Darts: 2026

Kim door naar de finaledag in de German Darts Grand Prix. Won overtuigend van Woodhouse met 6-1 en 100 gemiddeld! De Decker wel uitgeschakeld met 6-5 tegen Dirk van Duijvenbode.

Kim door naar de finaledag in de German Darts Grand Prix. Won overtuigend van Woodhouse met 6-1 en 100 gemiddeld! De Decker wel uitgeschakeld met 6-5 tegen Dirk van Duijvenbode.
Nog 1x winnen en Kim staat virtueel 1ste op de ProTour OoM. Dat hij dit seizoen goed bezig is, is een understatement. :tongue:

Even ne uitleg

Je hebt de Main OoM. Sta je in de top 40 van de wereldranglijst, dan plaats je u voor het WK.
Sta je niet in de top-40 (waaronder Kim) De 40 best presterende darters op het dartscircuit plaatsen zich ook voor het WK (ProTour OoM)
Daarnaast zijn er via andere wegen nog 40 plaatsen te verdienen.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is alles begonnen met zijn trainingen en coach sessies bij Erik Clarys, dat is gewoon een held in dit wereldje

Volgens mij is alles begonnen met zijn trainingen en coach sessies bij Erik Clarys, dat is gewoon een held in dit wereldje
Meh, Clarys is al 2 jaar zijn coach denk ik. Denk vooral het besef dat het nu echt van moeten is + eindelijk eens wat meeval met de resultaten. Vaak viel het kwartje niet zijn kant op.

Meh, Clarys is al 2 jaar zijn coach denk ik. Denk vooral het besef dat het nu echt van moeten is + eindelijk eens wat meeval met de resultaten. Vaak viel het kwartje niet zijn kant op.
Alsook: Nog lastiger dan "chronisch" goed gooien = Jarenlang "chronisch" gemotiveerd blijven.

Kim is misschien niet wereldtop (Qua talent vind ik van wel maar met dat alleen kom je er niet) maar hij staat toch al +-15 jaar in de top-64
Hoeveel darters kunnen dat zeggen? Dat vind ik toch ook een vermelding waard.

Helaas zonet verloren tegen Clayton in een echte topmatch. 101 gemiddeld en 80% op de dubbels was NIET genoeg voor Kim om te winnen. :frown:

Laatst bewerkt:
Vooral advies geven, telefonisch was dit. Nu is Erik daar fysiek aanwezig bij zijn trainingen en op de toernooien ook. En die grote verandering komt inderdaad wel door dat het van moeten is. Jammer genoeg scheelt het ongeveer 100k om de World Cup te halen ipv Dimitri. Want met deze Kim zijn we nu veel meer dan Dimitri en Kim is altijd top op de World Cup.

Heeft hij ook eens niet verteld dat hij vroeger altijd "lui" was qua trainingsuren maar dat hij sinds een of twee jaar nu wel die trainingsarbeid doet?

Kim zonet ffkes 6-0 gewonnen tegen Van Schie met maar liefst 111 gemiddeld :love:
Het zag er voor Dimitri ook heel slecht uit maar van 1-5 achter nog 6-5 gewonnen.

Kim 1-4 down tegen Scott Williams. Staat dan 5-4 voor, laat zich breken en gooit dan een 10-darter om 6-5 te winnen, 150 avg die leg :love:
Toch echt een nieuwe Kim in 2026.

Dimitri nu gewonnen van Heta, zal hem ook deugd doen om eens twee matchen op rij te winnen.

Kim 1-4 down tegen Scott Williams. Staat dan 5-4 voor, laat zich breken en gooit dan een 10-darter om 6-5 te winnen, 150 avg die leg :love:
Toch echt een nieuwe Kim in 2026.

Dimitri nu gewonnen van Heta, zal hem ook deugd doen om eens twee matchen op rij te winnen.
En nu verloren met 83 gemiddeld. :frown: Off matchke. Hij is heel goed dit jaar maar het blijft voorlopig wel lastig om een heel toernooi lang door te duwen. Swoit hij staat momenteel eerste op de ProTour OoM. (--> Virtueel de beste speler buiten de top-40 van het seizoen)

Den Dimi verloren met 6-5 van Gilding maar hier kan hij zich hopelijk wel aan optrekken.

Alsook: Greaves voor het eerst (en niet voor het laatst) in haar carrière de kwartfinales gehaald.

Laatst bewerkt:
Ik zou eerder kijken naar de andere Majors dan het WK. Dat is nog te ver en zo goed als zeker al binnen. World Matchplay is de volgende ranking major en die is nog altijd haalbaar met een paar diepe runs op een ET of PC.

Vandaag openen we met Mike tegen Hunt, Mario tegen Aldrigde, Kim tegen Rosney, Dimi tegen Wenig.
Allemaal haalbaar denk ik

edit:

Kim mooi 6-4 gewonnen met 105 avg, Mike 6-2 de boot in, nochtans 94 avg.
Volgende match Kim weer 100+ gegooid, 6-2 tegen Lennon.
Dimitri nu toch al 2 dagen een paar hoopgevende prestaties. 6-3 tegen Wenig.

Laatst bewerkt:
Kim jammer genoeg verloren in R3. Hij kwam te traag op gang en toen hij onder stroom kwam, kwam z'n tegenstander ook onder stroom.
Alle andere Belgen waren alweer roemloos uitgeschakeld.
Mario heeft ook plots een groot probleem.

Greaves wel weer voor de 2de opeenvolgende dag naar de kwartfinales.
Het was zonet veruit haar zwakste match van de dag, maar Menzies speelde zowaar nog zwakker.

Laatst bewerkt:
Is dat niet gewoon omdat het op een klein podium is? Hij faalt denk ik als er enorm veel publiek op staat te zien.
Ik denk dat we de matchen die Dimitri gewonnen heeft op een klein podium de afgelopen 2 jaar op onze twee handen kunnen tellen.
Eigenlijk erg dat een R1 winstmatch tegen Wenig al als hoopvol moet gezien worden maar momenteel is het wel zo vrees ik.

Is dat niet gewoon omdat het op een klein podium is? Hij faalt denk ik als er enorm veel publiek op staat te zien.
Dimi in zijn hoogdagen was een podiumspeler. Zijn eerste PDC ranking titel was de Matchplay, het was maar enkele seizoenen later dat hij ook begon consistent te presteren op de vloer.

Terug
Bovenaan