De 'grote car-detailing-topic'... Ook voor leken

Aan de mensen met ervaring in glascoatings: ik wil dit graag zelf gaan doen. Ik ken de risico's en ben iemand die mij daar graag mee bezig houdt.

Echter zijn er zoooooooveeel merken en uitvoeringen. Met welke hebben jullie goeie ervaringen en hoe lang heb je al goed effect hiervan ondervonden?

Aan de mensen met ervaring: Sinds kort ben ik eigenaar van een foam cannon (zat bij mijn AVA pressure washer).
Tips voor een no nonsense foam product dat niet de wereld kost - en voor een leek behoorlijk goed zijn werk doet?

Aan de mensen met ervaring: Sinds kort ben ik eigenaar van een foam cannon (zat bij mijn AVA pressure washer).
Tips voor een no nonsense foam product dat niet de wereld kost - en voor een leek behoorlijk goed zijn werk doet?
Probeer het eens eerst met gewone autoshampoo. Voor hetzelfde geld is de kwaliteit van het foam Cannon niet zo goed ;)

Iemand hier ervaring met het verwijderen van krasjes in piano zwart interieur? Alle tips zijn meer dan welkom om dit aan te pakken!

'k Ga dat hier efkes bumpen, zijn er plekken (zaken) waar men een beschut/overdekt/indoor/... compartimentje kan afhuren met stopcontact en wateraansluiting, en gewoon voor x aantal uur betaalt voor verbruik? Zelf uw eigen materiaal meepakken (HD, polishtoestel, alle producten) en niet afhankelijk zijn van't weer, en gewoon een paar uur goe kunnen doorwerken zonder dat er een rij wachtenden in uw nek staan te blazen.

'k Ga dat hier efkes bumpen, zijn er plekken (zaken) waar men een beschut/overdekt/indoor/... compartimentje kan afhuren met stopcontact en wateraansluiting, en gewoon voor x aantal uur betaalt voor verbruik? Zelf uw eigen materiaal meepakken (HD, polishtoestel, alle producten) en niet afhankelijk zijn van't weer, en gewoon een paar uur goe kunnen doorwerken zonder dat er een rij wachtenden in uw nek staan te blazen.
Ben ik zelf nog niet tegengekomen maar dat lijkt mij ook wel iets dat ontbreekt op de markt. In een wasbox heb je toch vaak drukte, al valt dat hier eigenlijk nog goed mee. Iemand die graag wat meer aandacht besteed aan de wagen is al gauw een veel langere tijd bezig.

Ondanks dat ik een enthousiaste car cleaner ben, voel ik mij op dit moment wel een leek.

Korte situatieschets:

Ik heb mijn wagen 2 weken geleden gecoat. Alle stappen werden correct doorlopen (chemische en fysieke decontaminatie, polijsten, ontvetten, coaten en laten curen) - zie filmpje

Afgelopen weekend moest ik ergens tegen mijn zin onder een boom parkeren. Vandaag merk ik tijdens het wassen allemaal vlekken op die ik er totaal niet af krijg (tenzij ik heeel hard schrob). (Zie foto’s)

Had gehoopt dat het boomhars zou zijn maar dat is het niet. Eventueel iets met zure regen ofzo?

Onderstaande heb ik reeds geprobeerd:

- monello pre foam
- wassen met CarPro reset (toen vlekken echt opgemerkt)

- wassen met CarPro descale
- oplossing van water en azijn geprobeerd

Zou dit water etching kunnen zijn? Heb precies het gevoel dat het in/onder de coating is geraakt ofzo. De hydrofobe eigenschappen van de coating zijn niet aangetast.

In het slechtste geval moet ik er nog eens over met een 1step polish maar voor het zover is had ik graag jullie mening/tips gehad.

HozrBsL.jpeg

qWWueNu.jpeg

rKayz1o.jpeg

DocFhLW.jpeg

voor zoiets kan het mss wel dienen ja, maar als je het niet goed doet is het miserie om ooit nog af te halen;
Welk logo is het, kan je vaak ook gewoon zwart kopen.

Ik heb al veel shit gezien met plastidip, ze staan hier dan om te laten wrappen en dat hangt dan nog vol met plastidip die er bijna niet af gaat

Meer dan genoeg zwarte logo's te koop online.
Uw logo nu is ook maar een stuk plastic met dubbelzijdige tape aan, zoals alle logo's.

Terug
Bovenaan