Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn hond knabbelt naast beckaert draad ook graag aan caravans...
neenee. @Tomski dat verhaal wil ik morgen op den bbq wel eens horen.
de zuurvrouw?Ik zat in het zwembad toen ik haar zag aanbellen en ben ondergedoken. Tomskim heeft de ontvangst gedaan. En ik wist niet dat ik zolang mijn adem kon inhouden.
Negatief. De huisbazin van Mia ernaast.de zuurvrouw?
Waarom precies? Obv oud 1385 BW is de eigenaar/bewaarder van een dier aansprakelijk voor de schade die erdoor veroorzaakt wordt. Het is nogal duidelijk dat dat niet de huiseigenaar is maar de huurder.For the record, jij moet wel degelijk de eigenaar van de huurwoning (houder van het zakelijk recht) in gebreke stellen. Die dan op zijn beurt zijn huurders in gebreke kan stellen voor herstellingen die niet zijn veroorzaakt door slijtage en overmacht.
Ik ging er vooral vanuit dat de staat van de draad niet beschreven staat in de plaatsbeschrijving, waardoor de huurder kan aanhalen dat de schade er was bij aanvang huur.Waarom precies? Obv oud 1385 BW is de eigenaar/bewaarder van een dier aansprakelijk voor de schade die erdoor veroorzaakt wordt. Het is nogal duidelijk dat dat niet de huiseigenaar is maar de huurder.
Even vanuit gaande dat de draad van Tomski is. Jij spreekt wrsch over aanspreken van de eigenaar in geval van een gedeelde draad?
Had em zoveel last van u dan?Mijnen dichtste buur is woont zeker 200 meter verder, weinig last van.![]()
Ik durf al eens luid snurken.Had em zoveel last van u dan?

Zalig!Bon, huisbaas van 1 van onze buren aan de deur gehad die EIST dat we een brief opstellen waarin we aangeven dat we HEN niet aansprakelijk kunnen stellen als de hond van hun huurder schade aan onze bekaert draad aanbrengt in de toekomst (knabbelen en zo)
geen zin en geen tijd om daarin te steken, chatgpt to the rescue![]()
Geen last van gehadWij hebben schuinover ons 2 vrij associale mensen wonen.
Die zitten constant van smorgens tot savonds op hun hond te roepen en tieren.

Schuinover ons hé (op de hoek met de dwars straat), wij zaten achteraan.Geen last van gehad![]()

“Ze gooide met zwart zand tegen mijn volières zodat de vogels zouden schrikken en veel meer lawaai zouden maken, zodat ze het geluid kon opnemen. Later gooide ze zelfs met steentjes. Er zitten nu nog steeds putjes in het raam van onze veranda. En nog later zette ze een luidspreker buiten met het geluid van roofvogels en harde muziek om mijn vogels op te schrikken. Allemaal om haar ‘bewijs' te verzamelen."Alright, er zijn er nog ergere dan onze zuurvrouw. Dees pleegt zelfs huisvredebreuk om op de kooi van de papegaai te gaan slaan
Staf (62) moet na meer dan 30 jaar afscheid nemen van vogeltjes door burenruzie: “Ze wist op voorhand dat hier volières stonden”
![]()
Staf (62) moet na meer dan 30 jaar afscheid nemen van vogeltjes door burenruzie: “Ze wist op voorhand dat hier volières stonden”
Na meer dan 30 jaar heeft Staf Schuurmans (62) uit Sint-Jozef (Rijkevorsel) een kleurrijke collectie van vrolijke vogeltjes uitgebouwd in zijn achtertuin. Elke dag is hij druk in de weer om de kleine kanaries en duifjes, bontgekleurde papegaaien en trotse fazanten in zijn volières te verzorgen...www.hln.be
En dan heeft ze nog meer om uw te laste te leggen.Die had bij mij al lang een patat gekregen ze...
Dat is niet gezegd.En dan heeft ze nog meer om uw te laste te leggen.