De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Is een 330e even goed uitgerust als een 316dA? Ik dacht dat als je budget voor een 330e zou hebben, dat je al richting 318d of zelfs 320d zou gaan.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ze op die 330e zijn gekomen, ik vond het ook vreemd. Ik had een 320e verwacht.
Zo'n 330 begint standaard op advantage pack maar gezien de lijst van opties die elke wagen moet hebben denk ik dat de 316dA dat pack ook gaat hebben. Voor de rest nog bij beiden dat business pack en tzal wel ongeveer klaar zijn.
Ik weet wel dat de maandelijkse compensatie voor thuisladen wel lager ligt als je een 330e neemt ipv die X1/2 hybride. Waarschijnlijk om die meerkost te compenseren.

Ik ben van een een A180D naar een CLA 250e SB gegaan, de 330e was volledig kaal uitgerust maar net binnen budget.
Voor een niet-hybride kreeg ik een pak minder budget, hier ging net een kale instapper in van het D-segment.
De CLA is goed uitgerust met bijna alles aangevinkt, buiten rijassistentiepakket.
In september besteld, in december geleverd:

Catalogusprijs: 54K 🙃

Dat heeft met meer dingen te maken he. Uw VAA zakt met de leeftijd van uw wagen. U vorige zal ook nog CO2 op basis van nedc berekend zijn, en de nieuwe mogelijk enkel wltp...
Nee die nieuwe A4 is ook nedc hoor. Door al die zelfstandige met hun plugin/ev is de uitstoot referentie drastisch verlaagd (en omdat gewone mensen minder een nieuwe auto hebben gekocht vorig jaar door Corona).
Mensen met wltp zijn pas gescheten want dat is nog eens hogere VAA en referentie mag vanaf nu nooit meer stijgen (wat normaal wel zou komen door die wltp).

Ik ben van een een A180D naar een CLA 250e SB gegaan, de 330e was volledig kaal uitgerust maar net binnen budget.
Voor een niet-hybride kreeg ik een pak minder budget, hier ging net een kale instapper in van het D-segment.
De CLA is goed uitgerust met bijna alles aangevinkt, buiten rijassistentiepakket.

Die had ik ook wel willen bestellen, met zelfde officiele prijs als mijn A4 avant had ik die heel goed kunnen uitrusten maarja stond niet op de lijst :p
Nu goed die dat nu moeten kiezen hebben precies minder optiebudget dan ik had

Laatst bewerkt:

Catalogusprijs: 54K 🙃
Mooie uitvoering! Hier ook een Denim Blue uitvoering gekocht. Al 2500 km op de teller waarvan 1300 elektrisch. Super tevreden van 😎

https://ibb.co/yBM8bbL

Laatst bewerkt:
noobvraagje: wat gebeurt er met een renting wanneer deze "door omstandigheden" vervroegd wordt afgesloten. (overlijden, andere carrierewending, etc..)

(voorwaarden d'Ieteren lease zijn voor mij eigenlijk onduidelijk. Soit, ik kan ook wel lezen maar tblijft allemaal wat vaag wat maakt dat ik er eigenlijk geen zicht op heb)

B) In dit geval moet de huurder het voertuig onmiddellijk aan de verhuurder teruggeven en naast de vervallen en onbetaalde huurgelden en andere bedragen, aan de verhuurder een verbrekingsvergoeding betalen die overeenstemt met het bedrag van de nog te vervallen huurgelden, verminderd met 10 % van de te vervallen financiële bijdragen, en vermeerderd met de contractueel vastgestelde restwaarde.

C) De bedragen die voortspruiten uit de verkoop of wederverhuring van het voertuig, onder aftrek van alle kosten, komen echter in mindering van de verbrekingsvergoeding, ten hoogste tot een bedrag gelijk aan deze vergoeding, waarbij het eventuele saldo verworven blijft voor de verhuurder.

'k Weet niet meer welk topic het exact was waar we de discussie hadden over de comfort access & de batterij v/d sleutel.
Uiteindelijk was het toch zover gekomen dat onlangs de manuele 'remote' ontgrendeling via de knoppen niet meer werkte. De comfort access werkte wel nog & de wagen startte dus ook nog.

Dus wss heeft het remote unlock nog iets meer power nodig dan het signaal v/d comfort access.
Ondertussen batterij dus vervangen uiteraard.

Dus jah ... goei 2j mee gegaan dus. M'n sleutel v/d 3-reeks had geen comfort access & is een veelvoud aan jaren mee gegaan. Toch minimum die 5j dat ik er zelf mee rond gebold heb.

'k Weet niet meer welk topic het exact was waar we de discussie hadden over de comfort access & de batterij v/d sleutel.
Uiteindelijk was het toch zover gekomen dat onlangs de manuele 'remote' ontgrendeling via de knoppen niet meer werkte. De comfort access werkte wel nog & de wagen startte dus ook nog.

Dus wss heeft het remote unlock nog iets meer power nodig dan het signaal v/d comfort access.
Ondertussen batterij dus vervangen uiteraard.

Dus jah ... goei 2j mee gegaan dus. M'n sleutel v/d 3-reeks had geen comfort access & is een veelvoud aan jaren mee gegaan. Toch minimum die 5j dat ik er zelf mee rond gebold heb.

2 jaar is wel heel kort!

Meh, op mijne F31 ging die hooguit een dik jaar mee.

Dan begon hij telkens te zagen in de wagen dat er geen sleutel aanwezig was en ik de sleutel naast de stuurkolom moest houden.
Nam dikwijls 10 tot 20 seconden eer hij de sleutel zag.

Omdat wagen openen en sluiten, zelfs van redelijk verre afstand nog steeds perfect werkte dacht ik dat er iets aan het systeem lag, maar na een bezoekje aan de garage bleek het wel degelijk de batterij te zijn.

Vervangen en werkte weer perfect, voor een dik jaar toch, wanneer exact hetzelfde scenario gebeurde.

Was wel zonder comfort toegang, dus moest altijd met de remote de wagen ontgrendelen/vergrendelen.

Op mijn huidige G20 (wel met comfort toegang) zit ik nu aan 13 maanden zonder problemen.

ik heb na dik 4j het batterijtje moeten vervangen van de F30-sleutel. Geen comfortaccess.
Bij mij e61 laadde die zichzelf op in het sleutelgat als ik mij niet vergis

Ik ben benieuwd, al weken aan't bellen voor ne status van men wagen. (Omdat der ene van de garage begin januari gezegd had van: "oh meneer dien is hier bijna") Maar had al in't snotje dat er iets niet pluis is. Den ene "weet em nie staan" en dus "nog ni toegekomen" en den andere zegt altijd dat "de papieren onderweg zijn".

Ik zeg: heb van de leasing bericht gekregen dat gelle die vermoedelijk vrijdag gereed had voor levering (wat ook zo was), 't is dinsdag. "Euh ik bel u terug". We wachten al twee uurtjes. Allesjanse da ne mens belt, ik had anders wortel staan schieten.

Laatst bewerkt:
De mijne doet er nog geen jaar over. Heeft ook te maken hoe ver uw sleutel "opgeslagen" ligt van uw wagen.

Dat klinkt logisch, als je sleutel te dicht bij je auto ligt, communiceren die waarschijnlijk constant.

Ik heb eigenlijk nog geen enkele sleutelbatterij moeten vervangen, met of zonder comfort access.

op mijn tiguan allspace met comfort access, heb ik ook vorige week de batterij van de sleutel moeten laten vervangen. ook na welgeteld 2 jaar.

Terug
Bovenaan