Darts: Zelf Spelen

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
In dit topic kunnen we vanaf alles rond het zelf spelen van darts bespreken.
Wil je graag eens met andere leden dartsen (online of in real life)? Heb je vragen rond materiaal of weet je waar er een leuk tornooi plaatsvindt waar je aan wil meedoen? Dit is de juiste plek!

Enkele online platformen:

Laatst bewerkt:
Wie speelt er allemaal competitie hier? Welke bond?

Ik speel zelf in de DFK, reeks 4c
Ik vraag mij wel af wat iemand in zo'n reeks z'n gemiddelde is (zonder outs). Gewoon om een idee te hebben vanaf wanneer het zinnig is om competitie te spelen.

Ik vraag mij wel af wat iemand in zo'n reeks z'n gemiddelde is (zonder outs). Gewoon om een idee te hebben vanaf wanneer het zinnig is om competitie te spelen.

Ik heb zelf 1 club met 4 ploegen, dus kan dit wel beetje inschatten denk ik.

40/45 is zowat de range van de “mindere spelers”.
50/55 en je wint veel matchen.

Ik ben zelf een systeem aan 't maken op basis van Autodarts.io de 'open source' concurrent van Scolia.

Ik kan absoluut niet darten maar 1x heb ik eens met mijn zatte kloten 180 gegooid.
Een goeie vriend gooide altijd de dubbels uit en hij won 99/100 van mij maar hij gooide nooit 180.

Ik lach er nog altijd mee. :tongue:

Ikzelf dart op onregelmatige basis thuis en probeer maandelijks 1 tornooitje (enkel of dubbelspel) mee te doen. Gaat dan over gewoon lokale tornooien in lokale dartsclub waar iedereen aan kan meedoen.
Ik gooi thuis rond de 47 gemiddeld en daarmee kan je (mits wat geluk) tot in de halve finale B-kant geraken. Dus ergens halverwege het totale pak. Maar het is natuurlijk leuker om aan de B kant nog goed te scoren dan er meteen na de poules uit te liggen aan de A kant.

IMG_2802.jpg

Gisteren weer een hoop Toppers bezig gezien. Peashuyse, Martinez, Huybrechts R..

Elke keer weer als ik Lex bezig zie, sta je toch weer verbaast wat hij allemaal doet. (Btw het tornooi gewonnen)

vorige week op Sint Oda mijn eerste darts tornooi gedaan, heb toch de halve finale in de B poule mogen spelen
was mij eigenlijk meer voor de sponsering te doen daar de zoon daar naar de dag opvang gaat

Ik speel voornamelijk op Scolia, momenteel gemiddeld zo'n 55avg. Mn beste leg was een 14 darter.
De laatste tijd doe ik regelmatig een toernooi mee en dat helpt echt wel om beter te worden. 2 weken geleden kwartfinale a ronde(43 deelnemers) en vorige week 2e in A ronde (16 deelnemers).
Ondertussen reeds ingeschreven in een ploeg om competitie te spelen vanaf september

Ik speel voornamelijk op Scolia, momenteel gemiddeld zo'n 55avg. Mn beste leg was een 14 darter.
De laatste tijd doe ik regelmatig een toernooi mee en dat helpt echt wel om beter te worden. 2 weken geleden kwartfinale a ronde(43 deelnemers) en vorige week 2e in A ronde (16 deelnemers).
Ondertussen reeds ingeschreven in een ploeg om competitie te spelen vanaf september
Dat zijn mooie scores! Ik blijf beetje hangen rond de 45 gem. Oefen je vaak thuis?

Ik speel ook op scolia, maar merk dat ik zodra het warmer wordt ik steeds meer tijd spendeer op de koersfiets dan aan het dartsbord.
Mijn gemiddelde is gestart aan een 36 en zit nu net onder de 50.

Overlaatst even darts gespeeld mijn niveau is dat ik in het bord kan smijten, maar ik denk mits wat oefening dat ik wel beter kan zijn.

Ik denk eraan van zelf een bord te kopen, en zo wat pijltjes te gooien, maar wat me opviel die vleugels, is dat in een soort van plastic karton? Ik heb toen gegooid met waarschijnlijk goedkope versie, maar wel van een merk dat me bekend leek, naam ontsnapt me even, maar ik dacht dus dat dat in echt kunststof was.

En ook die shafts draaiden zot, en hingen scheef op het einde. Ik heb dus waarschijnlijk gespeeld met niet al te goeie pijlen. Als ik in het hogere gamma ga, is het dan normaal dat shafts kunnen zotdraaien?

Wat is het budget voor een goei setje pijlen (3stuks)?

En ook, wat moet een goei bord kosten?

Overlaatst even darts gespeeld mijn niveau is dat ik in het bord kan smijten, maar ik denk mits wat oefening dat ik wel beter kan zijn.

Ik denk eraan van zelf een bord te kopen, en zo wat pijltjes te gooien, maar wat me opviel die vleugels, is dat in een soort van plastic karton? Ik heb toen gegooid met waarschijnlijk goedkope versie, maar wel van een merk dat me bekend leek, naam ontsnapt me even, maar ik dacht dus dat dat in echt kunststof was.

En ook die shafts draaiden zot, en hingen scheef op het einde. Ik heb dus waarschijnlijk gespeeld met niet al te goeie pijlen. Als ik in het hogere gamma ga, is het dan normaal dat shafts kunnen zotdraaien?

Qua bord kunt ge met een Winmau Blade 6 alvast niks mis doen.
Pijltjes zijn wat persoonlijker. Gewicht, lengte, .. Kijken naar 'tungsten' pijlen, zeker geen brass. 23 of 24 gram. Maar trek eens naar een winkel waar ge er een paar kunt uitproberen. In een deftige winkel gaan u daar zeker ook een beetje in begeleiden.

Prijs van een set pijlen maakt niet uit. Een set van 100euro gooit niet per se beter dan eentje van 40euro.
Gewoon enkele testen.
Zoals hierboven gezegd, in de winkel zelfde vraag stellen en die zullen je met plezier verder helpen.

Die kunnen dan zien aan de hand van je worp/stijl welk type pijl het beste vliegt voor jou.
Aangezien je pas begint, niet noodzakelijk diegene waar je het meeste punten mee scoort.
Wordt dan vooral gekeken naar de vlucht van de pijl, hoe ze in het bord landen.

Altijd beetje zoeken naar gewicht/vorm/grip....

Dan kan je ineens ook experimenteren met verschillende lengtes shafts. (welke past het best bij jou)
Zelfde met type flights.

Terug
Bovenaan