De buren van BeyondGaming

Heb hetzelfde "probleem" maar de buurman heeft 4 kinderen dus...een boek lezen (buiten) is er al jaren niet meer bij en de opmerking "stil voor de buren" nog NOOIT gehoord , wel hebben ze een slimme luidspreker ontdekt die nu van +/- 9 tot 22 uur aan staat!!!
Kan je allemaal niets op zeggen want dan ben je verzuurd... we hebben 1 geluk : ze zijn de hele maand juli naar de camping aan de zee :biglaugh: :clap:
Vanaf augustus begint de pret en om op de niet gestelde vraag : "waarom zeg je niets" te antwoorden....
Met deze mensen weet je zeker dat de ruzie begint op dat moment, de andere buurman kan er van meespreken....

Eigenlijk zijn dit mensen die in deze buurt niet thuishoren, marginalen die dankzij aanzienlijke steun van beide kanten hun huis kunnen kopen hebben (heeft hij me zelf vertelt)
Yep, hier dus ook van dat.
Buren houden nergens rekening mee. Dochter kan geen moment stil zijn als ze buiten is. Doet niks als roepen.
Rustig buiten zitten gaat gewoon niet meer.

Idem met achterburen. Mensen wonen dus tegenover ons, maar hebben enkel een heel groot raam in hun slaapkamer en een groot schuifraam aan dezelfde kant.
Die kant ligt dus knal tegenover mijn slaapkamer.
Elke morgen is het zover en begint hunne kleine te schreeuwen en te wenen. Daarbovenop nog eens hun geroep op de kleine.
En uiteraard hebben ze altijd alles volledig openstaan om een of andere reden. Dus raam en schuifraam.
Ook altijd leuk als ze weer ruzie aan het maken zijn. Ik kan dus letterlijk elk woord meevolgen omdat het als een echo naar mijn huis galmt.

Allez, uiteraard maken kinderen lawaai. Niks mis mee hoor, maar ge zou toch echt het besef moeten hebben dat ge niet alleen zijt op de planeet.
Dat er mensen rond u wonen die ook eens wat rust willen. Zeker als het continu is.
Maar sommige mensen lijken dat gewoon totaal niet te beseffen.

Op aanraden van een kameraad ga ik oordoppen op maat laten maken. Zou heel goed moeten werken.
Er gaat niks anders opzitten vrees ik...

Eigenlijk zijn dit mensen die in deze buurt niet thuishoren, marginalen die dankzij aanzienlijke steun van beide kanten hun huis kunnen kopen hebben (heeft hij me zelf vertelt)
"Hey buurman, prettige kennismaking. Ik ben eigenlijk een marginaal die het geld van zijn moeder heeft afgetroggeld zodat ik in deze buurt een huis kan kopen. "

Na zowat 2jaar grotendeels onbewoond te zijn geweest komen er 1 augustus nieuwe buren in het huis langs ons. Zal toch ff wennen zijn om daar terug leven te hebben.

Buurman die de afgelopen maand regelmatig afwezig is en 1 van de zonen die dan een ganse party organiseert met +/- 15 man in dat rijhuis, luide muziek, geroep en gerommel op de vloeren, de eerste maal 's nachts nog een hele verhuis met bedden etc. Een gewone werkdag tot 5h 's ochtends, op een vrijdag tot 1h 's nachts. Al verschillende keren zelf proberen op te lossen, hoewel contact leggen nogal lastig lijkt. Tot nu toe weinig effect. Volgende keer blauwe lijn dus maar. Jammer maar helaas.

Wij hebben echt de hoofdvogel afgeschoten met onze buren. Oh ja, ze hebben het allemaal!
- Keffende maltezer die non-stop keft als die buiten is (buren laten die buiten als ze niet thuis zijn, hoera). Deze is onlangs wel overleden, RIP.
- Een kippenhok met bijhorende haan die elke ochtend vanaf 4u30-5u begint te kraaien.
- Tuinwerken zoals gras maaien, haag scheren, bomen snoeien vanaf 6u30 in het weekend, altijd in combinatie met luide techno muziek. Muziek moet ook zo luid zijn dat dit hoorbaar is boven het scheergeluid.
- Altijd luide muziek als ze buiten zitten. Luid als in 100% hoorbaar bij ons binnen, zelfs met gesloten ramen en deuren. Onze TV is met moeite hoorbaar op normaal volume.

Het is hier een super rustige straat en enkel zij zorgen voor overlast. Onmogelijk dat wij de enige zijn die ons ergeren :tongue: .
Normaal binnenkort verhuizen naar 3 huizen verder, dat zal al iets van verschil geven.

Wij hebben echt de hoofdvogel afgeschoten met onze buren. Oh ja, ze hebben het allemaal!
- Keffende maltezer die non-stop keft als die buiten is (buren laten die buiten als ze niet thuis zijn, hoera). Deze is onlangs wel overleden, RIP.
- Een kippenhok met bijhorende haan die elke ochtend vanaf 4u30-5u begint te kraaien.
- Tuinwerken zoals gras maaien, haag scheren, bomen snoeien vanaf 6u30 in het weekend, altijd in combinatie met luide techno muziek. Muziek moet ook zo luid zijn dat dit hoorbaar is boven het scheergeluid.
- Altijd luide muziek als ze buiten zitten. Luid als in 100% hoorbaar bij ons binnen, zelfs met gesloten ramen en deuren. Onze TV is met moeite hoorbaar op normaal volume.

Het is hier een super rustige straat en enkel zij zorgen voor overlast. Onmogelijk dat wij de enige zijn die ons ergeren :tongue: .
Normaal binnenkort verhuizen naar 3 huizen verder, dat zal al iets van verschil geven.
Ons achterburen hebben 2 cavaliers. De ene steekt daar precies de andere aan met blaffen en die blijven ook gaan.
Die hebben zo'n JBL partibox in hun tuintje staan van 1.3are groot op 10-12 meter van onze afsluiting.. een genot is het - eveneens een opbod, muziek luister -> zij praten luider -> muziek luider -> zij roepen luider -> muziek luider

Ik ben er zelf al gaan aanbellen omdat ik mijn vrouw niet meer verstond aan tafel.
Ik heb er - in samenspraak met andere buren - al de 112 voor laten langsgaan

één van hun nieuwe buren in de straat had eens het lef om in de lokale facebookgroep te vragen "waar het kabaal vandaag kwam"
Die kreeg meteen een uitbrander dat een feestje van tijd tot tijd moet kunnen, dat men hen ook kan aanspreken ipv het online te zetten en dat ze er al 12j wonen en een "nieuwe" hen niet de les moet spellen :rofl:

Halfopen bebouwing hier.
Aan de ene kant superburen waar ik héél goed mee kan opschieten.
Aan de andere kant een marginaal geval waar het rond de deur een jungle is en waar ik voor het eerst kennis mee heb gemaakt een tijdje geleden om 3 uur s'nachts omdat hij het nodig vond om vollen bak muziek op te zetten. Hij had 'ne moeilijken avond'. Boeit mij niet wat je hebt. Doe normaal en pas je aan.
Geen zin in zo'n figuren die zich van niemand of niks wat aantrekken. Bij een volgend incident de flikken maar eens langs sturen.

Halfopen bebouwing hier.
Aan de ene kant superburen waar ik héél goed mee kan opschieten.
Aan de andere kant een marginaal geval waar het rond de deur een jungle is en waar ik voor het eerst kennis mee heb gemaakt een tijdje geleden om 3 uur s'nachts omdat hij het nodig vond om vollen bak muziek op te zetten. Hij had 'ne moeilijken avond'. Boeit mij niet wat je hebt. Doe normaal en pas je aan.
Geen zin in zo'n figuren die zich van niemand of niks wat aantrekken. Bij een volgend incident de flikken maar eens langs sturen.
Toen we nog in Ieper-stad woonden ook zo'n buur gehad. Jonge gast die voor de eerste keer alleen woonde. Plots op weekdag om 2u 's nachts of zoiets boenkeboenke-muziek beginnen draaien buiten. (Valt wel op dat het nooit metal of rock is als je zo'n klachten hoort). Ik zie zijn gezicht nog altijd voor mij toen ik door mijn raam iets riep, hij de muziek afzette om te vragen wat ik zei en ik reageerde met: "Stoort het u dat we willen slapen misschien?". Nooit nog geluid van die kerel gehad. :unsure:

Ik denk dat ik het hier al eens over de buren heb gehad.

Maar langs onze tuin ligt dus een braakliggend terrein (+-6are).
De buren van de achterliggende straat (2/3 tuinen) hun tuin grenst aan dat perceel, die hebben allen een toegangspoortje achter in hun tuin naar dat braakliggend terrein.

2 weken terug was onze aannemer bezig aan onze tuin en is de eigenaar van het terrein langsgekomen met de vraag het terrein terug proper te maken, rommel/afval weg te voeren,..
Onze tuinaannemer heeft er 2 containers af gehaald, gaande van hout, dakpannen, bouwpuin, een halve eikenboom die men onlangs heeft uitgedaan..

Nu zijn we nog geen 2 weken verder, terrein is mooi proper, gewoon teelaarde. Hoor ik vanmiddag opnieuw een poortje open gaan en zie ik één van die buren een emmer uitstrooien over het terrein, en eens nog één

Nu de vraag:
Spreek ik hen zelf aan? (niet mijn eigendom)
Laat ik het de eigenaar rechtstreeks weten?
Maak ik melding bij de wijkagent?

Niks doen is niet meteen een optie want de eigenaar heeft al met de politie aan onze deur gestaan (gelukkig lagen er dakpannen tussen en hebben wij een plat dak want hij dacht dat wij het waren) + ik heb geen zin dat het weer een stort gaat worden

Ik denk dat ik het hier al eens over de buren heb gehad.

Maar langs onze tuin ligt dus een braakliggend terrein (+-6are).
De buren van de achterliggende straat (2/3 tuinen) hun tuin grenst aan dat perceel, die hebben allen een toegangspoortje achter in hun tuin naar dat braakliggend terrein.

2 weken terug was onze aannemer bezig aan onze tuin en is de eigenaar van het terrein langsgekomen met de vraag het terrein terug proper te maken, rommel/afval weg te voeren,..
Onze tuinaannemer heeft er 2 containers af gehaald, gaande van hout, dakpannen, bouwpuin, een halve eikenboom die men onlangs heeft uitgedaan..

Nu zijn we nog geen 2 weken verder, terrein is mooi proper, gewoon teelaarde. Hoor ik vanmiddag opnieuw een poortje open gaan en zie ik één van die buren een emmer uitstrooien over het terrein, en eens nog één

Nu de vraag:
Spreek ik hen zelf aan? (niet mijn eigendom)
Laat ik het de eigenaar rechtstreeks weten?
Maak ik melding bij de wijkagent?

Niks doen is niet meteen een optie want de eigenaar heeft al met de politie aan onze deur gestaan (gelukkig lagen er dakpannen tussen en hebben wij een plat dak want hij dacht dat wij het waren) + ik heb geen zin dat het weer een stort gaat worden
Ik zou het de eigenaar laten weten.

Mocht je hem niet te pakken krijgen voor welke reden dan ook, zou de 2de keus de wijkagent zijn. Die kan een vaststelling doen van jouw melding met het gedumpte puin.

Onze buurman van 60+ lijkt van straat te zijn. Er woont een blonde dame en een Zuiderse jongeman bij hem in sinds een paar weken.

Wij gingen ervan uit dat hij samen was met die blonde dame en dat zij met haar zoon ingetrokken is maar we hebben van de week gezien dat de jongeman met z'n hoofd op de schoot van de buurman lag.

Dus nu zijn we vooral nieuwsgierig wat er juist aan de gang is. Maar da's zo niet iets dat ge vlakaf gaat vragen. 🤷🏻‍♀️

Ik zou het de eigenaar laten weten.

Mocht je hem niet te pakken krijgen voor welke reden dan ook, zou de 2de keus de wijkagent zijn. Die kan een vaststelling doen van jouw melding met het gedumpte puin.

Ja ik weet hem wonen dus ik zal er eens langsgaan.
Ik heb ook foto's terwijl ze de emmers leeggiet dus kunnen mij al niks verwijten

Ik vraag me trouwens af of het is toegestaan dat zij een poortje hebben in hun afsluiting naar een ander zijn privé eigendom/grond? en of zij dat zomaar mogen betreden

Oké het is niet bebouwd, maar ik mag toch ook nie zomaar in hun tuin lopen?

Weinig last van onze buren, op één koppel na. Wij wonen in een gelijkvloers appartement. Onze hoogste bovenburen van de blok ernaast zijn allochtonen. Geen probleem mee, maar ik geef het mee om context te scheppen. De vrouw des huizes zet elke avond haar ramen open en speelt keiharde Arabische muziek af (als in volume 88) en roept als een Indiaan (letterlijk als een Indiaan) mee. Maar echt megaluid. Beeld je in de standaard Indianenkreet uit de tekenfilms als ze aanvallen, letterlijk.

Ik heb al eens als een Indiaan terug geroepen, maar dan is mijn vriendin kwaad.

Weinig last van onze buren, op één koppel na. Wij wonen in een gelijkvloers appartement. Onze hoogste bovenburen van de blok ernaast zijn allochtonen. Geen probleem mee, maar ik geef het mee om context te scheppen. De vrouw des huizes zet elke avond haar ramen open en speelt keiharde Arabische muziek af (als in volume 88) en roept als een Indiaan (letterlijk als een Indiaan) mee. Maar echt megaluid. Beeld je in de standaard Indianenkreet uit de tekenfilms als ze aanvallen, letterlijk.

Ik heb al eens als een Indiaan terug geroepen, maar dan is mijn vriendin kwaad.
Gewoon de goede buur zijn en regelmatig eens langsgaan met eten. Vers gemaakt stoofvlees, spekrolletjes met pruimen, lekkere varkenswangetjes,...

Terug
Bovenaan