De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
De traffication is er vannacht doorgekomen want kreeg vanochtend ineens melding ervan.
Maar ik heb nog geen enkele melding van flitspalen of trajectcontrole gezien :-(
Bij mij is het ondertussen omgekeerd. Mijne wagen is nu een 3-tal jaar oud en uiteraard vervalt dan uw 'inbegrepen' abbo op die ConnectedServices.

Dus ... géén file info meer. Dus ... Android Auto, Google Maps, here we come!
No way da'k daar 200 EUR ofzo weer ga neerleggen om traffic info te blijven krijgen voor nog eens 3 jaar, waarvan ik überhaupt zelfs maar een goei 2 jaar van zou kunnen bezigen.

Bij mij is het ondertussen omgekeerd. Mijne wagen is nu een 3-tal jaar oud en uiteraard vervalt dan uw 'inbegrepen' abbo op die ConnectedServices.

No way da'k daar 200 EUR ofzo weer ga neerleggen om traffic info te blijven krijgen voor nog eens 3 jaar, waarvan ik überhaupt zelfs maar een goei 2 jaar van zou kunnen bezigen.
Welke auto heb jij?

Traffication kan inderdaad meldingen geven, ook zonder dat de gps is ingesteld.

Ik moet wel zeggen ‘kan’, want hij doet het niet altijd.

Was bij mij al geïnstalleerd, moest ik zelf niets voor doen.
De traffication is er vannacht doorgekomen want kreeg vanochtend ineens melding ervan.
Maar ik heb nog geen enkele melding van flitspalen of trajectcontrole gezien :-(

Ja, hier is het ook at random, de ene keer meld hij 'einde trajectcontrole' .. maar het begin? of omgekeerd. of sommige flitspalen gaat die melden, anderen dan weer niet.

Volgende maand moet ik mijn wagen inleveren en las toevallig onderstaand artikel:

Daarnet mijn wagen eens geinspecteerd en zag deze kras aan de bumper. Is dat iets waar ze moeilijk over zouden doen? De kras is kleiner dan een kredietkaart...

Das geen kras meer. Das gewoon door de lak en kan er niet meer gepolijst worden.
Geen idee als dit onder aanvaardbare schade zal vallen. Dat verschilt nogal van maatschappij tot maatschappij.

Volgende maand moet ik mijn wagen inleveren en las toevallig onderstaand artikel:

Daarnet mijn wagen eens geinspecteerd en zag deze kras aan de bumper. Is dat iets waar ze moeilijk over zouden doen? De kras is kleiner dan een kredietkaart...

Dit is spuitwerk en gaan ze uiteraard aanrekenen.

Ik heb zelf al 2wagens ingeleverd met de renta norm. Je wil niet weten hoe ze die autos inspecteren, ze gaan echt op zoek naar zaken die je zo amper ziet. Laatste keer moest ik een garage gaan staan met allemaal lampen, daar zie je krasjes die zo niet opvallen. Het is wel zo dat gewone kleine oppervlakkige krasjes meestal getolereerd worden, dit is echter geen kras meer. Let ook op velgenschade groot maar ook klein en voornamelijk duivenpoep of harsen van bomen. De bedragen dat ze daarvoor aanrekenen voor polijsten zijn ridicuul. 80 euro voor een vlekje dat amper opvalt, dat is werkelijk 10 minuten werk nog niet.

Bij vele bedrijven heb je een gratis schadegeval per jaar/leasetermijn/whatever.
Het is een kunst om een maand voor het inleveren dan net een 'schadegeval' te hebben om wat oude krassen of deuken te laten herstellen.

Hell, ik ken er zelfs ene die zijn auto perte totale heeft gereden net voor het einde van zijn lease omdat hem dat een pak goedkoper ging uitkomen. Moet je natuurlijk wel goed inschatten hoe hem perte totale te rijden zonder dat je ook lichamelijke schade oploopt...

Toen ik van de zomer mijn nieuwe wagen besteld had (aankoop), was de oude per totale rijden ook het meest gunstig gezien ik verzekerd ben aan nieuwwaarde. Maar Ik wil toch niet graag in een rolstoel belanden voor 10000euro...

Toen ik van de zomer mijn nieuwe wagen besteld had (aankoop), was de oude per totale rijden ook het meest gunstig gezien ik verzekerd ben aan nieuwwaarde. Maar Ik wil toch niet graag in een rolstoel belanden voor 10000euro...

Helling / handrem / waterloop
Nieuwjaar / parkeren / Brussel
Parkeren / Havengebied / Antwerpen
50 € / Brussel / die zie je nooit meer terug
Reis / parkeren / ergens in Oost Europa
www.wijnemenuwautomee.ro

Bij vele bedrijven heb je een gratis schadegeval per jaar/leasetermijn/whatever.
Het is een kunst om een maand voor het inleveren dan net een 'schadegeval' te hebben om wat oude krassen of deuken te laten herstellen.

Hell, ik ken er zelfs ene die zijn auto perte totale heeft gereden net voor het einde van zijn lease omdat hem dat een pak goedkoper ging uitkomen. Moet je natuurlijk wel goed inschatten hoe hem perte totale te rijden zonder dat je ook lichamelijke schade oploopt...
Schade die overduidelijk niet van 1 incident kan voortkomen aanvaarden ze niet als 1 schadegeval en wordt geregistreerd en dus ook afgerekend als aparte gevallen. Ik heb het vorig jaar nog gehad.

Vorige maand ook mijn oude ingeleverd, heb toch ook 1000+ aan mijn broek terwijl die best in goede staat was. Maar ja, in de koffer of aan de achterkant van de voorzetels tellen ze krassen blijkbaar wel mee terwijl dat dat toch de typische gebruiksschade bij uitstek is. Zo gaat het snel.

Bij mijn nieuwe is de franchise +-1.500€, wordt nog leuk :unsure:

Schade die overduidelijk niet van 1 incident kan voortkomen aanvaarden ze niet als 1 schadegeval en wordt geregistreerd en dus ook afgerekend als aparte gevallen. Ik heb het vorig jaar nog gehad.

Vorige maand ook mijn oude ingeleverd, heb toch ook 1000+ aan mijn broek terwijl die best in goede staat was. Maar ja, in de koffer of aan de achterkant van de voorzetels tellen ze krassen blijkbaar wel mee terwijl dat dat toch de typische gebruiksschade bij uitstek is. Zo gaat het snel.

Bij mijn nieuwe is de franchise +-1.500€, wordt nog leuk :unsure:
De ene controleur is de ander niet en het ene bedrijf is minder streng dan het ander.
Ik had bijvoorbeeld heel duidelijke slijtage aan de achterkant van de stoelen (2 kindjes die graag schoppen), daar is totaal niets over gezegd.
Bij geen enkel bedrijf heb ik al controle gehad dat ze echt met lampen op de lak zitten te schijnen.

Bij mij is men ook eens geschuurd tegen m'n achterbumper & een schadebedrijf gaf aan dat die 'spot fix' een 350-tal EUR zou kosten. Particulier dus.
Voor die verzekering/leasing firma's is dat in principe zelfs nog veel goedkoper want die hebben een veel hoger volume, dus korting. En/of doen het in-house (e.g. met vaste reparateurs, dus again, volume korting).

Ik denk dat men dit graag ook gewoon bezigt om wat extra winst te pakken op 't einde v/d rit. Herstelling die ons 200 EUR gaat kosten? Da's dan 500 EUR mijnheer.

Ik veronderstel dat men ook regelmatig zal denken in zake 'hoeveel verlies in verkoopwaarde'.
Als de reparatie duurder zou uitvallen dan wat men minder zou kunnen vragen voor die wagen bij verkoop zal men het wss zelfs niet eens laten repareren.

Ik vond die traffic info etc toch steeds slechter dan die van Waze. Geen enkele keer was BMW beter, de dichtsbijzijnde oplader vinden vond ik ook wat shitty in buurten die ik niet ken. Zelden stuurde die mij naar de meest logische optie.

Soit toch verlengd want ik had nog een BMW bon van 600 ballen liggen vanwege opties die ze niet konden leveren. :unsure:

Ik vond die traffic info etc toch steeds slechter dan die van Waze. Geen enkele keer was BMW beter, de dichtsbijzijnde oplader vinden vond ik ook wat shitty in buurten die ik niet ken. Zelden stuurde die mij naar de meest logische optie.

Soit toch verlengd want ik had nog een BMW bon van 600 ballen liggen vanwege opties die ze niet konden leveren. :unsure:
Goh, ik bezig gewoon liever de integrated GPS omdat die wel deftig integreert met het volledige infotainment systeem. Voornamelijk dus het scherm voor u daar, waar de snelheidsmeters zitten. Hoe noemen we dat, de instrumentenconsole? Anyway, dat scherm.
Nog gene last gehad met de 'kwaliteit' van die z'n traffic info.

Nu moet ik wel telkens overschakelen naar Android Auto voor GPS & infotainment v/d wagen voor media.
Heeft een tijdje wat issues geweest met Android Auto ook dat die telkens automatisch dat ding ging opstarten & het dan whatever die default pagina is opende (waar die radio posten opstaan of zoiets, kwam altijd standaard op 'Reuters', whatever).
Die ging dan altijd de media van m'n wagen overrulen & was wreed ambetant. Moest dan 2 keer op media klikken om dan in-car infotainment manueel te kiezen. Heb toen Android Auto lang niet meer gekoppeld.

Nu toch terug gekoppeld & gisteren lag BlueTooth af op de GSM, dat em dan geen verbinding maakt, etc.
Al dacht ik dat op m'n vorige GSM de BT automatisch aan gezet werd via WiFi. Of was 't nu omgekeerd. Of mss hebbe'k dat gedroomd, who knows. Lang geleden da'k nog AA gebezigd heb. Mss moet ik m'n GSM na al die tijd er eens uit gooien & clean weer in koppelen.

Anyway, built-in GPS is gewoon minder mogelijkheid tot frictie. En 't is het enige wat ik bezig met Android Auto (telefoon, zijnde gesprekken, heeft AA niet nodig).

Nog altijd geen 100en EUR waard weliswaar.

Gesprek gehoord van onze HR diensten (multinational)
Blijkbaar zijn de leaseprijzen van de leasewagens sterk gezakt, met ongeveer 5-10%, sinds een jaar terug
Doe er jullie voordeel mee :-)

De schade (en bijhorende prijzen) die ze aanrekenen bij het inleveren van een leasewagen zijn belachelijk en dat is ook één van de redenen waarom ik blij ben dat ik geen bedrijfswagen meer heb, maar mobiliteitsbudget. Het leuke bij mobiliteitsbudget is dat ik reken dat de auto niets meer waard is na enkele jaren, waardoor ik net extra geld krijg bij het verkopen in plaats van dat ik extra moet betalen bij het inleveren. En ik maak er zelfs al winst mee zonder de restwaarde in rekening te nemen.

Wat is in feite gangbaar als je uit dienst gaat maar de lease is nog niet afgelopen. Kan je die auto dan overkopen? Ik heb een lease van mijn werkgever die tot eind 2027 loopt. Dan overkopen kan zeker. Ik vermoed dat dit niet gaat als je zelf vroeger vertrekt?

Wat is in feite gangbaar als je uit dienst gaat maar de lease is nog niet afgelopen. Kan je die auto dan overkopen? Ik heb een lease van mijn werkgever die tot eind 2027 loopt. Dan overkopen kan zeker. Ik vermoed dat dit niet gaat als je zelf vroeger vertrekt?
In theorie kan dit altijd.
In realiteit kijkt de leasemaatschappij dan naar "het openstaand saldo" ipv naar de marktwaarde.
Waardoor je vaak meer betaald voor je ex leasewagen dan een gelijkaardige tweedehands.

Terug
Bovenaan