De grote BBQ thread

Mosh staat ook al een tijdje op mijn lijstje om eens binnen te springen nu het geopend is.
Het zijn natuurlijk geen doordeweekse hamburgers, kwaliteitsvlees van Dierendonck, ... dus dat zou de prijs moeten rechtvaardigen.
Onder voorbehoud, eerst testen :biglaugh:
Je betaalt er inderdaad wel voor de kwaliteit, maar soms is een "dirty & cheap" smashburger ook wel eens een verademing in plaats van dat het allemaal met fancy pancy producten moet gebeuren.

Ik zie dat ze hun frieten met "koffiezout" serveren, dat is ook weer interessant. Doet me eraan denken dat ik eens een koffierub moet proberen.

10h40 en grijs weer geen excuus om die bbq niet even in gang te zetten voor een worstje 😬
IMG-20250605-103801.jpg

Wij zijn in Brussel eens een smashburger gaan eten vorig jaar. Eentje waar Bockie in zijn filmpjes zo lyrisch over was. Die man kan toch ook overdrijven, want zo speciaal was die smashburger niet. Maar wel €16,5 per persoon.

Maar dat is net het ding die smashburgers hoeven niet speciaal te zijn die zijn net mega goed door hun eenvoud.
Die hoeven echt al die zever niet.

Ik vind die van de gewone smashburgers echt het beste.

Maar dat is net het ding die smashburgers hoeven niet speciaal te zijn die zijn net mega goed door hun eenvoud.
Die hoeven echt al die zever niet.

Ik vind die van de gewone smashburgers echt het beste.
De kracht van de eenvoud charmeert inderdaad. Zou bijvoorbeeld interessant kunnen zijn in een frituur, vind ik. Snel in elkaar geflanst.

Al die speciale dingen erbij kunnen wel interessant zijn en als ik er thuis maak probeer ik er toch telkens iets anders mee te doen. Dan eens wat extra spek erbij of een of andere relish of een andere saus proberen etc.

Idd.. Maar aan de foto's te zien op IG is het daar nu te druk. Kans dat je er een BV tegen het lijf loopt is dan wel weer groter.
Ik ben vorige week gaan eten daar, viel goed mee van drukte hoor. Konden direct bestellen en gaan zitten. Zou wel aanraden om beneden of buiten te zitten, boven was het toch wat minder gezellig.

De burgers waren zeer lekker, mijn vrouw had de O.G. en ik The Squealer. Echt wel fan van de pulled pork. Enige minpunt voor mij was dat de broodjes zelf niet warm waren. De mosh fries en schnuggets ook getest, maar vond ik nu niet zo speciaal. Volgende keer een gewoon frietje er bij.

De kracht van de eenvoud charmeert inderdaad. Zou bijvoorbeeld interessant kunnen zijn in een frituur, vind ik. Snel in elkaar geflanst.

Al die speciale dingen erbij kunnen wel interessant zijn en als ik er thuis maak probeer ik er toch telkens iets anders mee te doen. Dan eens wat extra spek erbij of een of andere relish of een andere saus proberen etc.
frituur 1853 in grimbergen combineert frituur met een dijk van een smashburger voor wie wil. Daar rijd ik ook voor om, zeker als ik van de luchthaven kom.

Wij hadden een frituur die hun eigen burgers bakten, veel duurder dan een bicky maar je had plots het gevoel dat je "echt" eten gekregen hebt.

Jammer zijn ze naar het buitenland getrokken en zijn het nu frietchinezen.

We hebben uw bestelling van Atelier Francois nog niet ontvangen, daarom kan uw afspraak vandaag helaas niet plaatsvinden.

Godverdegodver. Maandag is het BBQ.

In het slechtste geval is het morgen op en af naar Beerse om mijn ribben in huis te halen.

We hebben uw bestelling van Atelier Francois nog niet ontvangen, daarom kan uw afspraak vandaag helaas niet plaatsvinden.

In het slechtste geval is het morgen op en af naar Beerse om mijn ribben in huis te halen.
Ja godver, ik zit ook met een BBQ maandag. Rats vergeten! Ook snel bestellen.

Gebeld en ze zouden er alles aan doen om de bestelling vandaag geleverd te krijgen. Die begrijpen een man in hoge nood.

Een van de mannen van Carmans is zelf in de auto gesprongen om alles rond te brengen.

Meatpal en Barbecue Red Sauce van Braai BBQ is binnen. Enige wat ik nog niet heb is heavy duty aluminiumfolie voor de wrap van de ribben, maar meerdere lagen van de gewone folie volstaan ook wel zeker? Zolang ze maar goed verpakt zijn. Zal de temperatuur tijdens de wrap wat hoger proberen krijgen, zodat ze zeker mals genoeg zijn. De fase van het lakken probeer ik te beperken tot een kwartier.

Meatpal en Barbecue Red Sauce van Braai BBQ is binnen. Enige wat ik nog niet heb is heavy duty aluminiumfolie voor de wrap van de ribben, maar meerdere lagen van de gewone folie volstaan ook wel zeker? Zolang ze maar goed verpakt zijn. Zal de temperatuur tijdens de wrap wat hoger proberen krijgen, zodat ze zeker mals genoeg zijn. De fase van het lakken probeer ik te beperken tot een kwartier.
Bij varkensvlees kan je gerust wat hoger in temperatuur gaan imho, zolang je onder de 150°C blijft (verbrandingstemperatuur van suiker) zit je goed. Ik mik meestal op 130°C en ga daar dan 10°C boven of onder.

Een van de mannen van Carmans is zelf in de auto gesprongen om alles rond te brengen.

Ik gebruik nooit speciale heavy duty, gewoon het klassieke uit de supermarkt en 2-3 lagen.
Vermijd alleen Everyday ofzo, dat is echt flinterdun.

Heb wat extra sterke alufolie van Delhaize in huis gehaald, want ik had thuis enkel nog een rol Everyday en dat is inderdaad flinterdun.

Terug
Bovenaan