Chauffagist
Well-known member
De 47 cm kettle is toegekomen, dit formaat lijkt me eindelijk perfect voor ons gezin.
Waarom zit er een plastieken hondendrinkbak bij de bbq?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De 47 cm kettle is toegekomen, dit formaat lijkt me eindelijk perfect voor ons gezin.
Haha, inderdaad. Deze stond nergens in de handleiding vermeld. Deze zal ik echter niet gebruiken.Weber Master Touch In Detail
De Weber Master Touch steekt de vertrouwde ervaring van grillen of houtskool of briketten in een nieuw jasje.weberstore.nl
Ik vermoed dat het over die maatbeker gaat voor briketten?
De meest gestelde vraag bij aanschaf van een Kettle, ik had het destijds ook niet meteen door!Waarom zit er een plastieken hondendrinkbak bij de bbq?
Vervangen jullie het rooster soms met een nieuw exemplaar of niet?

Sorry, deze wat uit het oog verloren.Doe je paella op de kamado? Zoja, indirect/direct en op welke temperatuur ongeveer? Ga er mij donderdag ook eens aan wagen, mn pan is vandaag toegekomen![]()
Ik het nog nooit roosters vervangen tenzij ze echt kapot zijn of geplooid. Wel heb ik gewoon meerdere roosters die passen maar dat is weer uit luiheid, altijd handig wanneer je geen zin hebt om uw rooster te kuisen dat je gewoon een ander kan nemen.Vervangen jullie het rooster soms met een nieuw exemplaar of niet?
Ik kuis ze enkel als ik geen zin meer had om ze af te schrobben na het barbecueën. Het gebeurd wel eens dat ik als de bereiding klaar is ik gewoon de schuiven sluit en denk van "kust nu allemaal eens mijn kloten, ik ga eten"Jullie kuisen jullie roosters?
Ik schrob ze voor en na het gebruik even af met een borstel als ze al goed warm zijn.
Zeker met gietijzer moet je zien dat je de dingen niet te vroeg probeert om te draaien. Dat plakken stopt meestal eens uw korst goed gevormd is.Ik ben dus recent overgeschakeld op weber gas bbq met de gietijzeren rooster.
Weber handleiding zegt om voor het bakken 15min op full hot te zetten en dan rooster schrobben met staalborstel.
Awel, dat werkt supergoed. De restanten van de vorige bak komen er altijd goed af.
Wel vindt ik de weber anti stick spray niet goed werken. Alles plakt toch nog iets te hard naar mijn zin vast aan de rooster.
Ook vindt ik de gietijzeren rooster iets te dik. Ik had graag de rvs gehad maar heb blijkbaar verkeerde versie van de genesis gekocht.
En ben deze ochtend eens in de horta te Beveren geweest. Die hebben echt een grote bbq afdeling. Echt de moeite
Niemand? Of trek ik beter een andere foto?foto rooster
Ik merkte gisteren op dat er precies groeven in mijn rooster zitten. Ik dacht: ik neem snel even een foto, helaas zie ik nu pas dat hij de kolen scherpgesteld heeft i.p.v. de rooster zelf. Maar je kan het een klein beetje zien.
Wat zou dat kunnen zijn? Doe ik iets verkeerd naar onderhoud toe?
Ok, zal ik eens proberen.Zeker met gietijzer moet je zien dat je de dingen niet te vroeg probeert om te draaien. Dat plakken stopt meestal eens uw korst goed gevormd is.
Die plekken kan inderdaad geen kwaad. Je kunt een rooster onmogelijk als nieuw houden, is ook niet de bedoeling.Als je low & slow wil maken is het nogal omslachtig om eerst vollen bak te gaan zodat je je rooster kan schrobben. Ik gebruik ook een staalborstel (of een staalspons, wat ik nog beter vind) achteraf of net voor ik eraan begin. Enkel de bovenkant, de onderkant niet. Na verloop van tijd (ik heb hem nu bijna vier jaar) zit je natuurlijk met plekken die je er niet meer af krijgt maar dat kan geen kwaad.
Vorige zomer ook ene aangekocht en heel content van. Ook steeds heel handig om v.b. wat hapjes klaar te maken als je op de grote low'n slow bezig bent.Heb me juist een weber go anywhere aangeschaft voor tijdens de vakantie en weekendjes op de camping. Samen met een compacte starter. Geweldig spul allemaal.