De grote BBQ thread

Mijn thermometer (met kabel) liet ik onlangs in de côte à l'os zitten erwijl ik hem boven de kolen aan het grillen was en door de hoge vlammen begon die toch ook tilt te slaan. Misschien maakt het op dat moment niet zoveel meer uit, de kerntemperatuur.

Vandaag Picanha gemaakt met knoflookjus uit het Ultieme Kamado boek. Gecombineerd met gegrilde groenten, rucola-salade en Hasselback aardappelen met kruidenboter. Dat was verdorie goed gelukt. De aardappelen had ik wel iets eerder erop moeten gooien, want die mochten wel nog iets verder zijn, maar het vlees en saus waren top gelukt. Blijft toch een top stukje vlees.

Iemand een tip voor ene goede BBQ tang? Ook voor "zwaardere" grote stukken? Want dat ging gisteren wel even mis met die wat ik heb/had.

vanavond ook es koken aan de Q :hurrr:

Heb St Louis cut ribs mee, die gaan straks eerst effe in de smoker.

Vandaag Picanha gemaakt met knoflookjus uit het Ultieme Kamado boek. Gecombineerd met gegrilde groenten, rucola-salade en Hasselback aardappelen met kruidenboter. Dat was verdorie goed gelukt. De aardappelen had ik wel iets eerder erop moeten gooien, want die mochten wel nog iets verder zijn, maar het vlees en saus waren top gelukt. Blijft toch een top stukje vlees.
Ik heb dat ook vaak bij aardappelen op de bbq, oh zo lekker maar die moeten er toch lang op liggen op goed gaar te zijn.
Iemand een tip voor ene goede BBQ tang? Ook voor "zwaardere" grote stukken? Want dat ging gisteren wel even mis met die wat ik heb/had.
Die van Rosle, op veel plekken online te vinden maar ook hier bvb:

Ik heb dat ook vaak bij aardappelen op de bbq, oh zo lekker maar die moeten er toch lang op liggen op goed gaar te zijn.

Die van Rosle, op veel plekken online te vinden maar ook hier bvb:
Ze zagen er nochtans gaar uit, dat was een teleurstelling, maar het was ook niet dramatisch. Misschien de volgende keer eens voorkoken of nog eerder beginnen.

Ik heb tijdelijk een kleine kamado op leenbasis bij mij staan. Een Grill Guru Compact. Het kleine formaat is blijkbaar niet ideaal maar desondanks lijkt het ding me wel heel tof om de komende tijd wat mee te spelen. Als het me bevalt kan ik dan later eens investeren in een groter, duurder exemplaar.

Totale beginner op het vlak van barbecue dus ik zal maar eens beginnen met de 4000 reacties in dit topic grondig te lezen.

Volgende week ga ik voor wat vrienden low & slow ribbetjes doen. Maar er zit er weer ene tussen die dat niet zo graag eet :unsure:.

Is er iets goed te combineren met ribbetjes? De grill is 57cm groot en er zullen al zeker 3 a 4 ribbetjes in een rack opliggen.
Had liefst ook iets low en slow maar misschien boven de kolen tegen het einde iets direct?

Volgende week ga ik voor wat vrienden low & slow ribbetjes doen. Maar er zit er weer ene tussen die dat niet zo graag eet :unsure:.

Is er iets goed te combineren met ribbetjes? De grill is 57cm groot en er zullen al zeker 3 a 4 ribbetjes in een rack opliggen.
Had liefst ook iets low en slow maar misschien boven de kolen tegen het einde iets direct?
Stokbrood?

Nee, misschien wat pulled chicken maken ervoor.

?

Maar is het omdat hij echt geen ribben lust, of omdat zijn vader altijd voorgemaakte ribben van de Lidl half doorbakken serveert? Mijn moeder eet ook niet graag ribben maar als ik ze maak, eet ze er toch altijd een paar mee.

Ik zou hem gewoon laten mee eten.

Maar is het omdat hij echt geen ribben lust, of omdat zijn vader altijd voorgemaakte ribben van de Lidl half doorbakken serveert? Mijn moeder eet ook niet graag ribben maar als ik ze maak, eet ze er toch altijd een paar mee.

Ik zou hem gewoon laten mee eten.
Hij eet niet graag met zijn handen :unsure:

Mijn vrouw heeft ook niet graag ribbetjes, maar die low & slow ribben vindt ze heerlijk. En hij moet zich niet aanstellen en met zijn handen eten verdorie. Het leven is geen ponykamp.

Terug
Bovenaan