RidderBauknecht
Well-known member
Wat ik daar zeg is dat jij niet kan weten of die vrouwen met een gelijkgeschoolde partner samen zijn omdat ze 'hun neus ophalen' voor lagere diploma's of gewoon simpelweg omdat ze veel meer omgaan met gelijkgeschoolden, zoals @Sylverscythe en ikzelf aanhalen.Die uitspraak vind ik naïef. Ik ben er zeker van dat het merendeel van die vrouwen hun neus ophalen voor iemand die lager geschoold is.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen (er zullen er zeker zijn die zo denken) maar jouw interpretatie dat 'het merendeel' dat doet, dat vind ik dan weer overdreven cynisch. De meeste vrouwen waar ik over dat soort zaken mee spreek zijn bijvoorbeeld al een stuk minder oppervlakkig dan dat.
Dat een partner ongeveer op gelijk niveau moet staan qua intelligentie, dat zeker, maar mensen kunnen op dat vlak gelukkig wel verder kijken dan een diploma.
[Edit] Misschien wel interessant om te lezen van iemand die er dagelijks mee bezig is.
. Een paar keer een universitaire en een volledige self made woman.
. Juist meer kans om meer variatie te hebben op een datingapp dan je eigen sociale kring?