cege
Well-known member
Dat "succesvol" zijn is subjesctief, maar zo voelt het aan hoe zij ons zien.
Alles kan, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat schoonfamilie/neven/nichten enige interesse hebben in je studeer of werk toestanden.
Ik zie de neven/nichten van de schoonfamilie nu al 10+ jaar minstens 3x per jaar. Van de helft weet ik niet wat ze gestudeerd hebben of zelfs waar ze nu werken. Wegens, irrelevant. Wij babbelen over de koers, of voetbal, of de moestuin, of de reis die ze gedaan hebben, of de volgende loopwedstrijd, of of of .
Als je natuurlijk om de 5 minuten werk en studeertopics opbrengt en 'rub it in the face', tjah.
Dat "semi-marginaal" is makkelijk toe te lichten. Als gij in het verleden op een verjaardag van een familielid als 30-jarige kerel het "grappig" vindt om het stukje taart van uw zus te verpletteren en ermee staat te lachen..ja dat vind ik best marginaal.
Tjah. Boys will be boys. Je bent schoonfamilie, je weet toch niet wat de broers vroeger deden toen ze klein waren ? Elke familie heeft zijn gewoontes en gedragingen. Die kunnen nu eenmaal anders zijn ergens anders. Elk heeft zijn waarheid en referentiekader. Daar moet je als buitenstaander niet te veel mee moeien of proberen te begrijpen of - godbetert - proberen te veranderen.
Langs mijn kant waren er 3 broers. Moet ik er een figuur bij maken hoe het er vroeger bij ons aan toe ging ? Tip: pipi kaka scheet humor aan 300 per uur. We zien elkaar niet vaak. Als we elkaar terugzien is het ook nog altijd pipi kaka scheet humor. Ook al zijn we ~40 en is mijn pa ondertussen bijna 70. Vind een ander dat 'marginaal'. Misschien. Do I care, nope. Zijn we marginaal ? Ik zou durven denken van niet. WANT WE HEBBEN ALLEMAAL EEN KOT VAN EEN MILJOEN en EEN MASTER DIPLOMA en ZELFS EEN PHD en een DOKTER !!!
Gedraag ik me hetzelfde bij mijn schoonfamilie kant ? Nope.
Weet je wat mijn madam daar op zegt 'ale, de broertjes en papa hebben elkaar weer lang niet gezien'. En het is gepasseerd. Ze zou ook al 10y kunnen pissig zijn en hopen dat te veranderen, nope.
Oh maar wij showen nooit met ons geld. Niemand weet wat onze woning gekost heeft en niemand van die schoonfamilie (op de ouders en broer na) is ooit in onze woning geweest.
Waarom zou er dan afgunst zijn en waarom komen ze dan kijken ?
Heel misschien zijn het gewoon nieuwsgierige nonkels.
Mijn neefjes en nichtjes - daar heb ik toch al veel fratsen mee meegemaakt. Op familie weekends, kerstfeesten etc. Zelfs al samen mee op reis geweest. Als die later ooit het nest verlaten en ergens een huis bouwen, zou ik toch ook nieuwsgierig zijn waar die wonen en zo. Just an idea...
Maar als pas afgestudeerde (partner dan) de opmerking krijgen "alé pas afgestudeerd en ze rijdt in ne Mini" te horen krijgen is pure afgunst.
Of een halve mop ? I weet niet wat er zo speciaal is aan een mini. Tenzij je het zelf een hele prestatie vindt om in een mini te rijden, zie ik niet in wat daar 'afgunst' aan is. Moest het een Ferrari of zo zijn, dan zou ik het snappen. Maar een Mini ?

Het vetgedrukte: we hebben dit horen waaien.
Daar heb ik toch moeite mee om te geloven. Als je 2 min moet rondrijden als je in de buurt bent, zou ik ook eens naar het huis van mijn neefje gaan kijken. Uit interesse. Maar een uitstap om naar het kot van een ander te gaan kijken, dat doet toch niemand ?
Maar goed, alles kan. Schoonfamilie van de schoonfamilie heeft ook enkele keren al ambras gemaakt omdat er op het familiefeest geen kroketten waren. Toen de nonkel van de madam 60y werd, zijn wij en die andere kant samen op restaurant gaan eten. En 2 van die broers beginnen ambras maken in dat restaurant omdat de kroketten op waren. Allemaal tof dat je debiel bent en enkel kroketten eet, maar daarom moet je jezelf nog niet belachelijk maken op restaurant

Laatst bewerkt:

"
."