De Beste frituur van Vlaanderen

Op welke dag ga jij doorgaans naar de frituur?

• Maandag

Stemmen: 1 0,6%
  • Dinsdag

Stemmen: 0 0,0%
  • Woensdag

Stemmen: 9 5,8%
  • Donderdag

Stemmen: 15 9,7%
  • Vrijdag

Stemmen: 36 23,4%
  • Zaterdag

Stemmen: 17 11,0%
  • Zondag

Stemmen: 17 11,0%
  • Geen vaste dag

Stemmen: 59 38,3%

• Totaal aantal stemmers
    154
Voor de streekgenoten van het mondaine Aalst: de Frietmarsjang uit Erembodegem heeft een monsterscore van 19/2 ontvangen op Friet From Desire.

Ik ga er zelf ook omdat ik het handig vind om op voorhand mijn bestelling te bestellen ipv uren te wachten. Enig nadeel imo: viandellen zijn niet van Mora (en de andere zijn niet hetzelfde).

Disclaimer: gigantische pakken. Ik kan samen met mijn vrienden een week overleven op één gemiddeld pak.
Moeten we een testen :D.

Mijn vriend grapt altijd dat ik een boek 'de frietwijzer' moet uitbrengen omdat ik op redelijk wat plaatsen wel de betere frituren ken, maar van deze had ik nog niet gehoord.
Wij durven ook wel verder rijden voor goede friet, mijn vriend eet sowieso liever ter plaatse frietjes.

Moeten we een testen :D.

Mijn vriend grapt altijd dat ik een boek 'de frietwijzer' moet uitbrengen omdat ik op redelijk wat plaatsen wel de betere frituren ken, maar van deze had ik nog niet gehoord.
Wij durven ook wel verder rijden voor goede friet, mijn vriend eet sowieso liever ter plaatse frietjes.
Dan kunnen we misschien samen dat boek schrijven. :p

Ik ben sinds lange tijd nog eens een frietje gaan eten met een Gentse vriend in de Frietketel.

Gemoedelijke sfeer, zitplaatsen boven, grote portie en je krijgt 2 napoleon bollen :p
De frieten zelf waren ok, eerder bovengemiddeld. Maar zeker niet de beste die ik al heb gegeten. De vleesjes waren wel ok.
Veel vegan opties. Ik vond de menu op de muur wel creatief, maar niet super goed leesbaar.

Over het algemeen dus een redelijk positieve ervaring. Ik zou er niet speciaal voor omrijden, maar als ik in de buurt ben, zou ik wel eens durven binnenstappen.

Net niet voldoende om in mijn lijstje topfrituren te belanden.

Alternatief geprobeerd voor de De Frietketel: Chasse Patat op de IJzerlaan (stadsring), uitgebaat door de voormalige frietenbakker van die eerste. Zelfde kwaliteit frieten (uitstekend wat mij betreft), originele huisgemaakte vegan snacks, maar (voorlopig nog) lang niet zo druk. Porties zijn ook iets minder royaal, maar wel voldoende.

Wie van omstreken Kortrijk is, ooit al bij Lauws gebak in Lauwe geweest?
Intussen wel al bijna 10j geleden van mij, maar daar was het toch een van de beste frieten dat ik ooit gegeten heb.
En supervlotte bediening.

Voor de streekgenoten van het mondaine Aalst: de Frietmarsjang uit Erembodegem heeft een monsterscore van 19/2 ontvangen op Friet From Desire.

Ik ga er zelf ook omdat ik het handig vind om op voorhand mijn bestelling te bestellen ipv uren te wachten. Enig nadeel imo: viandellen zijn niet van Mora (en de andere zijn niet hetzelfde).

Disclaimer: gigantische pakken. Ik kan samen met mijn vrienden een week overleven op één gemiddeld pak.
Net eens getest. F*ck dat was goe!
Net terug van vakantie, 1100km gebold, dan wil ne mens traditioneel frietjes.
We zijn het miserabel weer in België al vergeten :love:.

Inderdaad mega pakken. We zijn alle 2 per total van een kleintje :/ (hadden elk ook wel een burger besteld, daar kan je op de menu niet overkijken :p).

Inderdaad mega pakken. We zijn alle 2 per total van een kleintje :/ (hadden elk ook wel een burger besteld, daar kan je op de menu niet overkijken :p).
Wat is de Ribbekasburger? Da lijkt op pita vlees?

Ik heb zowel hun Ribbekasschotel als hun ribbekasburger al gegeten.

Dat is slow cooked ribbetjesvlees met eigen marinade en kruiden. Super lekker!

Maar de porties friet zijn inderdaad niet normaal.

Dan staan ze onlangs nog in de krant dat de prijzen omhoog moeten because reasons. Ze kunnen misschien beginnen met normale porties te serveren zodat er niet zoveel weggegooid moet worden.

Ik heb zowel hun Ribbekasschotel als hun ribbekasburger al gegeten.

Dat is slow cooked ribbetjesvlees met eigen marinade en kruiden. Super lekker!

Maar de porties friet zijn inderdaad niet normaal.

Dan staan ze onlangs nog in de krant dat de prijzen omhoog moeten because reasons. Ze kunnen misschien beginnen met normale porties te serveren zodat er niet zoveel weggegooid moet worden.
Goddamn da klinkt goed.

Haha, told ya :).

Wij zijn kleine eters en komen eigenlijk toe met een kleintje voor twee :unsure:. Op die manier blijft een frituurbezoek toch een goedkope bedoeling!

Eigenaar is familie dus wel leuk om die positieve commentaren te lezen :biglaugh:

Inderdaad slager, dus zoveel mogelijk zelf gemaakt vlees. Had vroeger een foodtruck met die ribbekasburger. Pakken zijn inderdaad iets te overdreven misschien.

Je mist niets, dat is achter mijn hoek en sinds dat is overgenomen is dat echt de dieperik in gegaan. Niet super slecht of zo, maar nog een schim van zichzelf. Frieten zijn “ok” at best, vleesjes soms echt te weinig gebakken, veel te kleine porties,…

Ben daar nu al een tijdje niet meer geweest, dus misschien zijn ze ondertussen verbeterd.
Ik heb nog meegemaakt dan "den Huub" daar friturist was, maar dan spreek ik van circa 25 jaar geleden.

10 jaar geleden:
Frituur De Brug in Wijnegem

5 jaar geleden:
Het Parelhof in Schilde, maar op een gegeven moment werden frietjes vrij slap, dus jammer.

2 jaar geleden:
't Draakske in Berchem. Man man, top friet en alles erop en eraan.

Momenteel ga ik gewoon frieten halen in Oelegem, geen idee hoe de naam is maar het smaakt.

1 keer in Schilde bij een frituur zaak frieten gaan halen en dat waren Poolse uitbaters. Slappe vette frieten, curryworst nog koud vanbinnen en zure mayo. Die waren na 3 maanden failliet.

Meestal ga ik ook op vrijdag frieten halen OF zondag.

Wat is een goede frituur voor mij?
Klantvriendelijkheid onder andere. In al de frituren hierboven (behalve de Polen) kan ik zeggen dat als ik alleen op een avond stond, dat ik aangesproken werd of een gesprek werd gehouden en niet gewoon stilte en naar voor gapen. Krokante frieten, geen slappe. Alles lekker warm, en de stoofvlees die echt goed smaakt en niet chappie van de makro precies is.
De Brug is al jaren bergaf aan het gaan.
Parelhof is imo nog altijd wel goed. Alleen wat kleinere porties.

In Oelegem hebt ge de Ster en den Antonio. Die laatste is de beste imo.

Die met de Poolse uitbaters in Schilde ken ik niet. Waar was die dan? Er was de papa Friet, die ook wel echt goed was maar da's over genomen door een Thaise. Die heeft er een Thais eethuis/frituur van gemaakt en 't was rap gedaan :)

Momenteel gaan we ofwel naar Parelhof ofwel naar 't Sluis in Wijnegem. Online bestellen, daar aankomen en gewoon meepakken, mega handig.
Ook een uitgebreide keuze aan speciallekes.

Frituur Tom in 's Gravenwezel? Maar die bestaat nog dacht ik?

Fritmieke in Ekeren ook een aanrader. Leveren tot bij mij thuis. Hebben zelfs een eigen app om te bestellen.
Die bestaat inderdaad nog.
In Schilde zelf heb je nog Nicky en Jan. Vroeger ook nog de Puntzak maar die er door Corona jammer genoeg de brui aan gegeven.

De Brug is al jaren bergaf aan het gaan.
Parelhof is imo nog altijd wel goed. Alleen wat kleinere porties.

In Oelegem hebt ge de Ster en den Antonio. Die laatste is de beste imo.

Die met de Poolse uitbaters in Schilde ken ik niet. Waar was die dan? Er was de papa Friet, die ook wel echt goed was maar da's over genomen door een Thaise. Die heeft er een Thais eethuis/frituur van gemaakt en 't was rap gedaan :)

Momenteel gaan we ofwel naar Parelhof ofwel naar 't Sluis in Wijnegem. Online bestellen, daar aankomen en gewoon meepakken, mega handig.
Ook een uitgebreide keuze aan speciallekes.
De Brug was toen met Tom en Veerle in de beginjaren ok maar is erna berg af gegaan, er zijn dan chinezen ingekropen en uit noodzaak omdat in Wijnegem don potatoes en de sluis dicht waren naar toe gegaan en was niet slecht. Sluis op zich niet slecht maar paar keer gehakt dat mijn boulet beter mocht gebakken worden.

Parelhof inderdaad OK maar soms bekke vettig.

Oelegem ken ik de Ster (op den hoek) en die is ook goed. Antonio zal ik eens naar toe gaan.

Frituur van Poolse uitbaters was op de hoek (waar die OKay en Aldi was) richting Hubo.

De Brug was toen met Tom en Veerle in de beginjaren ok maar is erna berg af gegaan, er zijn dan chinezen ingekropen en uit noodzaak omdat in Wijnegem don potatoes en de sluis dicht waren naar toe gegaan en was niet slecht. Sluis op zich niet slecht maar paar keer gehakt dat mijn boulet beter mocht gebakken worden.

Parelhof inderdaad OK maar soms bekke vettig.

Oelegem ken ik de Ster (op den hoek) en die is ook goed. Antonio zal ik eens naar toe gaan.

Frituur van Poolse uitbaters was op de hoek (waar die OKay en Aldi was) richting Hubo.
Ah juist, daar zit nu de Pizza Verona :)

Antonio moet ge wel veel geduld hebben. En de laatste keer was het ni super maar dat was ook een grote bestelling. Dus misschien lag het daar aan.

Terug
Bovenaan