We hebben gewoon andere definities want het goed doen int leven heeft voor mij niets met nuttigheid te maken. Wel met of iemand gelukkig is in of met zijn/haar levenVelen waaronder mezelf beoordelen een mensenleven niet op basis van nuttigheid. Daar zal alvast een verschil liggen.
Is dat niet gewoon het "won't anyone think of the children" standpunt, met het enige verschil dat je de lijn tussen hoop cellen en kind elders trekt? Want als het gaat om wie het minst met hun leven speelt, is het waarschijnlijk de groep die ze niet het leven wilt ontnemen.
Persoonlijk denk ik dat discussies over abortus in 99% van de gevallen nutteloos is. De ene vindt het leven de andere niet, dat zou het einde van de discussie moeten zijn. Wat heeft het van nut om over vrouwenrechten te spreken als de ene gelooft dat je meisjes afmaakt nog voor ze geboren worden? Of over de moeilijke situatie waar ongewenste kinderen opgroeien alsof het een pro lifer gaat overtuigen dat het dan beter is om een kind het leven te ontnemen.
Over dit onderwerp valt gewoon geen middle ground te vinden.
En dat tweede: absoluut hé. Gij zijt van mening dat een hoop cellen van 5 dagen oud =leven is. Ik zie niet wat daar leven aan is. En als ge dus niet zeker zijt van een kind, dwingt ge het in een leven door abortus niet als.optie aan te bieden tot een redelijke termijn
Ge maakt trouwens niet gewoon meisjes af voor ze geboren zijn. Als dat uw probleem is dan kunt ge prima wetten maken om dat te verbieden (in België ook geen kans toe, die discussie is al geweest. Het is Schier onmogelijk om voor de legale limiet het geslacht met 100% zekerheid te kennen)
. (inclusief betere toegang tot en betaalbare gezondheidszorg)