Ik merk wel 1 groot issue op bij de versie v/d software die op mijn wagen zit, welke geen probleem was in de vorige versie (e.g. pre-facelift versie, 1 iDrive versie lager).
Deze heeft wss een of andere cloud sync feature zitten, welke volgens mij regelmatig voor problemen zorgt.
Het hoofdsymptoom?
Verloren settings.
In de winter bv. als ik de zetelverwarming & stuurverwarming aan zet komt die direct af met 'ja, mor ja ... ge kunt dat instellen dat da automatisch gebeurd'. OK, zo gezegd, zo gedaan. Maar x-aantal dagen/weken nadien is die dat weer vergeten.
Heb zo eens een aantal weken/maanden tientallen keren dat opnieuw ingesteld & tush was ik het gewoon beu. Nu negeer ik z'n 'stel het automatisch in' bericht telkens.
Waarom verwacht ik dat het nen idiote programmeur is die 't concept van een cloud backup niet verstaan heeft?
Omdat er regelmatig iets gelijkaardig gebeurd met het infotainment.
Ik stap uit 's avonds, luisterend naar Album #1. En normaal gezien moet je dan 's ochtends de wagen starten & die moet verder doen waar die zat op Album #1.
Vaak is dat zo, maar ook regelmatig niet. Dan is het Album #2.
Eerst zou je denken, OK, hij is de weg kwijt, dus start telkens van 'af' (e.g. plaat #1 globaal gezien). Maar da's dus niet waar.
Tegen dat ik 's avonds weer de wagen in stap, dan is em weer mee & start die weer aan Album #1, waar die gestopt was.
En de volgende keer dat em weer de weg kwijt is, dan doet die verder waar de gelaten was op Album #2. So euuuuh?
't Is gelijk die 2 onafhankelijke opslagplaatsen heeft voor 't zelfste. Dus mijn gedacht is dat het enerzijds een of andere cloud storage is & anderzijds wat die 'lokaal' bijhoudt. Waar Album #2 dan 'local storage' zal zijn.
En in 't geval van car settings zoals die verwarming, zal die telkens z'n settings op die manier verliezen.
En by the by, nee da's niet hoe een cloud backup zou moeten werken. Local is in feite altijd primary & zou altijd onderhouden moeten worden.
't Is ook niet alsof die settings moet syncen van meerdere bronnen (e.g. meerdere wagens), die elk op zich kunnen aangepast worden (zoals op uw verschillende mobiele devices bv.).
Kan ik dat bevestigen dat het die'n idiote programmeur is die zo'n basic fout maakte? Nope. Maar 't lijkt er toch op.