bap
Well-known member
Wow. Ben jij mij ofzo? Het enige verschil is dat ik 37 ben en jij 45.Ik ben hard opgevoed en heb een minderwaardigheidscomplex opgelopen. En dat als volwassen man van 45 jaar.
Ik heb dan ook met mijn ouders gebroken, omdat ik daar simpelweg niet beter van word.
Ik raad dan ook iedereen hier aan om er te zijn voor uw kind tijdens zijn of haar hoogtes en laagtes. Het lijkt simpel wat ik hier typ, maar toch is dat moeilijk voor sommigen. Alhoewel ik er van overtuigd ben dat dat eerder iets is van de vorige generatie.
Het is heel moeilijk om dit aan iemand uit te leggen, maar ik ben altijd vernederd geweest door mijn ouders. Alsof dat dé manier was. Het is pas dankzij mijn vriendin (waarmee ik al 20 jaar samen ben) dat het is uitgekomen dat het niet aan mij ligt. Ik kom namelijk al 20 jaar overeen met mijn schoonouders. Ik heb daar zelfs nog geen woordenwisseling mee gehad. Te gek voor woorden als je dat vergelijkt met mijn situatie thuis.
Ik ben ook nooit mezelf geweest thuis. Zij wouden dat ik een ander persoon was. Wij hebben 30 jaar ruzie gemaakt en wij kunnen de komende 30 jaar nog ruzie maken. Maar daar heb ik oprecht geen zin in. Soms voel ik mij een democraat die moet samenleven met een Trump fan. Wij hebben totaal andere visies op het leven, ttz op honderden zaken. Het is eigenlijk hopeloos, net zoals een koppel dat uiteindelijk toch moet scheiden.
Ik val hier van mijn stoel als ik sommige herkenbare verhalen hier lees. Ik heb altijd gedacht dat ik een uitzondering was.
Vooral ook deze zin in je volgende post => Mijn ouders zien mij als hun trofee, ik moet van alles zijn om hun status hoger te maken.
Met nog wel één wezenlijk verschil: ik heb nog geen afstand durven nemen. Enkele weken geleden (op mijn verjaardag nota bene) heb ik 's avonds in alle emotie een brief geschreven nadat mijn ouders en mijn broer (die gewoon een kopie is van mijn ouders en ze om God weet welke reden adoreert) die dag met vanalle verwijten kwamen.
Na een gesprek met mijn psycholoog besef ik ook dat ik afstand moet nemen, maar ik durf het gewoonweg niet. Ik durf - weeral - niet voor mezelf te kiezen, terwijl de wondes die zijn geslagen niet meer te herstellen vallen. Ik ben het beu om altijd de schone schijn hoog te houden, terwijl ik en mijn gezin vanaf dag één klein worden gemaakt en behouden. Dus het zou veel gezonder zijn om even letterlijk afstand te nemen. Maar morgen is mijn moeder jarig en begin juli gaat mijn zoon een week met hen naar zee.
Ik merk dus dat ik me weer schuldig begin te voelen. Ik begin mezelf dus weer in vraag te stellen. Mijn broer is letterlijk tot op vandaag een Trump-fan en ook mijn ouders zijn extreem-rechts te noemen, de laatste jaren is daar door het gebrek aan zelfregulatie een ferme ruk naar rechts gebeurd. Ik kan ze gewoon niet meer serieus nemen. En om één keer een goed moment met hen te hebben om vervolgens er negen te hebben waarin ze mij opnieuw kwetsen, dat kan ik niet meer aan. Dus ik ga even al mijn moed moeten bijeenschrapen en die brief in hun brievenbussen deponeren. Het rotte is dat ik ze ergens nog wel graag zie, maar ik vraag me af of dat door mijn levenslang schuldgevoel komt dat ze er hebben ingedramd of niet.
."