Ik ben zo blij dat ik niet meer op het appartement woon. Eigenlijk viel het al bij al nog mee maar toch...
Boven-buur die, als hij aan nen uitleg begon, u aan de draai hield voor minstens 45 minuten (zonder overdrijven). Die mens was ook vooral goede bedoelingen maar helaas was cru gesteld "Te dom om te helpen donderen". Zei op die 45 minuten ook 5-6-7 keer hetzelfde. Kwam vaak ook voor allerhande zaken advies vragen maar deed dan nadien gewoon ferm zen goesting... vaak vroeg hij advies van van bovenaan de trap, en kon ik van beneden aan de trap onder zijn T-shirt een dikke vette pens zien hangen. Urgh, de horror.
Het toppunt was als we een 3-tal jaar geleden nieuw gras gezaaid hadden in de voortuin. Mijn vriendin en ik hadden minstens 4 keer gezegd, ge moet het gras niet af doen, wij gaan het doen de eerste paar keer want het moet eerst lang genoeg zijn en er mag zeker niet teveel af etc... paar weken nadien was het gras mooi geschotten en bijna de moment om er nen eerste keer een klein beetje af te doen. Komen thuis op nen avond: meneer is den boel aan het af doen 1mm boven de grond MET NE FOCKING KANTENMAAIER...

Op dat moment heb ik gezegd: "fuck it, ik doe hier niks meer".
De buren links naast ons: jonge koppel die elke avond ofwel weg waren ofwel volk over de vloer hadden. Waren al eens een paar weken/maand uit elkaar en dan terug samen... no surprise dus dat dat daar vonken heeft gegeven de eerste weken van de lockdown: alle dagen ambras. Na 2 weken ook vierkant hun voeten beginnen vegen aan heel de lockdown gedoe en oude routine: helft van de dagen weg, andere helft volk over de vloer. Zij: een wreed zure, kon met moeite ne goeiendag af. Hij: joviaal, maar luid... LUID! Nen echte verkoper
Buur rechts-boven: in process gelegen tegen de rest van den blok. Nieuwe ramen gestoken... in het wit terwijl in den blok polis duidelijk stond ALU/grijs. Is dit zelf op voorhand komen vragen maar wit was goedkoper, ze heeft dan toch maar die witte gestoken. Was eigenlijk al een dossier van voor ik daar ben gaan wonen maar kwam elk jaar weer terug om de algemene vergadering een uurtje extra lang te maken.
En dan zijn er nog de beneden buren... where do I begin?
Onze directe onderbuur: geen problemen mee, ne creme van ne mens, maar de andere twee...
Rechts-onder: 2 zéér zwaarlijvige dames. Wij dachten eerst moeder en dochter maar bleek een koppel (geen probleem mee, twas gewoon een bizarre combi). Reden in een autootje dat tot bijna tegen het asfalt zakte als ze instapten. Bleken ook een cavia-kwekerij te runnen (of waren het hamsters?

). Door mijn vriendin de koosnaam "De marginals" toegewezen gekregen

. Op het moment dat ik mijn appartement verkocht vorig jaar stond er dan van alles in het verslag van de algemene vergadering van milieu-inspectie etc i.v.m. die cavia's/hamsters...
En dan, de creme de la creme: moeder en dochter die via het OCMW in hun appartement zaten, codename "Peppi en Kokki".
* Gebruikten geen dampkap (ik kon dus alle dagen mee "genieten" van hun kookkunsten).
* Betaalden niet mee voor onderhoud gang en tuin want "hadden daar geen geld voor".
* Zelf de gang dan kuisen wouden ze ook niet want hun rug...
* De tuin deden ze niet want zij gebruiken die tuin niet (niemand gebruikte die, lag altijd in de schaduw, wilt niet zeggen dat die moet verwilderen)
* Lieten zich rondrijden naar de winkel door mijn "goedgelovige" bovenbuur. Kochten dat de eerste van de maand hun geld op aan kleren en hadden dan in de Colruyt niet genoeg geld meer om hun eten te betalen. Mijn bovenbuur "schoot dat voor", ik moet niet zeggen dat hij dat nooit terug kreeg wrs?

* Deden ooit eens mee aan de garage verkoop in de straat... verkochten daar van alles en nog wat om dan nadien tegen mijn bovenbuur te gaan zagen dat ze nu geen kleren meer hadden

* Hebben mij ooit eens om 22u uit mijn bed gebeld toen ik nog met de vroege stond. Omdat ze iets besteld hadden van Tommy's teleshopping en ik moest dat installeren...

* Rookalarm ging ook geregeld af waarna ze dan beneden in de gang stonden brullen naar onzen bovenbuur om dat af te komen zetten. Ooit eens gebeurd om 23u 's avonds (weer met de vroege natuurlijk), in volle colère gaan vragen of ze het normaal vonden dat alle 2 weken dat alarm af ging. "Ja mijn dochter was chocolade aan het smelten in de microgolf, maar het plastic potje was mee gesmolten en beginnen roken"

* ...
Deze post is véééééél langer geworden den de bedoeling was