De Beste frituur van Vlaanderen

Op welke dag ga jij doorgaans naar de frituur?

• Maandag

Stemmen: 1 0,6%
  • Dinsdag

Stemmen: 0 0,0%
  • Woensdag

Stemmen: 9 5,8%
  • Donderdag

Stemmen: 15 9,7%
  • Vrijdag

Stemmen: 36 23,4%
  • Zaterdag

Stemmen: 17 11,0%
  • Zondag

Stemmen: 17 11,0%
  • Geen vaste dag

Stemmen: 59 38,3%

• Totaal aantal stemmers
    154
Opgegroeid in Izegem, toen was aan de Rijksweg op de parking van Delhaize een chalet frituur. Die was echt heel goed. Er was toen ook al Den Ast maar die frituur deelde een naam met het er aan vasthangende bordeel dus mijn mama wou daar niet gaan.
In Izegem ging ik naar frituur 't hoekske (ook rijksweg)

Zijn er een paar aan te raden frituren in Limburg ?

Ik vel niet graag een oordeel, aangezien ik betwijfel of ik daar iets correct over zou kunnen zeggen, rekening houdende met het feit dat ik vroeger de MCdonalds frieten altijd het liefst at als kind... dus ik ben curieus waar ik eens zou moeten langs gaan :p.

Frituur Nieuwe Kempen in Genk
Frietboetiek in Oudsbergen
Mullerhof in Molenbeersel

Zijn frituren waar ik graag kom en waar het voor mij altijd in orde is. (Buiten de videe in Nieuwe Kempen, dat is zonder balletjes en voor mij horen daar balletjes in)

Zijn er een paar aan te raden frituren in Limburg ?

Ik vel niet graag een oordeel, aangezien ik betwijfel of ik daar iets correct over zou kunnen zeggen, rekening houdende met het feit dat ik vroeger de MCdonalds frieten altijd het liefst at als kind... dus ik ben curieus waar ik eens zou moeten langs gaan :p.
Frietboetiek in Oudsbergen ;).

Den Brink in Retie :bow:
Is wel achteruit gegaan vind ik.
Vroeger ons vaste plek voor frieten,maar is eigenlijk duur en de porties die je krijgt zijn een pak kleinder dan andere frituren in de buurt.
Ook regelmatig dat de friet niet goed gebakken is.

Heb ook een favoriete frituur, maar anderen zouden die als te vettig omschrijven als ik het hier zo lees gok ik. Smaken verschillen dus :)

Dit weekend op de terugweg naar huis even omgereden om de - volgens het Nieuwsblad - "Beste Frituur van Vlaanderen 2021" uit te proberen.
Friet-O-Droom in Gavere. Gezellig friethuisje met een vriendelijke oudere uitbaatster. Rita stond er alleen voor toen ik er was.
Ik had uiteraard torenhoge verwachtingen, die jammer genoeg niet volledig ingelost werden. De frieten mochten nog net iets meer gebakken zijn.. Nu kreeg ik een mengeling van goede en net iets te weinig gebakken frieten. Zo jammer. Want het potentieel is er zeker wel.

Had het te maken met het feit dat ze er alleen voor stond en het redelijk druk was? Ik mag het hopen voor haar en voor die wedstrijd, want op basis van deze ervaring komt ze nog niet in de buurt van het lijstje uit mijn openingspost.

Ik garandeer iedereen die naar één van die 7 frituren gaat, dat ze telkens top frieten voorgeschoteld zullen krijgen. Bij Friet-O-Droom dus jammer genoeg niet.. Eerder bovengemiddeld. Ik ga er in de toekomst niet meer voor omrijden.

Dit weekend op de terugweg naar huis even omgereden om de - volgens het Nieuwsblad - "Beste Frituur van Vlaanderen 2021" uit te proberen.
Friet-O-Droom in Gavere. Gezellig friethuisje met een vriendelijke oudere uitbaatster. Rita stond er alleen voor toen ik er was.
Ik had uiteraard torenhoge verwachtingen, die jammer genoeg niet volledig ingelost werden. De frieten mochten nog net iets meer gebakken zijn.. Nu kreeg ik een mengeling van goede en net iets te weinig gebakken frieten. Zo jammer. Want het potentieel is er zeker wel.

Had het te maken met het feit dat ze er alleen voor stond en het redelijk druk was? Ik mag het hopen voor haar en voor die wedstrijd, want op basis van deze ervaring komt ze nog niet in de buurt van het lijstje uit mijn openingspost.

Ik garandeer iedereen die naar één van die 7 frituren gaat, dat ze telkens top frieten voorgeschoteld zullen krijgen. Bij Friet-O-Droom dus jammer genoeg niet.. Eerder bovengemiddeld. Ik ga er in de toekomst niet meer voor omrijden.
Ik wilde die ook eens proberen! Maar is die wedstrijd op basis van een jury of gewoon aantal stemmen? Want ik had denk ik ergens gelezen dat die het jaar ervoor bestolen geweest waren dus er waren misschien veel sympathy votes.

Trouwens, in mijn lijstje nog Oud Bareeltje vergeten, frietjes waren lekker (niets zot speciaal maar zeker niet slecht) maar qua gezelligheid om te gaan zitten toch op plaats 1. Binnenkort nog eens een hier in de buurt proberen waar ik nog niet geweest ben (Bargie in Gent, mochten er mensen hun ervaring willen delen)

Ik wilde die ook eens proberen! Maar is die wedstrijd op basis van een jury of gewoon aantal stemmen? Want ik had denk ik ergens gelezen dat die het jaar ervoor bestolen geweest waren dus er waren misschien veel sympathy votes.

Trouwens, in mijn lijstje nog Oud Bareeltje vergeten, frietjes waren lekker (niets zot speciaal maar zeker niet slecht) maar qua gezelligheid om te gaan zitten toch op plaats 1. Binnenkort nog eens een hier in de buurt proberen waar ik nog niet geweest ben (Bargie in Gent, mochten er mensen hun ervaring willen delen)
Iedereen kan gedurende een bepaalde periode hun favoriete frituur kiezen, 1 stem per emailadres. "Op basis van de stemming worden de winnaars per gemeente en per provincie bepaald. De 5 provinciewinnaars krijgen bezoek van onze jury onder leiding van culinair journalist Chris Snick. De jury bepaalt welke frituur zichzelf een jaar lang de Beste Frituur van Vlaanderen mag noemen."

Laatst bewerkt:
Frituur S-Bocht in Overijse en dan Bijou in Tervuren
Als je van die streek bent, dan zal je ongetwijfeld frituur Victor en Gerry ook wel kennen uit Tombeek (Overijse). Dat is echt een top frituur.
Als ik nog eens in omgeving Overijse ben, zal ik S-Bocht eens proberen.
Merci voor de tip!

Terug
Bovenaan