De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
En dat is dan het nadeel van geen car policy te hebben.

De Tesla model Y premium is uit den boze want de bazin wilt niet dat het de ogen van de collega's uitsteekt. Terwijl ik een offerte heb die 2k onder budget zit. 'Maar dat zijn toch héél chique auto"s hé'.

Echt waar, waarom heb ik ook al die moeite gedaan. De Q4 van Audi zit dan weer boven budget maar ging ze eens bespreken met het bestuur. Want nen Audi is toch een pak minder dan een Tesla.

Jezus Christus. :sarcastic:

Maar 't komt erop neer dat het den ID4 GTX zal worden, want dat is een 'gewone' wagen.
Non-car people die fleet beslissingen moeten nemen, dat is inderdaad gruwelijk.

Alsof iemand die geen lagereschoolwiskunde snapt de boekhouding zou moeten doen.

Lol..ik mag een CLA tot 60-61k€ aankleden.
De nieuwe EX60 komt uit..heb een offerte van 52k€.. nowp..mag ik niet bestellen. Echt..wtf mannen.

Nu alle hoop gezet op de EV5..kzit 90€ boven budget en aan de HR gevraagd of ik die mag bestellen en desnoods die 90€ eenmalig van mn loon afhouden.
If not (heb ik wel niet gezegd) mogen ze heel die configurator steken waar de zon niet schijnt. Dan bestel ik ook geen nieuwe meer en is het zelfs mogelijk dat ik stilaan iets anders ga zoeken.

CLA is niet slecht ofzo..maar in mn functie (en toekomst perspectief ivm kinderen) heb ik ruimte nodig.
Als ik een CLA zou pakken:
- moeilijk om een koets in te krijgen met vakantie
- kan ik amper iets vervoerd krijgen voor mijn job (en eigenlijk het minste van mn zorgen als zij dat zo willen spelen)

Meanwhile is de model 3 bijna boven categorie geworden. Een maand geleden kon de AWD er nog in..
Bij peugeot 6 maand geleden de 5008 gt-line. Vandaag max de 2008.
Het is demotiverend.

Laatst bewerkt:
Ook geen straf - maar idd onbegrijpelijk en ook niet logisch - onderstaande had nog een zweem van logica.

Vriendin heeft net het omgekeerde gehad: bio -ingenieur met phd en werkzaam bij grote chemie boite, aangezien ze veel in het buitenland zat en in een appartement woonde op paar km van office niet echt nood aan aan fancy wagen - dus gaf ze destijds een VW Polo door als keuze.

Afgekeurd omdat het niet bij haar functie paste, ze hebben dan in haar plaats een fully loaded A6 genomen

Dat kan ik nog in zekere zin begrijpen: stel dat ze vertrekt terwijl dat leasecontract nog loopt, zitten ze met een VW Polo op de parking terwijl haar opvolger daar in 99% van de gevallen niet echt tevreden mee zal zijn als die een budget heeft voor een A6.
Bij sommige vorige werkgevers zeiden ze daarom dat je maar 1 niveau mocht downgraden, liet wel toe om iets compacter met lagere VAA te nemen voor wie dat wou.

.....

De Tesla model Y premium is uit den boze want de bazin wilt niet dat het de ogen van de collega's uitsteekt. Terwijl ik een offerte heb die 2k onder budget zit. 'Maar dat zijn toch héél chique auto"s hé'.

.....
Dat is toch ook een rare perceptie he. Waarom denken non car people dat tesla zo duur is. Hier een buur in de straat had vroeger een ix3 en nu een model y en zegt mijn vriendin, amai die heeft ook een mooie promotie gemaakt. Ik had eerst ni door wat ze bedoelde.

Dat is toch ook een rare perceptie he. Waarom denken non car people dat tesla zo duur is. Hier een buur in de straat had vroeger een ix3 en nu een model y en zegt mijn vriendin, amai die heeft ook een mooie promotie gemaakt. Ik had eerst ni door wat ze bedoelde.

Waarschijnlijk omdat ze ooit de prijs van een model S of X hebben gehoord of gezien.

Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat ik, voor mijn zoektocht, ook geen flauw idee had van de prijzen. Ik schrok vooral dat BMW precies een pak duurder is dan Audi. Terwijl alle nieuwe modellen imo geen BMW meer uitstralen, ik vind ze enorm lelijk geworden.

Maar goed, dat is nog iets anders dan mijn baas. Als ik zeg dat ik zoek naar een middelgrote SUV houdt ze mij tegen 'van de motor ken ik niets hoor Anderson'.

Er staan godverdomme geen 2 dezelfde wagens op de parking door hun gebrek aan policy. Van diesel tot benzine tot elektrisch. Bmw, Audi, VW, Polestar, Renault, Peugeot,... Verschillende budgetten voor dezelfde functies.

Maar een Tesla onder budget? WOOOOOW ANDERSON, RUSTIG MANNEKE. WA MOETEN UW COLLEGAS WEL NIET DENKEN???

Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat ik, voor mijn zoektocht, ook geen flauw idee had van de prijzen. Ik schrok vooral dat BMW precies een pak duurder is dan Audi. Terwijl alle nieuwe modellen imo geen BMW meer uitstralen, ik vind ze enorm lelijk geworden.

Maar goed, dat is nog iets anders dan mijn baas. Als ik zeg dat ik zoek naar een middelgrote SUV houdt ze mij tegen 'van de motor ken ik niets hoor Anderson'.

Er staan godverdomme geen 2 dezelfde wagens op de parking door hun gebrek aan policy. Van diesel tot benzine tot elektrisch. Bmw, Audi, VW, Polestar, Renault, Peugeot,... Verschillende budgetten voor dezelfde functies.

Maar een Tesla onder budget? WOOOOOW ANDERSON, RUSTIG MANNEKE. WA MOETEN UW COLLEGAS WEL NIET DENKEN???
Bmw is helemaal niet duurder dan Audi. Audi heeft gewoon hun naamgeving zo gezet dat de perceptie voor een leek zo is.

A1/Q2 =Mini (countryman)
Q3/Q4 = (i)X1
Q5/Q6 = (i)X3
Q7 = X5
Q8 etron = iX

De eerste A5 was een concurrent van de 3-reeks coupé. Hoeveel volk in die val getrapt is, valt zelfs niet te becijferen.

Laatst bewerkt:
Bmw is helemaal niet duurder dan Audi. Audi heeft gewoon hun naamgeving zo gezet dat de perceptie voor een leek zo is.

A1/Q2 =Mini (countryman)
Q3/Q4 = (i)X1
Q5/Q6 = (i)X3
Q7 = X5
Q8 etron = iX

De eerste A5 was een concurrent van de 3-reeks coupé. Hoeveel volk in die val getrapt is, valt zelfs niet te becijferen.
Zoals BMW ook doet met hun 4-serie die gewoon een 3 coupe is. Niet enkel Audi doet dit.

Zoals BMW ook doet met hun 4-serie die gewoon een 3 coupe is. Niet enkel Audi doet dit.
Da's niet impliceren dat het een segment is dat het niet is hé.

Toch niet toevallig dat de C (derde letter, 3-reeks) en E (vijfde letter, 5-reeks) al jaren de plak zwaaiden en dat Audi dan opeens +1 doet bij hun "alternatief" (concurrent kan je dat niet noemen ;))

Mocht BMW na het lanceren van de A5 de 3-coupé hernoemd hebben naar BMW 6-reeks, dan kon je ze betichten van hetzelfde, maar dat is niet gebeurd.

Mijn collega's bij Konvert reden bijna allemaal met een A1, want die was "een pak goedkoper dan een BMW 1-reeks".

Omdat Tesla
Waarschijnlijk omdat de naam Tesla de perceptie heeft van snelle, innovatieve wagens te zijn. Heeft mijn volgens mij geen bal te maken of het nu x, y of S is, mensen die er nie al teveel van kennen, weten zelfs het verschil niet

Had beter gezwegen. Oorspronkelijk was't tweede helft maart. Dan schoof het naar eind februari. Vandaag doe ik de Arval app nog eens open en staat er eerste helft maart.
Mijn Enyaq is besteld 5 september, is geproduceerd de week voor kerst en is vandaag bij de dealer toegekomen, volgende week dus new car day :)

Jouw tijd tussen productie en toekomen bij dealer is hopelijk wat korter, kerstperiode zat er bij mij tussen.

A1/Q2 =Mini (countryman)
Q3/Q4 = (i)X1
Q5/Q6 = (i)X3
Q7 = X5
Q8 etron = iX

Ah amai, merci voor de verduidelijking.

Doet me denken aan de tijd van de Playstation 2 - Xbox.
Bij het lanceren van de Playstation 3 heeft Microsoft ervoor gekozen om de nieuwe Xbox als de Xbox 360 te lanceren, omdat Xbox 2 voor leken een mindere console ging lijken t.o.v. de Playstation 3.

De sloebers.

Als ik af ga op de posts hier de voorbije maanden & jaren, is het net omgekeerd. Je zou blijkbaar een hoger leasing budget nodig hebben om een vergelijkbare Audi A6 te leasen VS een BMW 5.

Als ik af ga op de posts hier de voorbije maanden & jaren, is het net omgekeerd. Je zou blijkbaar een hoger leasing budget nodig hebben om een vergelijkbare Audi A6 te leasen VS een BMW 5.

Goh, de leaseprijs hangt sterk af van de leasingmaatschappij, werkgever, hun fleetkorting (grootte van hun vloot bij dat merk, deals met de constructeur, garage) inschatting van restwaarde, lopende promoties,...
En nu specifiek voor de elektrische variant zijn die motorisch en qua batterij minder vergelijkbaar dan vroeger bij diesels of benzines die elkaar vaak exact matchten qua motorinhoud en vermogen.

Da's niet impliceren dat het een segment is dat het niet is hé.

Toch niet toevallig dat de C (derde letter, 3-reeks) en E (vijfde letter, 5-reeks) al jaren de plak zwaaiden en dat Audi dan opeens +1 doet bij hun "alternatief" (concurrent kan je dat niet noemen ;))

Mocht BMW na het lanceren van de A5 de 3-coupé hernoemd hebben naar BMW 6-reeks, dan kon je ze betichten van hetzelfde, maar dat is niet gebeurd.

Mijn collega's bij Konvert reden bijna allemaal met een A1, want die was "een pak goedkoper dan een BMW 1-reeks".
Porsche heeft hetzelfde truukje geprobeerd met hun 911, maar daar trapte niemand in.

Mijn Enyaq is besteld 5 september, is geproduceerd de week voor kerst en is vandaag bij de dealer toegekomen, volgende week dus new car day :)

Jouw tijd tussen productie en toekomen bij dealer is hopelijk wat korter, kerstperiode zat er bij mij tussen.
Super! Alvast veel plezier ermee. Laat weten hoe ie rijdt....

Hier was hij pas op 23 oktober besteld.

Terug
Bovenaan