Eerste keer dat ik de volle 23 pagina's lees en nul skip. Man man wat voor buren haha.
Lang lang geleden woonde ik in een herenhuis (appartement) en zat op 2de verdiep. Steile houten trap naar boven, best wel hevig als je met uw gb zakken naar boven moest gaan. 2de verdiep is op zich niks, maar in zo'n oud herenhuis met plafonds tot 5 meter hoog, en dan steile smalle trap, begint dat te wegen. Mijn bovenbuur was een zware roker en werkte als supervisor aan de haven, dus die kwam regelmatig laat thuis. Ik hoorde toen al hem beneden starten aan zijn avontuur.. boem boem boem en dan pauze en dan terug boem boem. Tot hij dan op mijn verdiep kwam en opzettelijk zei "komaan Peter, ge zijt er bekan.. PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF" en meestal was ik nog wakker, dus deed ik de deur open en begon ik maar een klappeke te doen, maar het stopte altijd wederzijds op tijd en niet een half uur.. Echter kon dat dus zijn die om 4u wakker nog was en dan begon die te hoesten, maar te hoesten dat wij zelf wakker werden. Op een gegeven moment gigantische bonk na zijn hoesten. Mijn vrouw en ik dachten dat hem dood was. Was die van zijn hoesten van zijne stoel gevallen.. Bij de verhuis vond hij het wel jammer dat we vertrokken aangezien we zo'n stille buren waren.
Nieuw huis dan gekocht in "den buiten". Zeer goede buren, en iedereen houdt een oogje in het zeil. Huis naast mij wordt verkocht (open bebouwing) en nieuwe buren trekken in. Zijn binnenschepers dus echt niet veel thuis.. "jong koppel" en 3 kinderen, maar die zitten op kostschool. Dus 9/10 zijn ze er niet en is het leeg huis wat top is want ons huis heeft qua isolatie létterlijk niks tussen beide huizen.. (den bouwer dacht dat hij het allemaal wist).. Ik doen een praatje met de buurman terwijl ik de wagens kuis en kom ik te weten dat ze dat huis gekocht hebben om uit te blazen en voor mensen uit te nodigen.. Ik euh oh oh, partyhuis toch ni... Dus als die thuis komen, staan er wel meestal wat wagens in de straat en dan weet ik al hoe laat het is. Nu op zich blijft dat zeer rustig en als dat niet is, dan meldt ik dat wel, maar die isolatie in onze huizen is ZOO DUN, dat ik de deuren hoor dicht gaan bij hen, ik hoor de scheten door de muren en als ik in bad zit en die zit te stofzuigen, dan denk ik dat het bij ons is. Dus als ons huis nu eens deftig gebouwd zou zijn dan hoorde ik die mensen niet.. Nogmaals goede en vriendelijke mensen maar soms toch wel raar kantje aan.
Recent lag hun oprit, omdat ze zo weinig thuis zijn, verwoekerd erbij. Dus wel wat groen op de oprit. Buurman zegt dat hij dit zo graag eens wilt kuizen maar dat hij zo weinig thuis is dat hij er écht geen tijd voor heeft. Dus ik laat vallen dat als ik mijn oprit kuis dat ik dit erbij pak wel. De vrouw lachend "maar nee!! dat moet je niet doen hoor" (tussen de lijnen was dat wel van aah ok is goed hoor) Ik kuis beide opritten, blinkt als ne spiegel. Die komt die avond opgereden op zijn oprit en zie mij staan, lacht vriendelijk en gaat gewoon binnen. Ik van alé dan.
Volgende keer was ik de auto aan het kuizen, maar dan wel met goede autoproducten (gene dreft é). Komt hij af en zegt hij "ja ik heb een goed productje voor je autovelgen gekocht" - Professionele reiniger van Dasty voor op vetten van boten te gebruiken. Ik denk toch niet dat ik dit op Porsche velgen gaan gebruiken

Maar ik apprecierde het gebaar van hem.
Dus onze buren van het straat zijn zekers goed, echter heb ik mij wel uit de whatsapp groep gegooid. Dat was een nachtmerrie want iedereen zit daar in ne straal van 800 meter zit erin en dat zijn mensen dat wij niet kennen.. De laatste keer was de druppel en dan heb ik mij eruit gesjot: er stond een bouwkraan in de straat en er scheen een klein lampje van de kraan. Niks was storend. Om 1u zet daar ne pipo in de groep: DAT LICHT STOORT MIJ KEIHARD! mijn reactie: doet uw gordijnen dan dicht hé en ga slapen. Man man man.