De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Hier binnen het leasebudget voor een redelijk goed uitgeruste KIA EV4 gegaan. Niet mijn eerste keuze, maar kwam op het vlak van range en opties als een van de betere uit de mogelijke opties.

Op mijn i5 (Touring edrive40 M-edition) is de trekhaak letterlijk de enige optie die ik aangevinkt heb, en ik heb toch niet het gevoel dat ik met een kale wagen rij. Dus zal wat van de reeks afhangen vermoed ik?

Ja, geheugenfunctie op de zetel was handiger geweest en zetelventilatie was een leuke optie, maar in mijn ogen niet dermate basis dat dat voor mij dealbreakers waren.
M-Edition en je zit aan het getalletje 40, dan zitten er al heel wat 'opties' op he, normaal dat je het geen kale bak vindt.

Pak dat M-pakket weg, lagere motorisatie en pak een 1/2 reeks en je zit op een kaal dingetje vaak.

i5 40? Touring of berline?
Basis of M-pakket?

i4 is idd een bommetje, maar gaat er wel uitgaan bij BMW dacht ik

M pakket.

Ik heb nog nooit een touring gehad, maar ik vind deze wel mooier dan de Sedan,

I4 m60 lijkt leuk, maar denk dat na paar weken de fun er af is.

Ik zou toch niet direct durven stellen dat een Tesla saai rijdt in vergelijking met de rest uit het lijstje. Ik heb zelf een 2025 Model 3 Performance en ik heb in het verleden Audi gereden en al een paar BMW's getest. De BMW i5 voelt kwa rijplezier niet echt beter aan en voelt vooral heel zwaar in de bochten. De Tesla Model 3 is 400-600kg lichter dan de doorsnee EV.

Hier een recent filmke van Misha op de Nordschleife met een Model 3:
Performance zal natuurlijk wel nog iets anders zijn het RWD model veronderstel ik :tongue:

Ik ga deze zomer alleszins met alles uit mijn lijst gaan testrijden, het meest benieuwd naar Tesla.

Performance zal natuurlijk wel nog iets anders zijn het RWD model veronderstel ik :tongue:

Ik ga deze zomer alleszins met alles uit mijn lijst gaan testrijden, het meest benieuwd naar Tesla.
Ik heb de RWD ook gehad. Wel het vorig model maar dat reed ook strak, maar iets minder grip dan de performance en uiteraard minder power. RWD rijdt iets leuker dan AWD.

De RWD Highland zou wel een iets zachtere ophanging hebben waardoor die minder sportief voelt, maar ik heb er nog niet zelf mee gereden.

Ik vind dat nog meevallen tegenover deze gedrochten.

Ik kon de elektrische CLA full-option nemen..enige dat gewoon niet aan te passen was, waren de velgen. Zeer bizar. Daarom het model links laten liggen en voor een EV5 Business Line full-option gegaan. Ja die velgen (die ultra gestroomlijnde met die driehoek in) zijn ook niet top, maar nog steeds mooier dan die standaard van de CLA. De EV5 oogt al sowieso "robuuster", dan stoort dat niet.
Ook trouwens bizar, de GT-line is beetje goedkoper..maar zat niet tussen de opties. Anders had ik daarvoor gekozen.

Ik was wel zwaar teleurgesteld door de Duitse merken bij het kiezen van een EV (id4, id5, cla ev, q4,...).
Madam was gigantisch fan van de cla..tot ze de koffer zag.
Bij de EV5 had ze in de garage direct iets van "omg gast, we gaan terug naar huis. Wat een lelijk ding is da?!"
En bij de testrit zei ze na 1 min "wow..die rijdt veel fijner dan alle andere auto's waarmee we al gereden hebben"

Polestar 2 was een kanshebber, maar doordat ik die maar in basisversie (met kleinste batterij) kon nemen, ook gepast. Zelfs door een eigen kleur te kiezen zat ik daar boven budget.
De model 3 was interieur gewijs een fijne wagen..maar ik ben 1,95m groot en voelde mij er niet op mn gemak in. Voelde eerder alsof ik "op de wagen" reed ipv "in de wagen). Anders had dit ook een mogelijkheid geweest.

Laatst bewerkt:
Ik kon de elektrische CLA full-option nemen..enige dat gewoon niet aan te passen was, waren de velgen. Zeer bizar. Daarom het model links laten liggen en voor een EV5 Business Line full-option gegaan. Ja die velgen (die ultra gestroomlijnde met die driehoek in) zijn ook niet top, maar nog steeds mooier dan die standaard van de CLA. De EV5 oogt al sowieso "robuuster", dan stoort dat niet.
Ook trouwens bizar, de GT-line is beetje goedkoper..maar zat niet tussen de opties. Anders had ik daarvoor gekozen.
Als de velgen, eerder dan andere opties, het configureren meteen moeilijk maken zal dat volgens mij aan de voorwaardan liggen in de leasingcontracten die uw werkgever afsluit.
Grotere velgen betekent ook hogere kosten voor bandenservice, winterbanden, etc... volgens mij.
GT line zal daar misschien ook iets mee te maken hebben, die heeft standaard grotere velgen.

Als de velgen, eerder dan andere opties, het configureren meteen moeilijk maken zal dat volgens mij aan de voorwaardan liggen in de leasingcontracten die uw werkgever afsluit.
Grotere velgen betekent ook hogere kosten voor bandenservice, winterbanden, etc... volgens mij.
GT line zal daar misschien ook iets mee te maken hebben, die heeft standaard grotere velgen.
Awel wat de gt-line betreft..die heeft 19" 235/55 banden. En (zie ik net) de business plus ook.

Gt-line had gewoon een HUD, zwarte dakhemel en leukere velgen.
De business plus heeft een open dak en meer keuzes in bekleding van de stoelen. En kan 30km verder (jeej haha)

Hier tegendraads voor velgen, kan daar geen euro meer voor geven behalve voor kleinere velgen - ik wil dikke vooral dikke banden om me dagelijks door de talloze putten, drempels en putdeksel te sleuren - uiteraard bij gebrek aan budget voor een deftige wagen, dat start immers met luchtvering, zonder luchtvering heb je geen wagen maar gewoon iets om u te verplaatsen.

Dat is trouwens één van de grote raadsels in het leven, waarom kan men in ons land geen putdeksel gelijk leggen met het wegdek.

Ik start op 1 april bij een nieuwe werkgever en moet daar een pool wagen kiezen. Zou vooral voor privé kilometers zijn want ga met de trein pendelen.

- Telsa Model 3 (EV)
- Skoda Superb (Diesel)
- Mercedes GLA (PHEV)

Bedoeling is vooral om meer plaats te hebben dan in onze huidige Opel Astra voor familie uitstapjes (met hond en een klein kind). Dacht alleszins eerder richting elektrisch te gaan.

Edit: Misschien nog een belangrijke. In de car policy zit geen tankkaart en hier thuis liggen véél zonnepanelen.

Laatst bewerkt:
Die Superb is groot, maar ik weet niet als dat interessant is voor uw VA.
In mijn Tesla Model 3 krijg ik veel kwijt, maar geen hoge dingen. Als uw hond op de achterbank mag zitten, gaat dat lukken, maar in de koffer moet ge die niet steken.

Even overlegd met de madam en zal allicht de Mercedes GLA worden.

De Tesla viel af wegens het interieur, de CEO en dat die nogal laag is. We merken nu al dat ons klein in en uit de maxi cosi kinderstoel halen duidelijk makkelijker zou zijn met een hogere wagen.
De Superb viel af wegens diesel en voor het merendeel van de verplaatsingen allicht te groot (halve meter langer dan de rest :scream:)
De GLA is qua koffer aan de kleine kant maar it'll have to do. Contract loopt daar ook nog het kortste van dus zou daarmee in principe het snelst een nieuwe wagen kunnen vastleggen.

Laatst bewerkt:
Hier

Ik was wel zwaar teleurgesteld door de Duitse merken bij het kiezen van een EV (id4, id5, cla ev, q4,...).
Madam was gigantisch fan van de cla..tot ze de koffer zag.
Bij de EV5 had ze in de garage direct iets van "omg gast, we gaan terug naar huis. Wat een lelijk ding is da?!"
En bij de testrit zei ze na 1 min "wow..die rijdt veel fijner dan alle andere auto's waarmee we al gereden hebben"

Polestar 2 was een kanshebber, maar doordat ik die maar in basisversie (met kleinste batterij) kon nemen, ook gepast. Zelfs door een eigen kleur te kiezen zat ik daar boven budget.
De model 3 was interieur gewijs een fijne wagen..maar ik ben 1,95m groot en voelde mij er niet op mn gemak in. Voelde eerder alsof ik "op de wagen" reed ipv "in de wagen). Anders had dit ook een mogelijkheid geweest.
CLA is hier om dezelfde reden afgevallen. De Shooting Brake variant was op vlak van koffer acceptabel maar paste niet in het leasing budget tenzij ik voor de hele kale versie ging met de kleinste batterij.

Hier tegendraads voor velgen, kan daar geen euro meer voor geven behalve voor kleinere velgen - ik wil dikke vooral dikke banden om me dagelijks door de talloze putten, drempels en putdeksel te sleuren - uiteraard bij gebrek aan budget voor een deftige wagen, dat start immers met luchtvering, zonder luchtvering heb je geen wagen maar gewoon iets om u te verplaatsen.

Dat is trouwens één van de grote raadsels in het leven, waarom kan men in ons land geen putdeksel gelijk leggen met het wegdek.
Hier het tegenovergestelde, zeker op een SUV. Een velg maakt een auto vind ik.
Ik heb een offerte ingediend met een velg die een maat groter is als de standaard. Ik vrees dat dit zal tegengehouden worden door de leasingmaatschappij jammer genoeg :(

Vandaag nog eens gekeken uit interesse. De Volvo EX60 P12 is wel een waanzinnig aantrekkelijke optie. Die past full option inclusief zelfs de daktent en trekhaakkoffer in mijn budget, is een complete raket, ziet er langs buiten zeer knap uit en is tegen dan verlost van de kinderziektes. Heeft ook een uitzonderlijke range en kan supersnel laden...

Alleen dat Volvo interieur vind ik redelijk ruk.

maar donkerblauw, alle pakketjes erop behalve dat offroad zeverpakket, donkere velgen en het is een zeer cool ding. Interessanter dan de EX90 die er te log uitziet imo.

Ik zie die iX3 nu ook elke dag in het echt en ik vind dat echt om te spauwen. Miljaar, ik zie die nu elke keer langs voor op mij afkomen en dat lijkt wel een kindertekening. Erbarmelijk slecht, vreselijk. Daar ga ik niet aan wennen als je mooiere en elegantere opties hebt.

De Polestar 4 is ook een zeer leuke keuze gezien de ruimte en performance, alleen laadt die trager op.

Hier het tegenovergestelde, zeker op een SUV. Een velg maakt een auto vind ik.
Ik heb een offerte ingediend met een velg die een maat groter is als de standaard. Ik vrees dat dit zal tegengehouden worden door de leasingmaatschappij jammer genoeg :(
Waarom eigenlijk? Bij ons op het werk is dat nooit een issue geweest voor leasing. Mijn huidige heeft 20 inch, mijn toekomstige Volvo zelfs 22 inch.

Terug
Bovenaan