De Columbus

Mooie, eenvoudige eerste aflevering van het nieuwe seizoen met Tom Waes.
Geen overdreven zever en weemoed.
Gewoon twee pés die tripje doen en waarvan het denken van Wim soms werd gepusht in het doen van Tom Waes.

Ik vind dat oprecht 1 van de betere programma’s van de laatste jaren.

Ongedwongen sfeer, leuke babbels, mooie landschappen.

Ik word er altijd gelukkig van als ik dat heb gezien.

Er zijn zo van die mensen die een natuurlijke charme hebben, zodanig dat het programma errond geen hol uitmaakt en het toch fijn wegkijkt. Jeroen Meus, Bartel Van Riet, ... nog nooit naar een ander kook- of tuinierprogramma gekeken maar ze maken het gewoon gezellig door hunzelf te zijn.

Toch al toffe gasten gezien dit seizoen. Doet enorm deugd, dat niet ploeteren naar het grote verdriet, maar in plaats daarvan genieten van een vis te zien in de zee, een carrotke in de biefstuk te bakken en die open nieuwsgierigheid van onze geliefde chauffeur/kok naar zijn gasten. "Och gij."

Ik heb geen kabel maar 15 minuten van dit programme in de wachtkamer bij de dokter gezien en ik weet weer waarom ik geen kabel heb. Wat jullie allemaal de grote sterkte vinden (het gaat over niets) is net wat mij stoort. Kerel die ik niet ken rijdt in een bus en heeft oppervlakkig gesprek met een andere bv die ik ook al niet ken.

Misschien omdat ik quasi nooit tv kijk en ik, als ik dan toch eens kijk, liefst ook effectief naar iets kijk dat over meer dan niets gaat.

Ik heb geen kabel maar 15 minuten van dit programme in de wachtkamer bij de dokter gezien en ik weet weer waarom ik geen kabel heb. Wat jullie allemaal de grote sterkte vinden (het gaat over niets) is net wat mij stoort. Kerel die ik niet ken rijdt in een bus en heeft oppervlakkig gesprek met een andere bv die ik ook al niet ken.

Misschien omdat ik quasi nooit tv kijk en ik, als ik dan toch eens kijk, liefst ook effectief naar iets kijk dat over meer dan niets gaat.
Dit is dan oprecht nog 1 van de betere programma's tegenwoordig. Zegt vooral iets over de kwaliteit van de rest.

Maar kabel hoef je tegenwoordig niet meer te hebben hoor, alles is te vinden op de apps van de desbetreffende zenders.

Maar kabel hoef je tegenwoordig niet meer te hebben hoor, alles is te vinden op de apps van de desbetreffende zenders.
No way dat ik die stap nu al zet. Het aantal momenten dat het internet hier wegvalt of traag is, is daarvoor véél te véél.

s' avonds wil ik naar televisie kijken en wil ik geen stress omdat mijn internet terug 2" of langer uitvalt of trager is waardoor alles even hapert

De gesprekken oppervlakkig, soms, maar toch zeker niet altijd. Het is net de afwisseling en het spontane karakter ervan die werken. Wat mij betreft gaat het zeker niet over niets. Het gaat over hoe je bewuster in het leven kan staan, hoe je kan genieten van de kleine dingen, van gezelligheid, van het spontane, en dat in tijden van "steeds meer" er ook de boodschap mag zijn "dit is genoeg". Het feit dat de Columbus nooit op z'n bestemming raakt is dan ook het dragende thema.

Maar dat je het niet leuk vindt om te kijken, dat kan best.

De Colombus toont vooral dat tv, net als het leven, niet altijd gefocust moet zijn op het halen van doelen of grote revelaties. Soms mag het gewoon kabbelen. Soms moet je niet op zoek gaan naar de diepgang in elkaar, maar gewoon genieten van het gezelschap en de kleine gelukjes die gepaard gaan met het drinken van zelfgestookte huiswijn bij een boerke of een mooie plek bij het strand.

Het gaat om het waarderen van de grootsheid in de kleine dingen des levens.

Het is gewoon een zeer goed en aangenaam programma. Het is tegenwoordig "hip" om te zeggen dat alles slecht is. Er is veel bagger op de tv, ook mede omdat er enorm veel keuze is, maar er zijn ook nog steeds goede programma's. Wat goed is moet iedereen voor zichzelf uitmaken, maar met zoveel keuze, is het onmogelijk om niks goed te vinden.

Ik kan sowieso wel geniet van Wim Lybaert zijn programma's. Het heeft altijd een soort sfeer die werkt imo.

mede omdat er enorm veel keuze is
25 keer hetzelfde is nu niet veel keuze eh :) .

Maar voor de rest ben ik het met je statement eens, er is veel rommel op tv. Meteen de reden dat de kabel hier al een paar jaar buiten ligt.

Ik kan genieten van Wim die zijn spontane zelf is. Maar de aflevering met Tom W sla ik over.
Stom toeval, maar op die befaamde avond van zijn ongeval zelf aangereden door een dronken bestuurder (tegen 70 vol in de flank). Ik heb het er moeilijk mee dat hij terug in de armen wordt gesloten. Je moet hem niet outcasten maar zo iemand schermtijd geven is voor mij een brug te ver.
Tis niet de eerste keer dat hij zo achter het stuur zat en als je op de reputatie vh wereldje mag verder gaan zal het niet de laatste keer zijn. En dat maakt die hele kruistocht te hypocriet voor mij om te kunnen zien.

Het is gewoon een zeer goed en aangenaam programma. Het is tegenwoordig "hip" om te zeggen dat alles slecht is. Er is veel bagger op de tv, ook mede omdat er enorm veel keuze is, maar er zijn ook nog steeds goede programma's. Wat goed is moet iedereen voor zichzelf uitmaken, maar met zoveel keuze, is het onmogelijk om niks goed te vinden.

Ik kan sowieso wel geniet van Wim Lybaert zijn programma's. Het heeft altijd een soort sfeer die werkt imo.
Ja, van mij mag de moestuin van Wim ook terugkomen :woohoo:

Persoonlijk vond ik de aflevering met Tom Waes ook niet zo interessant. Petra De Sutter was wel goed, met mooie locaties. De laatste moet ik nog bekijken;

Aflevering met Waes was ook gewoon saai en niet speciaal, ging over niets. Petra was ok en Elodie vond ik zeer goed.
Ik vond het net omgekeerd, zo zie je maar dat de verwachtingen misschien verschillen. :)
- Waes heeft toch wel de joie de vivre die ik goed vind passen bij dit programma.
- Het duo Lybaert-De Sutter was wat ongemakkelijk, ik denk dat Wim een (te) hoge dunk van haar had, maar het kabbelde wel voort.
- Gabias vond ik toch vooral wat immatuur, ze is dan ook nog jong dus dat is niet onverwacht. Ze praat veel maar zegt weinig in mijn ogen. Als er dan eens iets interessants gezegd werd om een gesprek over te voeren, ging Wim er niet dieper op in, zoals wel vaker luistert hij vooral of stelt hij hooguit één vraag. Dus haar vond ik toch wat minder bij het programma passen.

Tis niet de eerste keer dat hij zo achter het stuur zat en als je op de reputatie vh wereldje mag verder gaan zal het niet de laatste keer zijn. En dat maakt die hele kruistocht te hypocriet voor mij om te kunnen zien.
Als er nu 1 persoon is die niet meer zal drinken+rijden is het Tom Waes wel. Je verwart hem met de modale Belg die veel te graag op café zit en dit plezier nooit zal afgeven. Tom Waes heeft iets meer karakter en vooral een leven.

Als er nu 1 persoon is die niet meer zal drinken+rijden is het Tom Waes wel. Je verwart hem met de modale Belg die veel te graag op café zit en dit plezier nooit zal afgeven. Tom Waes heeft iets meer karakter en vooral een leven.
Zonder al te veel te willen afglijden in een discussie die hier niet thuishoort (feel free to PM) ben ik benieuwd waarom je tot die conclusie komt? Wat heeft zo'n Tom Waes bvb meer dan een modale Belg om voor te leven?
Zijn carrière? Iedereen die de baan op moet voor zijn werk kan zonder rijbewijs zijn beroep ook niet uitoefenen.

En nogmaals, ik wil geen kruistocht tegen hem starten. Vanuit een persoonlijke ervaring krijg ik dat gevoel. Het staat de rest vd wereld uiteraard vrij om te doen wat ze willen. Maar ik kan het voorlopig niet opbrengen om naar eender welk programma met hem te kijken.

Er zijn veel goede series. Maar programma's?

BV zingt. BV gaat op reis. BV zoekt een lief. BV gaat op avontuurlijke reis. BV praat met andere BV in een huis. BV praat met andere BV in een bus. BV praat met andere BV op een boot. BV kookt. BV circlejerkt BV (MIA's en kastaars).

Om dan af en toe eens de BV te vervangen door een onbekend persoon (en waar onbekende persoon met syndroom van Down een bloeiend subgenre van is geworden), die na afloop van het programma kan toetreden tot het pantheon van Dag allemaal BV-schap.

Misschien mis ik af en toe wel iets maar ik heb geen zin om door de drek te woelen om de knikker (want worden er nog echte parels gemaakt?) te vinden.

Terug
Bovenaan