De grote BBQ thread

Er komt precies weinig rook van de Kettle. Een BBQ met glazen deksel zou toch een gerief zijn, zo kan ik eens loeren naar het rookhout zonder dat het deksel er af moet, kan niemand dat ontwikkelen ipv die keramieken rommel :unsure:

Voila ze de Boston Butt is zacht, tot 93° gegaan. De fatcap is wel nog aanwezig en is niet helemaal weg, zeer zacht en vol smaak wel.

Wel gemerkt dat er nog redelijk wat andere harde stukjes in zitten, soit nu uurtje rusten en dan pullen!

Laatst bewerkt:
Misschien moet ik me ook een set malienkolder handschoenen aanschaffen:laugh:

Daarnet de laatste briket uit de zak moeten halen om m'n snake af te werken, wat een beginnersfout had dat geweest :unsure:
Om briketten uit te sparen (crisistijden! of ik moet sneller briketten op het boodschappenlijstje noteren) doe ik soms een kleinere snake om het rookproces afgewerkt te krijgen om het vlees dan verder te garen in de oven.

Om briketten uit te sparen (crisistijden! of ik moet sneller briketten op het boodschappenlijstje noteren) doe ik soms een kleinere snake om het rookproces afgewerkt te krijgen om het vlees dan verder te garen in de oven.

eenmaal het ingepakt is maakt de hittebron eigenlijk niet meer uit.

eenmaal het ingepakt is maakt de hittebron eigenlijk niet meer uit.
Dat is inderdaad zo. Je kan zo beginnen met pulled pork te roken, die inpakken en in de oven steken terwijl je met de rest van je briketten een nieuwe rooksessie pork belly burnt ends of ribben begint, omdat die toch minder lang moeten garen.

Iemand al black friday deals gespot voor vlees toevallig? Heb zo vorig jaar via atelier francois aan 30% korting wagyu gekocht bv, wil ik dit jaar wel nog eens doen :p

Op vlees nog niet maar ik heb wel al black firday deals gezien die @Plutus zijn keuze voor een kamado erg moelijk zouden maken.
Er verschijnen inderdaad her en der serieuze deals.
De miserie is vooral dat dat online of NL winkels zijn. Ik zou liever lokaal kopen, maar bv 15% op een aankoop van pakweg 2k€ is moeilijk te negeren.

De miserie is vooral dat dat online of NL winkels zijn. Ik zou liever lokaal kopen, maar bv 15% op een aankoop van pakweg 2k€ is moeilijk te negeren.
Probleem is dat er niet zoveel belgische winkels zijn om elkaar zwaar te beconcurreren. Maar gelukkig heb je ook al nederlandse zaken met een belgische winkel die zo maar even 500 euro van de prijs doen.

Toon die acties gewoon aan uw dealer? Ze kunnen daarom niet meegaan met alles, maar pakweg 5-10% korting en een accessoire gratis moet wel kunnen imo.

Terug
Bovenaan