Dit jaar ook nieuwe wagen kiezen.
Keuze is tussen deze 4 modellen. Opties nog onduidelijk, ga eens naar de garage moeten gaan
in budget
bmw ix2 67kwh 150kwh M-edition
Peugeot 5008 73kwh Allure
1 keer fippen op 13e maandbudget
audi Q4 Etron 45 corporate
VW ID5 82kwh 210kw pro business.
momenteel de eerste generatie ID4 en ik twijfel serieus om niet gewoon bij VW te blijven. De crappy infotainment zal wel opgelost zijn en het batterijverwarmingssysteem zit er nu wel in denk ik?
In een blw ix2 wil ik niet dood gevonden worden, die heeft toch de kroon van lelijkste BMW ooit gemaakt weten te bemachtigen me dunkt.
De ID5 lijkt me inderdaad toch ook de beste keuze. Zeker als die min puntjes van de vorige generatie opgelost zijn.
Ben een stevige fanboy van BMW (zelf i4 m50), maar enkel als ze deftig rijden, niet noodzakelierwijze snel of zo, maar een aangenaam "rijgevoel", dus niet gewoonweg de badge...
Heb met een iX2 als vervanger 2 dagen rondgereden en vond dat een zeer teleurstellende ervaring.
Vermoedelijk door de voorwielaandrijving en het een wat hogere wagen zijn, voelde alsof die zwalpend/wiegend over de baan ging als je er wat vlot mee wou rijden. Leek me niet baanvast te zijn, maar zal maar buikgevoel zijn want de eland test zou hij toch zeer goed doen, voelde alleen zo niet!
Afwerking etc leek me wel helemaal snor te zitten.
Mijn 318d touring (een F31) van jaren geleden was een 10 keer aangenamere wagen om mee rond te bollen.
Uiterlijk is persoonlijk, vond hem niet mooi maar nu ook niet afstotelijk, zou voor mij zo niet een factor zijn.
Blijft persoonlijk en hangt ook af van je gebruiikersprofiel natuurlijk, als je 6000 km/jaar bolt om naar het werk achter de hoek te gaan als het regent en 1 X per week de bomma in het volgende dorp te bezoeken, dan zal het allemaal niet zo boeien, maar als je 40k km/jaar bolt (zoals mezelf) dan zit je toch liever in iets waar je graag zit!