Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja jong dien duits, 75% checkout… weer ene die de match van zen leven speelt tegen dimi. Shit happens.

Ook wel minder voor zen ranking. Kan 2-3 plaatsen zakken nu.

Frustrerende is dat die Hempel volgende ronde wrs gewoon kansloos naar huis gaat, nooit gaat hii die dag kunnen evenaren.
Bwoah, in zijn eerste ronde speelde hij toch ook best sterk. Kansloos zou ik zeker niet zeggen.

Maar goed, feit blijft wel dat als de logica enigszins gerespecteerd wordt, dat de kans groot is dat hij de volgende ronde naar huis mag, ja.

Bwoah, in zijn eerste ronde speelde hij toch ook best sterk. Kansloos zou ik zeker niet zeggen.

Maar goed, feit blijft wel dat als de logica enigszins gerespecteerd wordt, dat de kans groot is dat hij de volgende ronde naar huis mag, ja.

Slecht speelde hij tegen schindler toen niet nee maar als je zen dubbels ziet, 9/28 daar 😅

Als hij zo’n checkouts tegen dimi had zou hem mss 3-0 of 3-1 onderuit gegaan zijn.

Dimi heeft van zijn laatste 7 matchen er maar 1 kunnen winnen. Hij had inderdaad wel een goed algemeen gemiddelde maar dat was vooral te danken aan die uitstekende 2de set. Heeft het vooral eerst zelf laten liggen. Hempel uiteraard wel sterk gegooid en uitstekend op de dubbels.

Hempel speelt volgende ronde tegen Raymond Smith dus als de logica gevolgd wordt wint hij die ronde ook. Smith staat zelfs niet geranked op de order of merit. Hij heeft zich gekwalificeerd via Satilite tour. Dimi zat gewoon in het gunstige deel van de loting. Voor de halve finale te bereiken zou hij Hempel, R.smith, King, Wade/Cullen kunnen geloot hebben. Kim zou bijvoorbeeld al Beaton, Price, Van Duijvenbode en Clayton moeten verslaan voor hij in de halve finale zou geraken. Dimi heeft hier gewoon een gigantische opportuniteit laten liggen. Dimi zakt sowieso al naar plaats 8 dus premier league zal ook niets worden.

Of te wel was dit een éénmalige topprestatie of te wel gaat deze Hempel binnen 2 jaar in de top-10 staan van de wereldranglijst. We shall see ..
Gohja dat zijn nu echt wel twee uitersten he. We zien toch wel vaker een uitschieter naargelang de vorm van de dag/week?
Heb Hempel onlangs nog ergens ver zien geraken en was toen ook wel goed. Tegen Schindler vond ik hem nu niet zo speciaal.

Dit dus + Ik blijf erbij dat je als topper ook een beetje geluk moet hebben in de eerste rondes. Eens een topper is opgewarmd dan gooit die ook beter. Maar in het begin is meestal toch ook nog roestig sé.

Even de gemiddelden erbij nemen van de wereldtop

Price - 101 gemiddeld - 37% op dubbels --> 3-1 winst
Wright - 92 gemiddeld - 34% op de dubbels --> 3-0 winst
Van Gerwen - 94 gemiddeld - 30% op de dubbels --> 3-1 winst
Wade - 84 gemiddeld - 35% op de dubbels --> 3-1 winst
De Sousa -- Nog niet gespeeld
Anderson - 94 gemiddeld - 46% op de dubbels --> 3-1 winst
VDB - 102 gemiddeld - 35% op de dubbels --> 1-3 verlies
Clayton - 104 gemiddeld - 48% op de dubbels --> 3-2 winst
Smith - 106 gemiddeld - 75% op de dubbels --> 3-0 winst
Cross -- Nog niet gespeeld

Van de wereldtop gooide alleen Smith nog beter dan de tegenstander van den Dimi.
Op basis van bovenstaande data, hadden alleen Smith en "misschien" (niet eens zeker) Clayton gewonnen van Hempel hé ;)

Had den Dimi nu megaslecht gespeeld, tot daar aan toe. Maar als ik bovenstaande data zie, de meeste toppers speelden slechter dan hem (zelfs de dubbels waren gewoon slecht bij de meeste toppers) en toch wonnen ze allemaal ..

Dat dan op HLN reacties staan van: T'is ne prullevent (van die aard), misschien moeten ze hierboven dan de stats van onze Hollander Van Gerwen er eens bijnemen. :bow:
Cijfers zeggen ook niet alles. Je gooit natuurlijk ook naargelang uw tegenstander presteert. Alsof alleen Smith en Clayton gewonnen zouden hebben. Die echte toppers (Price, Wright, MVG, Clayton dit seizoen) steken een versnelling bij en gaan daar gewoon over. Hempel heeft inderdaad absurd goed gegooid voor zijn ranking maar dat neemt toch niet weg dat Dimi het zelf heeft laten liggen. Dimi heeft toch helemaal geen top 5 waardig seizoen gegooid. Het is niet voor niets dat hij momenteel al 3 plaatsen gezakt is. Met wat "pech" zakt hij zelfs naar plaats 10.

Wat ga je bewijzen met de stats van Van Gerwen hierboven? Winnen is winnen. Een loper hoeft ook geen wereldrecord te lopen als zijn tegenstander maar zwak is maar zal dat wel doen als het moet.

Nogmaals. Dimi heeft zeker niet slecht gegooid maar ik verwacht (van een top 5 speler) dat hij hier gewoon wint.

Cijfers geven ook een vertekend beeld he. Als Dimi 2 kansen op de dubbels krijgt en hij gooit er eentje binnen zit hij ook aan 50% terwijl 2 dubbels heel slecht is. Anderzijds kan Hempel ook afwerken omdat Dimitri de zijne laat liggen.
Darts is ook gewoon kansen grijpen op cruciale momenten. Zeker in dit format.

Maar VDB heeft gewoon een heel wisselvallig seizoen gehad. Zowel op de vloer als op TV.

Op de vloer was het zijn beste seizoen ooit weliswaar. Als ie daar nog wat beter word en in de EuroTours is dat een goeie backup voor je ranking. Anders kan het vlug gaan, kijk maar naar een Durrant.. vorig jaar nog de Premier league gewonnen.

Premier League zekerheden: MvG, Price, Wright, Clayton en Wade.

Eventueel nog Sherrock al vind ik dat ze tenminste een tourkaart moet hebben daarvoor is ook de eis normaal gezien.. Voor de rest is het vooral wachten wat er nog gebeurd dit toernooi denk ik..

Op de vloer was het zijn beste seizoen ooit weliswaar. Als ie daar nog wat beter word en in de EuroTours is dat een goeie backup voor je ranking. Anders kan het vlug gaan, kijk maar naar een Durrant.. vorig jaar nog de Premier league gewonnen.

Eventueel nog Sherrock al vind ik dat ze tenminste een tourkaart moet hebben daarvoor is ook de eis normaal gezien.. Voor de rest is het vooral wachten wat er nog gebeurd dit toernooi denk ik..
Mja Durrant zijn zelfvertrouwen ligt ergens onder nul en zijn vorm ook

Deels geef ik jullie zeker gelijk, maar deels zijn jullie toch echt ook wat zaken aan het draaien in de richting met de wind mee, om toch maar gelijk te krijgen. MAAR goed dat doe ik zelf ook. ;) We are all guilty.

Ja natuurlijk had een topper beter gegooid dan de stats hierboven (of toch de meesten). Maar om nu te insinueren dat de top-5 (buiten den Dimi) gisteren gewonnen hadden van Hempel. Neen sorry, dat kan je niet weten en gaat ook gewoon NIET zo zijn.

De waarheid ligt ergens in het midden. Den Dimi is inderdaad te wisselvallig dit seizoen, eigenlijk zag je de bui al hangen op voorhand. Maar ja dat zijn vijgen na pasen.
Hoezo draaien met de wind? Omdat we beiden beweren dat statistieken niet alles zegt? Je verwijt mij dat ik niet kan weten dat die toppers wel zouden winnen maar terwijl beweer jij dat ze dat NIET zouden doen?

Uiteraard was het op de vloer zijn beste seizoen ooit, had hiervoor nog nooit een player championship gewonnen. Hij zal allesins volgend jaar moeten bewijzen dat hij die hoge ranking waard is. Heeft volgens mij wel wat geld te verdedigen voor zijn ranking.

Sherrock verdiend toch echt geen uitnodiging. Ik zou het een slag in het gezicht vinden van al die andere darters of vooral bijvoorbeeld Ashton. Waarom heeft zou zij geen uitnodiging gekregen hebben en nu Sherrock wel? Omdat ze er beter uit ziet? Dat ze maar eerst zorgt dat ze via de Q school haar kaart bemachtigd. Beaton heeft het goed verwoord in zijn interview.

Smith, De Sousa, Aspinall, Searle, Anderson, Cullen,.. Allemaal namen die ook moeten hopen op een invite.

Nu ik denk dat we de discussie kunnen afsluiten want of te wel ben je ook aan het glimlachen zoals ik hier en aan het zeggen: I dont care anymore about this discussion, it becomes actually very funny and it has to stop now before I just shake my shoulders and walk away ... Of je ziet nu echt zo rood als een tomaat te brullen voor uw scherm en je bent mij pogen te wurgen. :biglaugh:
Geen van beide eigenlijk.
Draaien met de wind is toch gewoon telkens uw mening herzien
Dacht ik ook.

Het straffe is dus dat ge als bijna dertiger kunt starten met darts en na 4 jaarkes te darten al een DVB met een gemiddelde boven de 100 "op zijn waarde" naar huis kunt spelen op een WK. Dat is gewoon echt absurd. Ik wil dat ook kunnen!
Elke dag paar uur trainen, toernooien gaan gooien en je komt al een heel eind.
En u laten omringen met de juiste mensen, laat dit nu in covid een probleem zijn die toernooien.
Daar leer je omgaan met stress en druk.

Ook al een tijdje het darts aan het volgen, spijtig van Dimi gisteren maar Hempel had gewoon een uitzonderlijke dag...
Vrijdagavond zotte match gezien toen Borland tegen Brooks speelde en het afmaakte met een ninedarter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan