk niet voor zijn tourkaart, hij had wat geluk met zijn 64ste plaats, maar dit jaar heeft hij relatief weinig punten te verdedigen.

Friete speelt id eindelijk eens een keertje echt goed en dan was het id tegen Humphries. Give the man a break lol.

Spijtig genoeg gisteren ook vlagen van haar dartitis.
Greaves heeft toch weer R4 gehaald. Ze verloor jammer genoeg nipt van Clayton met 6-5. Maar ja in PC's (en ET Q's) kan iedereen van iedereen winnen. Het is de kunst uw niveau hoog genoeg te houden en voldoende punten te sprokkelen gedurende het seizoen.

Het hindert haar wel, vooral in haar eerste match(en). Ook vandaag was het weer haar lastigste match. Maar het lijkt momenteel grotendeels onder controle. Hopelijk blijft dat zo.

Darteritus is een raar beestje hé.

Overal wel iets mogelijk denk ik. Dimitri vorige week nog 6-2 verloren van Twedell dus hopelijk vlot het deze keer beter.

1e ronde
Dimitri tegen Jack Twedell (6-3 verloren ❌)
Kim tegen O'Connor (4-6 gewonnen ✅)
Henderyck tegen Gilding (6-2 verloren ❌)
Mario tegen Clemens (6-4 verloren ❌)
Mike tegen Kenny (6-2 gewonnen ✅)

2e ronde
Mike tegen Manby (6-1 gewonnen ✅)
Kim tegen Paxton (6-4 gewonnen ✅)

3e ronde
Mike tegen Wattimena (6-4 gewonnen ✅)
Kim tegen Weber (6-3 gewonnen ✅)

1/8e finales
Kim tegen Gerwyn Price (6-2 verloren ❌)
Mike tegen Ross Smith (2-6 gewonnen ✅)

Laatst bewerkt:
Wa nen triestige boel bij den Dimi ...... Zou mij niet verbazen dat hij er mee stopt dit jaar. Zeker omdat hij zelf al aangaf dat hij er geen plezier meer in heeft.

Beterschap zit er nog totaal niet aan te komen.

Wa nen triestige boel bij den Dimi ...... Zou mij niet verbazen dat hij er mee stopt dit jaar. Zeker omdat hij zelf al aangaf dat hij er geen plezier meer in heeft.

Beterschap zit er nog totaal niet aan te komen.
Ja, die is het echt volledig kwijt. Gaat volgens mij ook gewoon zijn tourkaart kwijtspelen.

In't begin was ik nog mee met het verhaal van dat zijn tegenstanders telkens een top dag hadden ofzo, dat was vaak wel zo, maar uiteindelijk als je zijn game history ziet, er zit amper een win bij..... Heel veel rood. Denk dat hij 20% winrate heeft tegenwoordig.

Als Evi dan afkomt op zijn facebook pagina dat het een goede match was of weet ik veel wat sorry.... Ik denk dat ze zelf de lat zeer laag beginnen leggen. Als ge een goede match speelt tegen nummer 97 van de wereld dan win je gewoon.

In't begin was ik nog mee met het verhaal van dat zijn tegenstanders telkens een top dag hadden ofzo, dat was vaak wel zo, maar uiteindelijk als je zijn game history ziet, er zit amper een win bij..... Heel veel rood. Denk dat hij 20% winrate heeft tegenwoordig.

Als Evi dan afkomt op zijn facebook pagina dat het een goede match was of weet ik veel wat sorry.... Ik denk dat ze zelf de lat zeer laag beginnen leggen. Als ge een goede match speelt tegen nummer 97 van de wereld dan win je gewoon.
In het begin was hij heel inconsistent, maar toen waren er wel nog uitschieters. Nu schiet er eigenlijk echt amper nog iets over.
Afgelopen anderhalf jaar echt niks meer bij elkaar gegooid, bijna elk vloertornooi meteen verloren. Echt gek.

Humphries. 6 matchen op 7 boven de 100+ (!) en dagwinnaar. Gisteren liep het nog mis maar hij verkeert in goeie vorm.

Bij de Belgen weer een vrij goeie Kim gezien. Ook Mike was 'ok'.
Mario zoals ik al eerder zei: Niet te veel beginnen feesten hé! :LOL:

Den Dimi? Zucht. Ik maak mij ook zorgen .. :support:

In het begin was hij heel inconsistent, maar toen waren er wel nog uitschieters. Nu schiet er eigenlijk echt amper nog iets over.
Afgelopen anderhalf jaar echt niks meer bij elkaar gegooid, bijna elk vloertornooi meteen verloren. Echt gek.
Gisteren heb ik zijn wedstrijd gezien op stream en hetgeen dat ik zag was niet echt goed qua lichaamshouding. Ik denk ook dat hij mentaal niet echt geschikt voor topsport.

Maar als je vergelijkt met een paar jaar geleden : in 2023 speelde hij 30 PC Events en verloor hij 9 keer in ronde 1 terwijl hij vorig jaar in 19 van de 28 direct verloor. Op de Euro Tour is het niet veel beter. Van de laatste 7 Euro Tour events waar hij bij was kon hij maar 1 match winnen.

Ook al is het seizoen nog vroeg en zijn er nog een pak toernooien heb ik eens de virtuele tourcardrace berekend en prijzengeld toegevoegd van de spelers die zich op dit moment zouden kwalificeren voor de grote toernooien. En dan zakt Dimitri momenteel al weg naar plaats 63.

Uiteraard zullen er nog heel wat verschuivingen zijn maar ik zie het ook niet meer goedkomen ivm zijn tourkaart.

Gisteren heb ik zijn wedstrijd gezien op stream en hetgeen dat ik zag was niet echt goed qua lichaamshouding. Ik denk ook dat hij mentaal niet echt geschikt voor topsport.
Hij heeft toch vrij lang in de top-10 gestaan. Daar kom je nooit of te nimmer in, als je mentaal niet goed genoeg bent.

Maar sinds hij een vrouw en twee kindjes heeft is het (mentaal) allemaal erg moeilijk geworden. Die combinatie van een gezin hebben en aan topsport doen ligt hem niet zo goed en hij vindt daar maar geen gulden middenweg in.

Hij heeft toch vrij lang in de top-10 gestaan. Daar kom je nooit of te nimmer in, als je mentaal niet goed genoeg bent.

Maar sinds hij een vrouw en twee kindjes heeft is het (mentaal) allemaal erg moeilijk geworden. Die combinatie van een gezin hebben en aan topsport doen ligt hem niet zo goed en hij vindt daar maar geen gulden middenweg in.
Mwa, je kan ook op talent erin komen en dan gewoon kraken onder de druk he. Dimitri is niet de eerste die openlijk toegeeft dat het mentaal allemaal heel zwaar is.

Vandaag kwalificaties voor Eurotour 3 en 4.

Dimitri tegen Max Hopp (6-3 verloren ❌ , amper 71 avg)
Henderyck tegen Manby (6-4 verloreren ❌)

Kim doet precies niet mee of mis ik iets? Edit: net ff gekeken, hij heeft zich niet ingeschreven voor de 03 maar wel voor 04 qualifier.
Net die match gevolgd van Dimitri. Echt wild hoe slecht die gooit. Om moedeloos van te worden.

Laatst bewerkt:
Kim tegen Mario geloot voor ET04, ook pech. (1-6 voor Kim ✅ , Mario amper 70 avg)
Dimitri tegen Rusty-Jake Rodriguez. (2-6 verloren ❌ , vrij kansloos)

ET03 is blijkbaar Wieze dus Kim zal meespelen met de Belgian qualifiers.

Laatst bewerkt:
Topdag voor Kim. Netjes geplaatst voor ET04
Het is wel van moetes, want virtueel is hij momenteel z'n tourkaart kwijt na een rotseizoen.

Maar als je hem de laatste weken ziet spelen en je ziet dan den Dimi? Dan heeft Kim toch meer kansen om het te redden.
Daar zit nog 'mentale' pit in. En hij speelt ook gewoon weer veel beter.

Het is wel van moetes, want virtueel is hij momenteel z'n tourkaart kwijt na een rotseizoen.

Maar als je hem de laatste weken ziet spelen en je ziet dan den Dimi? Dan heeft Kim toch meer kansen om het te redden.
Daar zit nog 'mentale' pit in. En hij speelt ook gewoon weer veel beter.
Kim is tot nu toe de beste Belg vind ik. Paar keer pech met zijn loting maar qua niveau toch altijd heel degelijk.

Wat denk je van Barney btw @makila? Die zijn vorm is ook echt alarmerend. Elke keer meteen verloren en die geraakt niet boven de 70 avg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan