Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yep, anderhalf uur op ca. 150°C voor ribfingers. Moet nog eens nadenken hoe ik mijn briketten juist leg. In een snake en alles open kom ik niet aan 150°C. Ik vul dan een kwartje briketten onderaan, maar sowieso stijgt de temperatuur sterker naar het einde toe. Dan kan het wel eens zijn dat ik begin aan ca. 100°C en eindig met 175°C (en hoger nadien). Tot hiertoe zijn ze altijd geslaagd.Stukken grainfed vlees uit de USA gaan ze niet zo naar hier opsturen he.
Gustor werkt vooral met lokale stukken dacht ik.
Maar ik kan je garanderen dat je het verschil niet gaat proeven tussen een 'vers' stuk en een dat uit de vriezer komt.
Je bereidingstijd is veel te lang, dan drogen ze te hard uit.
Ribfingers gaan er hier max 1.5u op 140°C op.

Moet nog eens nadenken hoe ik mijn briketten juist leg.
Ik leg altijd een snake. Minion zou goed zijn met een heat diffuser plate, maar dat heb ik niet op m'n Weber. Voor low & slow leg ik altijd 8 gloeiende briketten aan het ene uiteinde en dat werkt meestal wel aardig. Volledig open kom ik na een anderhalf uur dan wel aan 150°C. Mogelijk dat ik met een 10 à 12 gloeiende briketten dan wel sneller aan die temperatuur kom.Ik doe minion methode, alle briketten op een hoopje en daar gooi je een 12 tal (ymmv) aangestoken briketjes bij.
Zeer goeie methode voor L&S op een hogere temperatuur.
Alles is duurder geworden. Beetje zien waar je kan splurgen en waar je kan besparen.Ik heb precies de indruk dat beef en steak serieus aan de prijs geworden is, ik wou bestellen en zelfs basis dingen lijken duurder dan anders. Of ben ik misschien gieriger geworden?
Het probleem hier in Belgie is eerder dat het aanbod niet matcht met de vraag. Imo is er wel degelijk een markt hier voor andere rassen rundsvlees maar er is gewoon geen aanbod. En wit blauw rund is nu echt niet geschikt voor low and slow.Voordeel van BBQ en low and slow is dat je net die goedkopere stukken kan gebruiken om lekkere dingen van te maken.
Trend nu is om dure stukken te gebruiken maar eigenlijk moet je omgekeerd redeneren.

Dit toch wel. In de VS kan je gemakkelijker goedkope stukken vinden voor low & slow, hier is dat al snel "speciaal" vlees en dat kost geld. Spieringgebraad is een uitzondering, al zijn er voldoende speciale varkensrassen waar je veel geld voor neertelt. Bij een dorpsslager of de supermarkt vind je dit niet, dan moet je al naar een speciaalzaak gaan of het online gaan zoeken wat simpelweg duur is. Toen ik vleesribben vroeg bij de lokale slager hoorde die het in Keulen donderen.Het probleem hier in Belgie is eerder dat het aanbod niet matcht met de vraag. Imo is er wel degelijk een markt hier voor andere rassen rundsvlees maar er is gewoon geen aanbod. En wit blauw rund is nu echt niet geschikt voor low and slow.

Goh, hier den onze ook, maar als ge het uitlegt versnijden ze het int algemeen wel graag zoals ge wilt. Hier toch zo bij de twee slagers waar ik ga.Toen ik vleesribben vroeg bij de lokale slager hoorde die het in Keulen donderen.
Dan zijn die online toch een pak goedkoper? Bv: https://inamood.nl/rundvlees/shortrib-met-been-iers/
Ik heb gisteren eens gewerkt met deze 'goedkopere' shortribs van grasgevoerde runderen gekocht bij Inamood (link van Shaddix) en ik moet zeggen, dat was top. Nog steeds zeer sappig en mals en zeker niet uitgedroogd.Die zijn grassfed. Ik heb via Gustor eens grassfed BA short ribs gekocht, maar het eindresultaat was toch vrij droog en taai. Te mager vlees. Nu goed, die Simmenthal short ribs van Carmans zijn ook grassfed maar wel zeer mooi gemarmerd. Misschien had ik pech met het vlees.

Ik heb gisteren eens gewerkt met deze 'goedkopere' shortribs van grasgevoerde runderen gekocht bij Inamood (link van Shaddix) en ik moet zeggen, dat was top. Nog steeds zeer sappig en mals en zeker niet uitgedroogd.
Het kan dus zeker ook met de goedkopere stukken en gelukkig maar, anders wordt het een dure bedoening![]()

Het voorbije weekend voor de eerste keer een deftige rib eye gegaard en gegrild in de Bastard, ja man wat een verschil met vroeger. Er zal toch wel een stuk meer gebarbecued worden dan vroegerSinds kort was het hier ook een oude simpele Barbecook om de klassieke standaard vleesekes op te grillen. Toen ik rondkeek leek me zo'n Weber Kettle ook perfect om die vleesekes iets fijner te gaan bakken. Maar mijn vrouw wou persé een Kamado, dus gisteren de Bastard Urban Large geinstalleerd. Iedereen die komt eten gaat nu hoge verwachtingen hebben![]()

.Die master touch 57 cm valt nog steeds groot uit. Kan die toch moeilijk weer retourneren en de kettle 47 cm bestellen? Afgelopen weekend weer gebruik gemaakt van de 10 euro action bbq ...