Edit: verplaatst naar Elektrisch rijden topic, ging over Tesla.
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ze op die 330e zijn gekomen, ik vond het ook vreemd. Ik had een 320e verwacht.Is een 330e even goed uitgerust als een 316dA? Ik dacht dat als je budget voor een 330e zou hebben, dat je al richting 318d of zelfs 320d zou gaan.

![]()
VAA herzien vanaf 2021 | AutoGids
Na te zijn gedaald in 2020 en 2019, gaat de VAA weer stijgen in 2021 en zal hij vanaf 2022 niet meer kunnen dalen.www.autogids.be
Nee die nieuwe A4 is ook nedc hoor. Door al die zelfstandige met hun plugin/ev is de uitstoot referentie drastisch verlaagd (en omdat gewone mensen minder een nieuwe auto hebben gekocht vorig jaar door Corona).Dat heeft met meer dingen te maken he. Uw VAA zakt met de leeftijd van uw wagen. U vorige zal ook nog CO2 op basis van nedc berekend zijn, en de nieuwe mogelijk enkel wltp...
Ik ben van een een A180D naar een CLA 250e SB gegaan, de 330e was volledig kaal uitgerust maar net binnen budget.
Voor een niet-hybride kreeg ik een pak minder budget, hier ging net een kale instapper in van het D-segment.
De CLA is goed uitgerust met bijna alles aangevinkt, buiten rijassistentiepakket.
In september besteld, in december geleverd:

Mooie uitvoering! Hier ook een Denim Blue uitvoering gekocht. Al 2500 km op de teller waarvan 1300 elektrisch. Super tevreden vanIk ben van een een A180D naar een CLA 250e SB gegaan, de 330e was volledig kaal uitgerust maar net binnen budget.
Voor een niet-hybride kreeg ik een pak minder budget, hier ging net een kale instapper in van het D-segment.
De CLA is goed uitgerust met bijna alles aangevinkt, buiten rijassistentiepakket.
In september besteld, in december geleverd:
![]()
![]()
![]()
![]()
Catalogusprijs: 54K![]()

https://ibb.co/yBM8bbLOver welke wagen & motorisatie spreken we nu?
'k Weet niet meer welk topic het exact was waar we de discussie hadden over de comfort access & de batterij v/d sleutel.
Uiteindelijk was het toch zover gekomen dat onlangs de manuele 'remote' ontgrendeling via de knoppen niet meer werkte. De comfort access werkte wel nog & de wagen startte dus ook nog.
Dus wss heeft het remote unlock nog iets meer power nodig dan het signaal v/d comfort access.
Ondertussen batterij dus vervangen uiteraard.
Dus jah ... goei 2j mee gegaan dus. M'n sleutel v/d 3-reeks had geen comfort access & is een veelvoud aan jaren mee gegaan. Toch minimum die 5j dat ik er zelf mee rond gebold heb.
De mijne doet er nog geen jaar over. Heeft ook te maken hoe ver uw sleutel "opgeslagen" ligt van uw wagen.2 jaar is wel heel kort!
De mijne doet er nog geen jaar over. Heeft ook te maken hoe ver uw sleutel "opgeslagen" ligt van uw wagen.
8 jaar bij Kia sportage, dan verkocht ....ik heb na dik 4j het batterijtje moeten vervangen van de F30-sleutel. Geen comfortaccess.
Bij mij e61 laadde die zichzelf op in het sleutelgat als ik mij niet vergis