De Beste frituur van Vlaanderen

Op welke dag ga jij doorgaans naar de frituur?

• Maandag

Stemmen: 1 0,6%
  • Dinsdag

Stemmen: 0 0,0%
  • Woensdag

Stemmen: 9 5,8%
  • Donderdag

Stemmen: 15 9,7%
  • Vrijdag

Stemmen: 36 23,4%
  • Zaterdag

Stemmen: 17 11,0%
  • Zondag

Stemmen: 17 11,0%
  • Geen vaste dag

Stemmen: 59 38,3%

• Totaal aantal stemmers
    154
Als je van die streek bent, dan zal je ongetwijfeld frituur Victor en Gerry ook wel kennen uit Tombeek (Overijse). Dat is echt een top frituur.
Als ik nog eens in omgeving Overijse ben, zal ik S-Bocht eens proberen.
Merci voor de tip!

Ik ben van die buurt ja kan je daar binnen zitten?
Wel raar dat ik deze nog niet doorgekregen heb van vrienden ben je zeker dat ze zo goed is?

Ik ben van die buurt ja kan je daar binnen zitten?
Wel raar dat ik deze nog niet doorgekregen heb van vrienden ben je zeker dat ze zo goed is?
Ik ben er al 4 keer gaan eten en het was telkens top.
Als ik in de buurt ben, is het mijn vaste stek en ik ben al wat gewoon en ik ben zeer kritisch.
Je kan binnen en buiten eten.
Ze krijgt op google dezelfde rating (4.6) als S-Bocht.

Nu ben ik wel benieuwd naar je review :)

Ik ben er al 4 keer gaan eten en het was telkens top.
Als ik in de buurt ben, is het mijn vaste stek en ik ben al wat gewoon en ik ben zeer kritisch.
Je kan binnen en buiten eten.
Ze krijgt op google dezelfde rating (4.6) als S-Bocht.

Nu ben ik wel benieuwd naar je review :)

Haha nu wil ik ze eens testen.

Ik kijk wel niet alleen naar de frietjes maar bv zelfgemaakte twijfelaar? Tartaar van het huis, Echte pepersaus, andere speciallekes,...

Haha nu wil ik ze eens testen.

Ik kijk wel niet alleen naar de frietjes maar bv zelfgemaakte twijfelaar? Tartaar van het huis, Echte pepersaus, andere speciallekes,...
De speciallekes kijk ik dan weer minder naar.

Ik heb daar telkens een frietje met mayo genomen. Daarnaast mexicano, kipsaté, bicky cheese of stoofvlees.
Allemaal heel lekker. Als ik dat zo schrijf, heb ik zin om terug te gaan :p

@Z3r0 Ik ben op je advies deze week bij S-Bocht binnengestapt. Ik was op weg naar huis op de E411 en ik kon het niet laten.
Je hebt volledig gelijk, het is een top frituur! De frietjes waren perfect (licht krokante buitenkant, met een smeuïge, zachtere binnenkant).
De portie was ook groot voor een "klein" frietje.

Het viel me op hoe jong de mensen achter de toog waren, 3 meisjes en 1 jongen en ik denk ook de "bazin" (zag er ook nog relatief jong uit).

Ze zijn minstens even goed, zo niet lichtjes beter dan Frituur Viktor en Gerry. Ze krijgen een verdiende plaats in mijn lijstje:

1) Frituur Falcon - Antwerpen
2) Frituur LO - Linkeroever
3) 't Veltems friethuisje - Herent
4) Frituur Friddl - Hoegaarden
5) Frituur Davy - Bissegem
6) Frituur S-Bocht - Overijse
7) Frituur Victor en Gerry - Overijse
8) De frietboetiek - Oudsbergen

Merci voor de tip!

Poll toegevoegd! @Loser is vanavond -weeral- naar de frituur geweest en ik vroeg me af wat zoal de populairste dag is om naar de frituur te gaan. Hier doorgaans op donderdag.

aan het begin dat ik hier woonde op vrijdag (en soms ook op dinsdag), maar dan staat ge er altijd een half uur aan te schuiven, dus nu ga ik op woensdag wanneer er meestal maar 1 of 2 voor me zijn. Sinds dat ik nu op woensdag ga, ga ik ook nog maar 1x , dus misschien moet ik mijn beslissing eens herzien :thinking:

Maandag. Steevast weinig volk dan en het uitzicht op een vettig pak friet met drie vlezekes maakt het begin van de werkweek toch een pak aangenamer. Vroeger was mijn vaste dag eerder woensdag omdat we dan 's middags altijd veggie geserveerd krijgen op het werk en een dag zonder vlees is een dag niet geleefd, maar de laatste tijd probeer ik die dag thuis te werken of ga ik op een ander gaan lunchen als ik toch op kantoor moet zijn.

Hoe dan ook, mensen die elke vrijdag een uur staan aan te schuiven zijn knettergek.

Sinds een jaar of twee is de frituur in mijn straat overgenomen door nieuwe uitbaters. Die frietjes zijn beter, imo, dan de voorganger, maar zij zijn in het weekend en op feestdagen niet open. Ik heb mijn frituur dag daarmee eens verlegd naar woensdag. En sinds ik thuiswerk is dat eigenlijk zelf woensdagmiddag geworden. Soms op donderdag als ik op woensdag naar kantoor moet. Vuilnis ophaling is hier op vrijdag, dus dat pak is vrijwel meteen ook mee weg zonder dat de vuilbak in de berging nog een ganse week ruikt.

Ze hebben hier pick&go, en 's avonds staat er altijd nog meer volk dat geen pick&go heeft, waardoor je soms wel een kwartiertje moet wachten ook, en dat kwam mij gewoon beter uit om 's middags ze te gaan halen. 11u55 hier vertrekken, 12u aan 't frituur, 12u05 thuis en smullen maar. Nadien nog een wandeling en om 13u heb ik vaste meeting. Past dus eigenlijk perfect in mijn schema. :D

Geen vaste dag hier, onze favoriete frituur is op maandag en dinsdag dicht. Meestal is het dus woensdag of donderdag.

Meestal vrijdag, maar zeker niet iedere week. Vaak na een drukke werkweek, waarbij mijn vrouw en ik elkaar liefdevol in de ogen kijken en het toverwoord "Frietjes?" prevelen.

Hier is het zo goed als altijd op vrijdag, kwestie van het weekend op de juiste manier te starten!

Zijn er een paar aan te raden frituren in Limburg ?

Ik vel niet graag een oordeel, aangezien ik betwijfel of ik daar iets correct over zou kunnen zeggen, rekening houdende met het feit dat ik vroeger de MCdonalds frieten altijd het liefst at als kind... dus ik ben curieus waar ik eens zou moeten langs gaan :p.

't Bekske in Heusden was vroeger mijne favoriet (toen Patrick daar nog in stond). Geen idee of dat tegenwoordig nog een goeie frituur is.

Nu gaan we vooral naar de Friturie in Zonhoven, puur omdat dat makkelijk en online bestellen is (ik haat wachten). Stoofvleessaus wel minder.

Kleine Lust in Zolder als ge goei stoofvleessaus wilt.

Rij regelmatig naar Bree en dan durven we wel eens een tussenstopke te doen in de Frietboetiek :p

@Z3r0 Ik ben op je advies deze week bij S-Bocht binnengestapt. Ik was op weg naar huis op de E411 en ik kon het niet laten.
Je hebt volledig gelijk, het is een top frituur! De frietjes waren perfect (licht krokante buitenkant, met een smeuïge, zachtere binnenkant).
De portie was ook groot voor een "klein" frietje.

Het viel me op hoe jong de mensen achter de toog waren, 3 meisjes en 1 jongen en ik denk ook de "bazin" (zag er ook nog relatief jong uit).

Ze zijn minstens even goed, zo niet lichtjes beter dan Frituur Viktor en Gerry. Ze krijgen een verdiende plaats in mijn lijstje:

1) Frituur Falcon - Antwerpen
2) Frituur LO - Linkeroever
3) 't Veltems friethuisje - Herent
4) Frituur Friddl - Hoegaarden
5) Frituur Davy - Bissegem
6) Frituur S-Bocht - Overijse
7) Frituur Victor en Gerry - Overijse
8) De frietboetiek - Oudsbergen

Merci voor de tip!

Nice! Vergeet dan zeker ook de andere die ik gepost had niet te testen :)

Welke vlezekes en sausjes neemt iedereen hier zoal?

Terug
Bovenaan