De buren van BeyondGaming

Kingrotra

Banned
Laten we het grootste online roddelkot opzetten over de buren van de BeyondGamer.
Positieve verhalen, toffe momenten maar zeker ook ergernissen en frustraties van je buren, je kan het hier allemaal kwijt.

Die ene buur die altijd zijn vuilnis te vroeg buitenzet? Gooi het hier!
Die buurvrouw die elke nacht om 22u operamuziek opzet en de hele blok wakker maakt, deel gerust!

Ergernis bij mij:
Nieuwe buren parkeren als een bende wilden in de straat, respecteren geen opritten of garages en zetten hun klote bakfietsen op straat waardoor er nog minder plek is.

Langs de andere kant is de overbuur verhuisd en is er een single dame komen wonen, dat ziet er toch goed uit van wat ik heb gezien, die mag van mij wel overal parkeren :unsure:

Situatie: appartementsblok in Brussel centrum.
Buur rechts van mij - neemt meerdere douches per dag (ik hoor het water stromen als ik in bed lig) waarvan één douche tussen 23 en 0.00 uur.
Buur links van mij - gaat z'n appartement in en uit, in en uit, in en uit heel de dag door. Telkens ik hem zie ben ik overweldigd door een walm van weed.
Afvalophaling is maandagochtend en donderdagochtend wat betekent dat je de dag ervoor je vuilniszakken na 18u buiten dient te zetten. Niet iedereen vindt dat die regel van toepassing is op hem of haar en dus zie je vuilniszakken al in de middag op de stoep liggen. In de zomer dus een gigantische stank maar ja, "je m'en fiche monsieur, c'est pas mon problème monsieur". Kutmentaliteit.

Appartement opgezegd en in twee maand woon ik met een kameraad in een 2 slaapkamerappartement in een duurdere wijk. Kan niet wachten.

Ik heb daar sjans mee. Woon in ne blok maar ons stuk is "apart" met gevolg dat we alleen onderburen hebben;
En de onderburen is het kantoor waar ik werk dus wij hebben nooit last van iemand. Integendeel, die hebben een redelijk terras waar ik dan ga opzitten om te bbq'en in het weekend enzo.

Enige is nu wel dat wij warmtepompen willen zetten voor het kantoor en mijn appartement en enkele buren daar moeilijk over doen.
Totaal onterecht in mijn ogen. Ze hebben bang voor hun slaapkamers, maar die units komen aan onze zijgevel en zijn niet richting hun slaapkamerraam gericht. Denk dat we er een goeie 5-6 meter van af zitten.
Nu goed, ik heb geleerd om daar niet tegen te discussiëren want eens mensen zo iets in hun hoofd hebben krijgt ge dat er toch niet uit.
Misschien dat we ze in de garage wel goedgekeurd gaan krijgen.

Op mijn vorig appartement maakten die langs ons wel geregeld ruzie. Het jammere was dat ge ze wel zowat vaag kon horen maar nooit verstaan waar het precies over ging. En ja ik ging dan soms op terras zitten om te horen wat nu precies het probleem was. :unsure:

Situatie: residentiële wijk in het groene Mol

Buur links: ouder koppel (halverwege 70), vriendelijke mensen die hier wonen sinds de wijk werd opgebouwd. De vrouw heeft altijd heel wat verhalen te vertellen en de man is eerder zwijgzaam doch sympathiek en loopt vaak in zijn peignoir rond.

Buur rechts: nog nooit van nabij gezien, schermt zich nogal af en plonst graag in zijn zwembad. Heeft het afgelopen jaar toch redelijk wat feestjes gehouden.

Buur overkant: dat is een bos. Dat het zo mag blijven

Buur rechtsover: nieuwe woning op een jaar gezet, schermen zich af.

Buur die grenst aan onze tuin: sympathiek Hollands koppel (halverwege 70) met een mooie Bouvier. We komen die vaak tegen op wandel en doen er soms een kleine babbel mee.

Buur links - links: ik ben hun kat tegengekomen in onze kruipkelder en een paar dagen later was die dood gereden. Af en toe eens tegen gebabbeld, sympathiek jong koppel. We hopen daar later wat mee te socializen zodra het coronagedoe gedaan is.

Nieuwbouwappartement van men botten hier, de bovenburen horen praten wanneer ze bezoek hebben. Ook hun stoelen horen schuiven. Oh wat kijk ik uit als we naar een open bebouwing kunnen verhuizen.

Hier sinds 3 jaar gebouwd en tevreden van de buren. Enkel die rechts van mij zijn bouw ligt al bijna 2 jaar stil. Zolang diene ni verder doet kan ik aan die kant nog niet echt een omheining doen. Maar voor de rest komen we goed overeen hier :)

Hier appartement op 1ste verdieping, omringd door bejaarden (allemaal op pensioen).
Qua geluidsisolatie zeer goed moet ik zeggen, mede door het feit dat we aan een treinstation wonen.
Weinig last van, zo nu en dan hoor ik wat geroep (ruzie?) en voraal de onderbuur zijn gaap rond 22u die zijn bedtijd signaleert.

Enige nadeel is dat de buren dus ook een bejaarden circadiaans ritme hebben: 6u opstaan, 22u gaan slapen.
Mijn ritme is dan weer 10u opstaan, 24u of 1u gaan slapen. Steekt soms tegen in beide richtingen denk ik.
Onderbuur ontvangt sinds kort kleinkind, waarvan ik die typische kinderkakgeur wel eens detecteer.

In mijn huurcontract staat ook dat huisdieren niet zijn toegelaten, maar elke buur heeft een hond(je).

Appartement op 2e verdieping hier. Woon hier nog maar 3 maanden dus mss komen er later ergernissen bij :unsure:

Onderbuur hoor ik eigenlijk nooit. Die vent lijkt altijd te werken. Ze hebben wel zo een keffer maar die keft enkel als we de deur passeren dus dat valt wel mee. Verder zie ik ze amper (al hebben we wel een gedeelde tuin dus valt nog af te wachten als het warmer wordt). Het
is een koppel met 2 kinderen. Qua geluidsoverlast is het nul en ze zijn ook nog niet bij mij komen klagen dus tot zover alles goed.

Rechts is een huis, die hoor ik ook nooit. Hebben wel ook zo een irritante keffer maar enkel gezien in de tuin. Lijkt een koppel met een kind maar heb enkel een kerel, hond en ook 1 keer een kind gezien dus mss ben ik fout.

Links is leeg atm, ze zijn het aan het verbouwen maar hoor eigenlijk ook erg weinig. Dus ofwel verbouwen ze heel stil ofwel doen ze heel de dag niks :unsure:

Rechtover ons een wei.

Alleenstaand huis , weliswaar langs een grote weg hier.
Oudere alleenstaande vrouw langs de ene kant. Neemt altijd mijn pakjes in ontvangst, belt mij als hare tv niet meer marcheert. Heeft ook alles gezien wie er bij mij de oprit oprijdt. Haar zonen komen vaak op bezoek. Met die ene al naar optredens geweest.
Andere kant is een dorpscafé met red devils/hell's angels affiliatie. 1 x per jaar komen die motards op bezoek. Gebruiken mijne oprit als parking dan (café baas vraagt dat steeds). Als ik miserie zou hebben, hoef ik maar te bellen. Geen geluidsoverlast, wel plaats om te pintelieren en naar huis te kruipen.
Schuin rechtover, koppel met kindjes. Eind de 30 schat ik. Toffe mensen, kan ik ook altijd bij aanbellen. Wou eens op stap met de fiets, ikzelf had er toen geen. Gaan aanbellen en de zijne kunnen gebruiken.
Andere kant schuinrechtover, oude bejaarde dame. Komt nie buiten.

En dan rechtover , een vrachtwagenchauffeur. Op zich niks mis mee. Loopt gansen dag zo zat als een kanon rond, onverstaanbaar.
Maar zijn collega-chauffeurs hebben de plezante gewoonte om te claxxoneren als ze passeren. Ook om 6u smorgens.
Ik sta op het punt eens klaar te staan langs de weg om zo ene te doen stoppen en van achter zijn stuur te sleuren
:angry:

Ik woon in een appartement boven een zaak in een alleenstaand huis, gelegen aan een steenweg.
Ik heb hier al eens geklaagd over mijn buur aan de rechterkant. Stookt de hele herfst/winter niet zo gezonde dingen in z'n kachel die hier continu via de ventilatie binnen komen. Heb 'm er al een paar keer over aangesproken, sindsdien keurt 'm mij geen blik meer waardig en heb ik er niet echt contact meer mee. Los daarvan is het "ne speciale" waar ik ondertussen al een hoop verhalen over heb. Geen idee wat die voor werk doet, ik denk landbouwer, maar hier zijn al twee keer deurwaarders (denk ik) komen vragen of ik wist of hij thuis was of dat ik een GSM nummer van 'm heb. Een aantal jaar geleden is de politie ook eens moeten komen voor een huiselijk probleem, wat ik ervan begreep is dat hij z'n toenmalige vriendin in de winter letterlijk op straat had gegooid in haar nachtkleed. Ik zou nog een tijdje over de man kunnen doorgaan.

Aan de linkerkant woont een echtpaar dat zelden een vriendelijk woord voor mij heeft en commentaar heeft op alles dat ik doe. Maar dat zijn mijn ouders.

Sinds ik alleen ben gaan wonen, geen last meer van buren. Linkerburen zijn muisstille zestigers met hun zoon en kleinkind. Rechterburen praten af en toe in de zomer op hun terras, maar oordopjes houden dat lawaai tegen.

In het verleden toen ik nog thuis woonde:
- Superluide TV;
- Geroep a volonté jegens partner en kinderen;
- Gebonk a volonté van meubels en spijtig genoeg geen hoofden :);
- Karaoke, maar zonder microfoon, soms wel drie / vier uren aan een stuk;
- Geschuif van tafels en stoelen elke tien minuten;
- Stalkende onderbuur, die elke keer een praatje wou slaan als we naar beneden gingen. Liepen na een tijdje op onze tippen;
- Roddelende buren over ons in de tuin, terwijl we zelf in onze tuin ernaast zaten;
- Brullende motorgeluiden om even te testen om 23u.

Ik kan moordzuchtige buren best begrijpen als het aankomt op overdadig geluid.
Stilte is onvindbaar in Vlaanderen. Als je dan nog eens een lage tolerantie hebt voor geluid...

Ik ben zo blij dat ik niet meer op het appartement woon. Eigenlijk viel het al bij al nog mee maar toch...

Boven-buur die, als hij aan nen uitleg begon, u aan de draai hield voor minstens 45 minuten (zonder overdrijven). Die mens was ook vooral goede bedoelingen maar helaas was cru gesteld "Te dom om te helpen donderen". Zei op die 45 minuten ook 5-6-7 keer hetzelfde. Kwam vaak ook voor allerhande zaken advies vragen maar deed dan nadien gewoon ferm zen goesting... vaak vroeg hij advies van van bovenaan de trap, en kon ik van beneden aan de trap onder zijn T-shirt een dikke vette pens zien hangen. Urgh, de horror.
Het toppunt was als we een 3-tal jaar geleden nieuw gras gezaaid hadden in de voortuin. Mijn vriendin en ik hadden minstens 4 keer gezegd, ge moet het gras niet af doen, wij gaan het doen de eerste paar keer want het moet eerst lang genoeg zijn en er mag zeker niet teveel af etc... paar weken nadien was het gras mooi geschotten en bijna de moment om er nen eerste keer een klein beetje af te doen. Komen thuis op nen avond: meneer is den boel aan het af doen 1mm boven de grond MET NE FOCKING KANTENMAAIER... :confused: Op dat moment heb ik gezegd: "fuck it, ik doe hier niks meer".

De buren links naast ons: jonge koppel die elke avond ofwel weg waren ofwel volk over de vloer hadden. Waren al eens een paar weken/maand uit elkaar en dan terug samen... no surprise dus dat dat daar vonken heeft gegeven de eerste weken van de lockdown: alle dagen ambras. Na 2 weken ook vierkant hun voeten beginnen vegen aan heel de lockdown gedoe en oude routine: helft van de dagen weg, andere helft volk over de vloer. Zij: een wreed zure, kon met moeite ne goeiendag af. Hij: joviaal, maar luid... LUID! Nen echte verkoper :p

Buur rechts-boven: in process gelegen tegen de rest van den blok. Nieuwe ramen gestoken... in het wit terwijl in den blok polis duidelijk stond ALU/grijs. Is dit zelf op voorhand komen vragen maar wit was goedkoper, ze heeft dan toch maar die witte gestoken. Was eigenlijk al een dossier van voor ik daar ben gaan wonen maar kwam elk jaar weer terug om de algemene vergadering een uurtje extra lang te maken.

En dan zijn er nog de beneden buren... where do I begin?
Onze directe onderbuur: geen problemen mee, ne creme van ne mens, maar de andere twee...

Rechts-onder: 2 zéér zwaarlijvige dames. Wij dachten eerst moeder en dochter maar bleek een koppel (geen probleem mee, twas gewoon een bizarre combi). Reden in een autootje dat tot bijna tegen het asfalt zakte als ze instapten. Bleken ook een cavia-kwekerij te runnen (of waren het hamsters? :unsure:). Door mijn vriendin de koosnaam "De marginals" toegewezen gekregen :unsure:. Op het moment dat ik mijn appartement verkocht vorig jaar stond er dan van alles in het verslag van de algemene vergadering van milieu-inspectie etc i.v.m. die cavia's/hamsters...

En dan, de creme de la creme: moeder en dochter die via het OCMW in hun appartement zaten, codename "Peppi en Kokki".
* Gebruikten geen dampkap (ik kon dus alle dagen mee "genieten" van hun kookkunsten).
* Betaalden niet mee voor onderhoud gang en tuin want "hadden daar geen geld voor".
* Zelf de gang dan kuisen wouden ze ook niet want hun rug...
* De tuin deden ze niet want zij gebruiken die tuin niet (niemand gebruikte die, lag altijd in de schaduw, wilt niet zeggen dat die moet verwilderen)
* Lieten zich rondrijden naar de winkel door mijn "goedgelovige" bovenbuur. Kochten dat de eerste van de maand hun geld op aan kleren en hadden dan in de Colruyt niet genoeg geld meer om hun eten te betalen. Mijn bovenbuur "schoot dat voor", ik moet niet zeggen dat hij dat nooit terug kreeg wrs? :unsure:
* Deden ooit eens mee aan de garage verkoop in de straat... verkochten daar van alles en nog wat om dan nadien tegen mijn bovenbuur te gaan zagen dat ze nu geen kleren meer hadden :laugh:
* Hebben mij ooit eens om 22u uit mijn bed gebeld toen ik nog met de vroege stond. Omdat ze iets besteld hadden van Tommy's teleshopping en ik moest dat installeren... :smurf:
* Rookalarm ging ook geregeld af waarna ze dan beneden in de gang stonden brullen naar onzen bovenbuur om dat af te komen zetten. Ooit eens gebeurd om 23u 's avonds (weer met de vroege natuurlijk), in volle colère gaan vragen of ze het normaal vonden dat alle 2 weken dat alarm af ging. "Ja mijn dochter was chocolade aan het smelten in de microgolf, maar het plastic potje was mee gesmolten en beginnen roken" :wtf:
* ...

Deze post is véééééél langer geworden den de bedoeling was :unsure: :laugh:

Maar dat zijn mijn ouders
Ik zou dat niet kunnen, binnen "bereik" van mijn ouders wonen. Ik heb altijd gezegd: "als ik verhuis, moet er minstens een provinciegrens, overstap in een station en bij voorkeur een rivier of twee liggen". Dat is op alle punten gelukt!

Hier een hoekappartement op't 4e, 4 appartementen/verdieping. Alleenstaande oudere vrouw als naaste buur, rookt als een schoorsteen (de nicotinevlekken lopen langs haar voordeur naar buiten) en als de wind verkeerd staat hangt er een penetrante rookgeur in de gang, maar met het tochtdicht maken van de eigen voordeur geen last meer van. Van de persoon zelf totaal geen overlast. Ook erg vriendelijk. Andere buur is een jong koppel, vriendelijke mensen, helpen elkaar wat met kleine dingen. Onderburen zijn expats en ook stil. Bovenbuurvrouw is een erg stille, maar heeft sinds kort een arrogante Franse vriend die als hobby schrijwerkerij met palletten heeft... die vlieger gaat niet opgaan.

De rest van den bouw zijn ook normale/rustige mensen, de eikels en anstranten worden hier subtiel maar kordaat kort gehouden, en houden het niet lang uit hier.

Maar 'k zal blij zijn als ik in een vrijstaande woning zit.

Hier valt het goed mee, brede straat en iedereen heeft een voortuin dus we zijn ver verwijdert van de overburen.
Wij wonen op de hoek dus hebben maar langs 1 kant buren.
En die mensen zijn heel vriendelijk, maar ge moet er mee om kunnen, ze zijn nogal direct en ik denk dat er maar een handvol mensen in de wijk daar mee om kunnen.
Ze hebben 4 katten (2 binnen en 2 buiten katten) die ze opvangen via 1 of andere VZW en die schrik hebben van de onze :p
1 van hun katten noemt Mussolini, zalig beest.
De mensen naast hen die zijn een pak minder. (maar hebben wij geen last van)
Al vaak de politie geweest wegens burenruzies met onze buren, tot bloedens toe.
Nu lijkt het gekalmeerd, die hebben ook 2 handen en katten, die beesten blaffen veel, zijn al verschillende keren weggelopen en zijn er denk ik enkel voor de kinderen te entertainen.

Overburen zijn vrij op zichzelf, die vrouw heeft mij in het begin gezegd dat ik op een bepaalde plek eigenlijk niet mag parkeren (slechte aanduiding wat parkeerplaats is en wat niet) om dan enige tijd later daar zelf te gaan staan.
Hun kat is ook de aartsvijand van onze kat. Al paar keer gaan zoeken naar de onze als ik ze hoor vechten en zo de buurvrouw in haar slaapkleed tegengekomen en ik in mijn pyjama. (not to be repeated)

De andere overbuur die kuist elke dag en zegt niet veel.

En nummer 5 is onze favoriet. oudere dame die alles heeft gezien en iedereen kent.
Super lieve madam (heeft al eens de import kosten betaald van mijn pakje) die graag voor iedereen pakjes aanneemt en u dan in een langdurig gesprek lokt :p
Super lieve madam

Weinig problemen buiten directe onderburen. Spijtig genoeg eigenaars

Kerel is zo nen degoutante vlaams blokker die posters over sociaal medeleven (met de vlaamse mens). enz op zijn raam heeft hangen maar zelf zich geen kloten aantrekt van de buren. Huisdieren mogen niet maar ze hebben wel nen hond die constant blaft als er niemand thuis is. Er mag niets in de gang staan maar hun fietsen staan er wel constant. Jaar geleden is die geschilderd en staat al terug vol met zwarte vegen. Vrouw rookt regelmatig op hun terras, alle rook blijft onder afdak hangen en komt dan bij mij binnen waardoor ik nauwelijks ramen kan open zetten.

Over aangesproken, doet gewoon verder, verschillende keren besproken via huisbaas/ syndicus. Niets van gekomen. Ondertussen doet hij alle moeite om uit mijn buurt te blijven. Als ik thuiskom en hij toevallig komt aanwandelen blijft ie 100m verder staan tot ik binnen binnen ben of hij draait zich om en gaat terug weg

Verder klaagt hij constant over het meest onozele dingen maar wil hij nooit mee de rekening betalen. bijvoorbeeld er is nu het gevaar dat de lift verzegeld gaat worden omdat hij de nodige wettelijk vereiste aanpassingen weigert te betalen omdat hij zelf de lift nooit gebruikt (woont op het eerste). Ondertussen dreigen 3 bejaarde mensen opgesloten te raken in hun appartement. Dak isolatie 2020, lamp buiten, vernieuwing parkeerplaatsen houd hij allemaal tegen

Onderbuur ontvangt sinds kort kleinkind, waarvan ik die typische kinderkakgeur wel eens detecteer.
Ik vraag me af wat die daar uitsteken want ik heb twee kleine kinderen en nog nooit hun kak tot op een ander verdieping geroken.

Hier tegenwoordig een loslopende gans in het straat. Nu ben ik een grote dierenvriend maar gatver, zo ganzen. Het beest loopt agressief blazend mijn kinderen achterna, en zo een 1-jarige is eigenlijk niet veel groter dan een gans. Ik weet ook niet van wie ze is, misschien ergens een straat verder. Ik heb de politie al aangesproken en die zijn twee keer komen kijken, maar dan was dat kreng natuurlijk nergens te bespeuren.

Ik vraag me af wat die daar uitsteken want ik heb twee kleine kinderen en nog nooit hun kak tot op een ander verdieping geroken.
types-of-diaper-load.jpg

Misschien ook iets voor / van toepassing op @kay-gell.

Hier tegenwoordig een loslopende gans in het straat.

U woont toevallig niet in Stabroek of een andere poldergemeente? Want dan zijn daar oplossingen voor in deze periode van het jaar.

Terug
Bovenaan