De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ideologisch begrijp ik het ook maar er zullen inderdaad wel werknemers de dupe van worden en ik zie het ook wel gebeuren dat Europese merken bij hun prijszetting in België minder druk zullen voelen van Chinese concurrenten "want die zijn minder aftrekbaar" wat voor mij juist een positieve invloed is van die opkomende Chinese merken - net zoals de Japanners de automarkt in de jaren '80 wakker schudden.

Ook niet slim denk ik van als klein landje weer krampachtig heiliger dan de paus te willen zijn.

Exact dit.
Een regel die goed bekt bij zijn volgers maar met meerdere negatieve gevolgen die niet onmiddellijk duidelijk zijn voor het zelfde publiek

Wij zijn wel het enige land dat zo veel fiscale voordelen geeft aan bedrijfswagens.

Als we dat koppelen aan de personenbelasting van Hongarije zie ik dat wel zitten eigenlijk, graag ook nog de vermogensbelasting van Luxemburg, de pensioenen van Nederland ... en nu ik langzaam wat ouder wordt, zo een siësta bij momenten, en als ik nog wat verder ga lijken me de verlofdagen van het onderwijs en het bedrijfsrestaurant van Pfizer me ook wel leuke dingetjes.

Laatst bewerkt:
Gohja, de sossen zouden niet liever hebben dan heel het systeem afschaffen weet je.
Dus hoe lastiger men het systeem kan maken, hoe liever ze 't hebben. Eens het systeem onhoudbaar wordt zal het wel onrechtstreeks afgeschaft worden doordat er niemand nog gebruik van maakt.

Gohja, de sossen zouden niet liever hebben dan heel het systeem afschaffen weet je.
Dus hoe lastiger men het systeem kan maken, hoe liever ze 't hebben. Eens het systeem onhoudbaar wordt zal het wel onrechtstreeks afgeschaft worden doordat er niemand nog gebruik van maakt.

Het Belgische systeem met meer regeringen dan inwoners, Brussel met meer burgemeesters dan schietpartijen ... allemaal zaken die voor de rest van de wereld als onhoudbaar bestempeld worden en kijk, als we niet opletten gaan die nog uitbreiden.

Imo bestaat er geen enkel systeem dat onhoudbaar is, het is gewoon een keuze - meer niet. En eigenlijk zou er daar eens deftig over gesproken moeten worden om dat op een aanvaardbare manier te vereenvoudigen, samen met de miljoenen andere systemen die ons land rijk is.

Ideologisch begrijp ik het ook maar er zullen inderdaad wel werknemers de dupe van worden en ik zie het ook wel gebeuren dat Europese merken bij hun prijszetting in België minder druk zullen voelen van Chinese concurrenten "want die zijn minder aftrekbaar" wat voor mij juist een positieve invloed is van die opkomende Chinese merken - net zoals de Japanners de automarkt in de jaren '80 wakker schudden.

Ook niet slim denk ik van als klein landje weer krampachtig heiliger dan de paus te willen zijn.
Ik vind het compleet absurd dat ze langs ene kant gaan kakken op Trump met zijn tariffs, maar dan wel éxact hetzelfde voorstellen.
Hoe meer concurrentie, hoe beter voor de consument. Fuck off met uw marktmanipulatie, Rousseau.

Het Belgische systeem met meer regeringen dan inwoners, Brussel met meer burgemeesters dan schietpartijen ... allemaal zaken die voor de rest van de wereld als onhoudbaar bestempeld worden en kijk, als we niet opletten gaan die nog uitbreiden.

Imo bestaat er geen enkel systeem dat onhoudbaar is, het is gewoon een keuze - meer niet. En eigenlijk zou er daar eens deftig over gesproken moeten worden om dat op een aanvaardbare manier te vereenvoudigen, samen met de miljoenen andere systemen die ons land rijk is.
In een land als 't onze krijg je gewoon draken van systemen OP draken van systemen. Kijk maar naar de karikatuur dat de BTW 'hervorming' geworden is (ya know, heel dat afhaalmaaltijden gedoe en al).
Compromis hier, compromis daar. Tot in 't absurde, want ieder moet z'n eigen headline puntje scoren.

In een land als 't onze krijg je gewoon draken van systemen OP draken van systemen. Kijk maar naar de karikatuur dat de BTW 'hervorming' geworden is (ya know, heel dat afhaalmaaltijden gedoe en al).
Compromis hier, compromis daar. Tot in 't absurde, want ieder moet z'n eigen headline puntje scoren.

Exact, en het meest frustrerende is dat:
  • Iedereen dat weet, zowel kiezers als politici
  • Quasi geen enkele politieker, partij, ... het aandurft om daar eens ernstig en diepgaand mee naar de kiezer te stappen - niettegenstaande is daar imo een behoorlijk draagvlak voor en kan zoiets resulteren in aanzienlijke voordelen voor het land en zijn inwoners, er gaat immers veel overhead sneuvelen.
De begroting was voor de verkiezingen al een gigantisch probleem dat vele malen kleiner en eenvoudiger werd voorgesteld door iedereen terwijl zo goed (op Groen na wellicht) als iedereen wist hoe groot het is - had men dat voor de verkiezingen zo gezegd en gewoon met een beenhard programma van besparingen en belastingen naar de kiezer getrokken - dat zou ik pas echt geapprecieerd hebben.

De communicatie van De Wever met zijn kameel was gepast maar véél te laat, die kameel mocht nooit het licht gezien hebben, alleen al daarom zou ik de voltallige regering ontslaan op basis van wanbeleid, gebrek aan inzicht, gebrek aan realiteitszin en incompetentie.

Maar :offtopic: -het voorstel om o.a. Chinese wagens te weren is (wederom) kortzichtig, complex ... en bijgevolg niet wenselijk.

Dit jaar ook nieuwe wagen kiezen.
Keuze is tussen deze 4 modellen. Opties nog onduidelijk, ga eens naar de garage moeten gaan
in budget
bmw ix2 67kwh 150kwh M-edition
Peugeot 5008 73kwh Allure

1 keer fippen op 13e maandbudget
audi Q4 Etron 45 corporate
VW ID5 82kwh 210kw pro business.

momenteel de eerste generatie ID4 en ik twijfel serieus om niet gewoon bij VW te blijven. De crappy infotainment zal wel opgelost zijn en het batterijverwarmingssysteem zit er nu wel in denk ik?

momenteel de eerste generatie ID4 en ik twijfel serieus om niet gewoon bij VW te blijven. De crappy infotainment zal wel opgelost zijn en het batterijverwarmingssysteem zit er nu wel in denk ik?
Infotainment is vernieuwd en draait soepel.
Batterijverwarming zit erin, werkt automatisch en kan indien gewenst ook manueel geactiveerd worden

Keuze is tussen deze 4 modellen. Opties nog onduidelijk, ga eens naar de garage moeten gaan
in budget

Id5 lijkt me hier by far beste keuze.
In een blw ix2 wil ik niet dood gevonden worden, die heeft toch de kroon van lelijkste BMW ooit gemaakt weten te bemachtigen me dunkt. Peugeot is meh en een Q4 weinig mening over al weet ik wel van 2 mensen die er constant wat aanhadden.

Id5 lijkt me hier by far beste keuze.
In een blw ix2 wil ik niet dood gevonden worden, die heeft toch de kroon van lelijkste BMW ooit gemaakt weten te bemachtigen me dunkt. Peugeot is meh en een Q4 weinig mening over al weet ik wel van 2 mensen die er constant wat aanhadden.
Oneens.
Ik zou geen 13de maand gebruiken voor een id5. Dan rijd ik tien keer liever een bmw ix2…

Hier eindelijk goedkeuring gehad voor de leasing van de nieuwe wagen nadat prijzen +10x op een maand gewijzigd zijn
Het is de Kia EV5 Business Plus full-option geworden. In het zwart.

Skoda Enyaq vraagje. Iemand een idee hoe ik flitspalen en trajectcontroles op de ingebouwde navigatie van de auto krijg?

(Ik weet dat Waze recentere info geeft, maar ik zoek het nu even voor die van de auto zelf).

Skoda Enyaq vraagje. Iemand een idee hoe ik flitspalen en trajectcontroles op de ingebouwde navigatie van de auto krijg?

(Ik weet dat Waze recentere info geeft, maar ik zoek het nu even voor die van de auto zelf).
Hier liggen die automatisch aan. ik kijk anders nog eens na morgen.

Dankjewel! Denk dat ik intussen ook ontdekt heb dat ik traffication moet downloaden in de shop. Dus misschien is het dat al.
Traffication kan inderdaad meldingen geven, ook zonder dat de gps is ingesteld.

Ik moet wel zeggen ‘kan’, want hij doet het niet altijd.

Was bij mij al geïnstalleerd, moest ik zelf niets voor doen.

in budget

In een blw ix2 wil ik niet dood gevonden worden, die heeft toch de kroon van lelijkste BMW ooit gemaakt weten te bemachtigen me dunkt.
De ID5 lijkt me inderdaad toch ook de beste keuze. Zeker als die min puntjes van de vorige generatie opgelost zijn.
Ben een stevige fanboy van BMW (zelf i4 m50), maar enkel als ze deftig rijden, niet noodzakelierwijze snel of zo, maar een aangenaam "rijgevoel", dus niet gewoonweg de badge...

Heb met een iX2 als vervanger 2 dagen rondgereden en vond dat een zeer teleurstellende ervaring.
Vermoedelijk door de voorwielaandrijving en het een wat hogere wagen zijn, voelde alsof die zwalpend/wiegend over de baan ging als je er wat vlot mee wou rijden. Leek me niet baanvast te zijn, maar zal maar buikgevoel zijn want de eland test zou hij toch zeer goed doen, voelde alleen zo niet!
Afwerking etc leek me wel helemaal snor te zitten.
Mijn 318d touring (een F31) van jaren geleden was een 10 keer aangenamere wagen om mee rond te bollen.

Uiterlijk is persoonlijk, vond hem niet mooi maar nu ook niet afstotelijk, zou voor mij zo niet een factor zijn.

Blijft persoonlijk en hangt ook af van je gebruiikersprofiel natuurlijk, als je 6000 km/jaar bolt om naar het werk achter de hoek te gaan als het regent en 1 X per week de bomma in het volgende dorp te bezoeken, dan zal het allemaal niet zo boeien, maar als je 40k km/jaar bolt (zoals mezelf) dan zit je toch liever in iets waar je graag zit!

Traffication kan inderdaad meldingen geven, ook zonder dat de gps is ingesteld.

Ik moet wel zeggen ‘kan’, want hij doet het niet altijd.

Was bij mij al geïnstalleerd, moest ik zelf niets voor doen.
De traffication is er vannacht doorgekomen want kreeg vanochtend ineens melding ervan.
Maar ik heb nog geen enkele melding van flitspalen of trajectcontrole gezien :-(

Terug
Bovenaan