Bij ons staat doorheen de lente en zomer de bbq wekelijks aan, maar ik mis mogelijkheden aan de gewone bbq. De kamado spreekt me al lang aan omdat die zo veelzijdig is. Vooral het slow cooking spreekt me al lang aan, een goed stuk vlees vroeg op de dag opleggen en zodat die tegen savonds lekker gegaard is. En bij zo een kamado kan je de temperatuur toch beter controleren en behouden.
Dus nee het is niet een aankoop om de hype volgen. Het is een aankoop om hopelijk de komende jaren nog veel van te genieten en wil ik eens een snellere bbq , de mogelijkheid is er gewoon ook bij een kamado.
Zo was ik toevallig op die kamal 2.0 uitgekomen, waar ik bovendien met de benefits app (via het werk) nog eens 20% korting op zou hebben. Het large model zou dan iets van een 680 euro kosten waardoor ik dan ook nog ruimte heb om wat accesoires bij te kopen. Bij barbecook zou er op het keramiek ook alvast 20 jaar garantie zijn. Ik vraag me gewoon af of de kwaliteit degelijk is, ook de andere onderdelen. Die topmerken zoals the bastard of green egg, zullen zowiezo wel kwalitatiever zijn, maar dat betaal je er uiteraard voor.
Maar ik ga alvast je raad opvolgen om komende weken, verscheidene zaken te bezoeken om de modellen eens in het echt te zien. En hopen dat die van barbecook ook ergens te vinden is. Gisteren bij een tuinwinkel, was die er jammer genoeg niet en stonden er enkel kamados van the bastard.