De grote BBQ thread

Op zoek naar nog een sidedish voor mijn een stukje Presa met patatas bravas. Iemand een suggestie?
Paprikasaus en bier.

BBQ's collega's,

ik ben op zoek naar een nieuwe barbecue. Heb momenteel een Weber (zo'n zwarte konische) maar zou graag ne grotere willen hebben. Boretti goed of bij Weber houden?

Paprikasaus en bier.

BBQ's collega's,

ik ben op zoek naar een nieuwe barbecue. Heb momenteel een Weber (zo'n zwarte konische) maar zou graag ne grotere willen hebben. Boretti goed of bij Weber houden?
Weber loopt cirkeltjes rond een (zelfde prijsklasse) Boretti, er zijn echt betere merken op de markt.

Weber loopt cirkeltjes rond een (zelfde prijsklasse) Boretti, er zijn echt betere merken op de markt.
Wat bedoel je hiermee? Weber gewoon beter dan Boretti (ik hoor vaak italiaanse troep?)
Welke zijn er beter? Het is trouwens houtskool, niks met gas.

Boretti is kwalitatief gewoon minder goed.
Weber, Outdoorchef, Napoleon hebben allen goede metalen BBQ'S. Weber is het best verkrijgbaar en daar ga je dus het meeste van accessoires etc. voor vinden.
Als je naar Kamado's gaat kijken heb je een hoop andere merken, maar dan zit je in een andere prijsklasse. Zeker als je een grotere BBQ wilt.

Boretti is kwalitatief gewoon minder goed.
Weber, Outdoorchef, Napoleon hebben allen goede metalen BBQ'S. Weber is het best verkrijgbaar en daar ga je dus het meeste van accessoires etc. voor vinden.
Als je naar Kamado's gaat kijken heb je een hoop andere merken, maar dan zit je in een andere prijsklasse. Zeker als je een grotere BBQ wilt.
Ik zit op de site van Kamado's, die bastard zag er goed uit tot ik de prijs zag! Hallo kroket.

Zal een grotere weber dan maar worden..

Misschien al enkele keren hier gevraagd, maar wat zijn de betere online adressen om prijs/kwaliteit goed bbq vlees aan te kopen.
vooral dan vlees om te beginnen experimenteren met low en slow en soud vide en afgrillen op de bbq.
Een goed adres van een beenhouwer regio West-Vlaanderen mag zeker ook!

Ik zit op de site van Kamado's, die bastard zag er goed uit tot ik de prijs zag! Hallo kroket.

Zeker als het wat groter moet zijn kan je eigenlijk niet missen met een Weber master touch. Kan je alles mee wat op een kamado kan, zijn veel accessoires voor en is van een degelijk merk.

Welk budget heb je?

Persoonlijk ben ik van plan om me ergens in de komende jaren een Masterbuilt Gravity aan te schaffen. Ik vrees dat de weber niet zolang meer gaat mee gaan, ik denk dat die ergens 20-25 jaar is. Dus die heeft goed zijn ding gedaan :D
Het prijsverschil tussen de Masterbuilt 800 en 1050 is echt wel te belachelijk voor worden, op bovenstaande site zijn ze even duur :eek:

Natte droom blijft natuurlijk "The Beast" van Hamrforge :drool:
Die Canadezen maken best leuk gerief, bv de Yama van Hellrazr.

Welk budget heb je?

Persoonlijk ben ik van plan om me ergens in de komende jaren een Masterbuilt Gravity aan te schaffen. Ik vrees dat de weber niet zolang meer gaat mee gaan, ik denk dat die ergens 20-25 jaar is. Dus die heeft goed zijn ding gedaan :D
Het prijsverschil tussen de Masterbuilt 800 en 1050 is echt wel te belachelijk voor worden, op bovenstaande site zijn ze even duur :eek:

Die offset smoker is leuk maar imo niet echt praktisch tenzij je liefhebber bent van babysitten bij het vuur. Ik heb ook nog gedroomd van een vette offset smoker maar ik heb daar een paar keer kunnen mee werken en als het nieuwe eraf is kom je tot de vastelling dat vlees daar op klaar maken echt wel werken is. Om het kwartier wat hout op het vuur, blokken klieven in verschillende groottes, spelen met de luchttoevoer, continue kijken of de rook wel goed is, je wil een fijne blauwe rook een geen dikke grijze walm. Ongelofelijk leuk in groep en voor grote groepen maar voor het gezin barbecueen als je er alleen aan staat is een hele opgave. En dan komt er nog wat onderhoud bij. Firebox en rookkamer op tijd en stond inolieen, zorgen dat hij goed geconserveerd is als je hem lange tijd niet gebruikt.

Ik zou hem dan ook eerder kopen als kunst voor in de tuin. Sommige zetten een beeld, ik een beest van een bbq ;) :p
Sowieso zou ik eerst moeten een nieuw huis kopen met een veel grotere tuin, hier neemt die de helft van de tuin in vermoedelijk :D

Welk budget heb je?

600€ ongeveer - mijn vrouw bbq't terwijl ik op afstand geniet van de rode wijn. Dus niet te veel uitgeven hieraan..

Voor dat budget koop je bijna twee Webers... Genoeg over voor een paar flesjes wijn erbij ;)
Eerder een mooie ring opdat vrouwlief ook wat waardering krijgt voor haar werk. Dat je zelf niet aan de bbq wil staan,ok,dat is geen vereiste maar dat je zegt dat het niet teveel mag kosten omdat je het zelf niet doet :oink:

Zend uw vrouw dan eens naar deze thread, dan gaan wij haar wel een goeie  vent barbecue aanraden.
Zij kiest ervoor. Ik ga naar de wijnhandelaar en zit de wijnen te kiezen en te proeven voor de mensen die komen eten en zij gaat naar de slager het vlees kiezen. Ik doe de side dishes en zij doet de bereiding aan de bbq. Perfecte verdeling.

Die Master Touch van Weber ziet er op zich niet slecht uit, maar is gewoon modelletje groter dan ik nu heb.

Terug
Bovenaan