Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb vanmiddag het frietvet (olie) vervangen en mijn vrouw heeft net de frietjes voorgebakkenIk krijg goesting om een frietje te steken.

Platte boulet? Koud? IN SCHIJVEN?Des gouts et des couleurs. Af en toe kan een kou bouletje of eentje in schijven gesneden en hard gebakken ook wel eens smaken!
Aanrader: hard gebakken platte boulet (roulette) met bbqsaus (van die oranje, op sommige plaatsen specialsaus, ...)![]()
Bij Davy heb ik dat ook wel wat. lekkere frieten maar die kunnen heel de nacht wel liggen draaien in uw maag. Ligt dus blijkbaar aan dat ossevet.Bij Davy worden ze nog in van dat wit ossenvet gebakken zoals vroeger. Heel lekker, maar den dag erop zal je uw frieten nog proeven tot 's avonds.
Frieten zijn natuurlijk de eerste factor waarop ik punten geef. Gevolgd door de manier waarop een boulette gesneden en gebakken wordt. Al eet ik dat de laatste tijd niet meer. Ik zit in mijn 'Julientje met extra vlezekes'-fase.
't Is simpel wat die boulette betreft: snijd je ze niet helemaal door in veel partjes met een tuitje in de midden, dan scoor je goed. Snijd je ze in 4 stukken helemaal door, moogt ge uwen boel sluiten van mijn part.
Tussen een verse boterpistolet is een koude gesneden boulet wel lekker in combinatie met pickles.Platte boulet? Koud? IN SCHIJVEN?
Je weet toch dat we hier aan de andere kant van het land een pak beschaafder zijn hé?

Platte boulet? Koud? IN SCHIJVEN?
Je weet toch dat we hier aan de andere kant van het land een pak beschaafder zijn hé?
Heeft wel de flikken gehad midden corona, toen alles dicht was. Op den duur stond iedereen gewoon pinten te drinken op straat tot over Eva's.Bij Davy heb ik dat ook wel wat. lekkere frieten maar die kunnen heel de nacht wel liggen draaien in uw maag. Ligt dus blijkbaar aan dat ossevet.
Leuke aan die frituur is de sfeer die er wat rond hangt. Op een zomeravond daar allemaal wat staan en een pintje (of twee) uit de bak pakken, best wel leuk.
Dat kan goed zijn, maar niet in een frituur.Tussen een verse boterpistolet is een koude gesneden boulet wel lekker in combinatie met pickles.![]()
Ah nee, gewoon zo, best nog wel wat mensen die dat zelfs bestellen "voor tijdens het wachten". Met koude curry is dat ook kei lekker.Dat kan goed zijn, maar niet in een frituur.
WAT?Ah nee, gewoon zo, best nog wel wat mensen die dat zelfs bestellen "voor tijdens het wachten". Met koude curry is dat ook kei lekker.
Een echte vent bestelt een Duveltje "voor tijdens het wachten".Ah nee, gewoon zo, best nog wel wat mensen die dat zelfs bestellen "voor tijdens het wachten". Met koude curry is dat ook kei lekker.
Als ze dat eens hadden bij mijn "stam" frituur!Een echte vent bestelt een Duveltje "voor tijdens het wachten".
Natuurlijk.WAT?
Hebben jullie daar dan parking genoeg om jullie paard en kar veilig achter te laten?
Daar ben ik ook al geweest en die zou ik overwegen om toe te voegen aan mijn lijstje!Frituur op 't Jourdanplein in Brussel! Beste van 't land!
Meermaals gaan eten. Oude en nieuwe uitbaters. Met de oude uitbaters had die met stip in de top 5 gestaan van mijn lijstje. De oude uitbaters hebben de nieuwe opgeleid, maar het niveau is toch serieus gedaald. Nu is het eerder een bovengemiddelde frituur. Niet meer de moeite om er speciaal naar toe te rijden.Frituur De Locomotief in Boechout won, toen ik daar woonde, nog een Bestfrit award. Sinds ik daar weg ben zijn er nieuwe uitbaters, maar ik ben daar geen frieten meer gaan halen dus ik weet niet hoe die daar vandaag zijn.
Het is dan ook één van de allerbeste frituren van het land. Je moet wel op het juiste moment komen, anders is het idd aanschuiven geblazen.- 't Friethuisje - Veltem-Beisem:
Straf dat deze al in de openingspost stond.
Staat helaas wel vaak 20-25 man aan te schuiven en dan is men goesting al door. Op die tijd heb ik zelf frieten gesneden en gebakken. Als ik ervoor kies niet te koken moet het een beetje vooruit gaan.
Doch, nog steeds de beste (open) frituur die ik ken.
In de buurt was er een frituur waar de eigenaar per bestelling z'n frietjes ingooide. Die werkte dan heel de bestelling af alvorens frietjes in te gooien voor de volgende bestelling. Stond er 2 man voor, dan mocht je makkelijk 20-30 minuten staan wachten. Frituur is overgenomen en 't is even traag.Frituur denise is de beste van Turnhout en omstreken, wel tering traag dat wijf.
Bij Stefaan uw Julientje halen is zeker ook acceptabelIk ga mijn Julientje dezer dagen altijd bij Stefaan halen, maar dat komt er wel maar een paar keer per jaar van sinds ik niet meer in Gent woon.
Ik wist niet dat Peter ook een nieuw frituur heeft geopend, dacht dat die al lang op één of ander tropisch eiland zat te rentenieren.![]()
En het frieten bakken zit Peter in het bloed he. Hij (of allez, zijn vrouw) zal een goeie duit verdiend hebben met de verkoop van de Gouden Saté, maar de drang zal te groot geweest zijn. Al is het wel 'uitbollen' door niet meer tot kot in de nacht bezig te zijn.
https://www.facebook.com/tsatekemoh, wist totaal niet dat dat zijn frituur wasBij Stefaan uw Julientje halen is zeker ook acceptabelEn het frieten bakken zit Peter in het bloed he. Hij (of allez, zijn vrouw) zal een goeie duit verdiend hebben met de verkoop van de Gouden Saté, maar de drang zal te groot geweest zijn. Al is het wel 'uitbollen' door niet meer tot kot in de nacht bezig te zijn.
Het legendarische bord met Peter en Julien hangt daar ook trouwenshttps://www.facebook.com/tsateke
toch eens langsgaan bij gelegenheid, ik ga toch meestal naar 't Liefken in Wondelgem aangezien der in Evergem niets schappelijks te vinden is.Zeker doen. Als je destijds een vaste waarde was herkent hij u mss nog. Ik ga al van dag 1 naar 't Satéke na jaren klant te zijn in de Overpoort en krijg nog altijd dezelfde joviale bedieningmoh, wist totaal niet dat dat zijn frituur wastoch eens langsgaan bij gelegenheid, ik ga toch meestal naar 't Liefken in Wondelgem aangezien der in Evergem niets schappelijks te vinden is.