De 'grote car-detailing-topic'... Ook voor leken

Eén van ons kinderen is op onze oprit bij het passeren van de auto met z'n rem tegen de auto geschuurd. (Het is vrij smal, en m'n vrouw zet de auto totaal niet aan de kant).

Is dit gemakkelijk zelf te fixen?
Kan het kwaad naar roest of zo om dit gewoon te laten?

Bekijk bijlage 39028
Met roest moet je zeker niet inzitten, het zit sowieso nog niet op de onderlaag, en zelfs dan zou dat niet roesten.
Ik heb nog zo'n krassen weg gekregen met Commandant. De Commandant 4 gaat dat al een heel stuk doen verdwijnen, maar als het voor jou toch nog te opvallend is, kan je eerst eens met de 3 er over gaan en dan afwerken met de 4.

Iemand ervaring met het verwijderen van krassen op de dorpels?
De zwarte plastiek aan de binnenkant dus.

Het moet al bijna verf zijn denk ik om dat terug zwart te krijgen.

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, maar mijn vriendin heeft de lederen zetels van de wagen ingewreven met natte dashboard doekjes waardoor de lederen zetels nu vlekken vertonen 😡

Krijg ik dat nog goed? Zo ja, met welk product?

Iemand ervaring met het verwijderen van krassen op de dorpels?
De zwarte plastiek aan de binnenkant dus.
Welk deel bedoel je specifiek? Plastic kan je vaak wat opleven/ontkrassen met een heatgun.

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, maar mijn vriendin heeft de lederen zetels van de wagen ingewreven met natte dashboard doekjes waardoor de lederen zetels nu vlekken vertonen 😡

Krijg ik dat nog goed? Zo ja, met welk product?
Als de vlekken door residu zijn van de doekjes, ja. Als de vlekken door pigment wat uit het leder gekomen is zijn, nee.
Ik gebruik dit voor mijn zetels.

Als de vlekken door residu zijn van de doekjes, ja. Als de vlekken door pigment wat uit het leder gekomen is zijn, nee.
Ik gebruik dit voor mijn zetels.
Zelfs als het pigment uit de zetels is, krijg je dat goed hoor. Dit weekend heb ik de lederen zetels van m'n vriendin haar auto zo goed als nieuw gemaakt met een herstelkit van Colourlock. Ik was eerst wat sceptisch, want de filmpjes op Youtube zagen er te goed uit om waar te zijn, maar het werkt echt super. Zelfs scheuren heb ik mooi kunnen herstellen. Je bestelt deze op kleur van het merk van je wagen, dus de kleur matcht 100%. Ben er wel een weekend mee bezig geweest (mede doordat de stiksels een andere kleur zijn en ik die zo weinig mogelijk probeerde te raken), maar het resultaat mag er zijn vind ik zelf.

Dit setje heb ik besteld:

De boord waar je over stapt om de auto in te stappen.

Maar ook alle andere harde zwarte plastiek in de auto.
Ik zou eens (lichtjes) met een heatgun proberen. En gewoon goed poetsen doet al veel.
Als het echt diepe krassen zijn ga je die natuurlijk niet magisch opvullen.

Glascoating ….iemand daar ervaring mee ?
Welk merk is de betere en geeft een degelijk resultaat ?
Is dit hetzelfde als de keramische coating die je nu in alle winkels wel kan kopen in een spuitbus ?

Als je de filmpjes mag geloven is het vrij simpel aan te brengen en geeft het een glazige glans die 8 maand zou meegaan .

Kan iemand mij helpen? Ik heb een hogedrukreiniger van powerplus model POWXG0411. Ik wil graag mijn auto kunnen infoamen maar de bijgeleverde “foamcannon” trekt op niks.

Weet iemand welk foam cannon beter is? En welke adapter ik dan nodig heb?

Kan iemand mij helpen? Ik heb een hogedrukreiniger van powerplus model POWXG0411. Ik wil graag mijn auto kunnen infoamen maar de bijgeleverde “foamcannon” trekt op niks.

Weet iemand welk foam cannon beter is? En welke adapter ik dan nodig heb?
Ik ben content van mijn Monello Lancia. Gebruik hem zelf op een Karcher K reeks met Bilt Hamber touchless. 'k Zie op carclean niet direct powerplus adapters staan, maar misschien komt er wel eentje overeen.

Ik ben content van mijn Monello Lancia. Gebruik hem zelf op een Karcher K reeks met Bilt Hamber touchless. 'k Zie op carclean niet direct powerplus adapters staan, maar misschien komt er wel eentje overeen.
Hmm ja dat is het probleem nu net ik weet niet welke koppeling ik heb. Had beter een Karcher gekocht.

Hmm ja dat is het probleem nu net ik weet niet welke koppeling ik heb. Had beter een Karcher gekocht.
Check eens welke schuimlans je nu hebt, of post desnoods een foto van de huidige koppeling. In de manual zal misschien ook wel staan welke fitting aanwezig is.

Rs detailing iemand ervaring met hun? woon er niet ver vanaf en wil bij de volgende nieuwe wagen toch graag er een keramische coating laten opzetten.

Bestaat er een wondermiddel om die zwarte lijsten tussen de ramen terug proper te krijgen? Op onderstaande foto zie je dat vooral die aan de achterdeuren volledig mat worden, de voorste blijven precies blinken waar je je vingers zet om het portier dicht te doen. Dus lijkt me dat je dat wel met iets moet kunnen polieren?
Ik heb geen flauw idee welk materiaal dat is, dus ik durf er mijn gewone poliermiddel niet op te gebruiken.

raamlijst.jpeg

Bestaat er een wondermiddel om die zwarte lijsten tussen de ramen terug proper te krijgen? Op onderstaande foto zie je dat vooral die aan de achterdeuren volledig mat worden, de voorste blijven precies blinken waar je je vingers zet om het portier dicht te doen. Dus lijkt me dat je dat wel met iets moet kunnen polieren?
Ik heb geen flauw idee welk materiaal dat is, dus ik durf er mijn gewone poliermiddel niet op te gebruiken.

Bekijk bijlage 41149
Ik polijst zoiets met een polijstmiddel dat ik ook voor de autolak gebruik. Je kan voorzichtig handmatig proberen voordat je met een machine aan de slag gaat. Zo doe ik dat toch altijd als ik niet zeker ben.

Wou hier ook geen nieuw van maken dus zet ik het maar hier..

Heeft er iemand tips om een stoffen interieur te reinigen en deftig te onderhouden? Mis nu al de luxe van een leder interieur, was makkelijk om dit te onderhouden en duurbaarheid ook top. Alvast bedankt 😁

'Kleine' bestelling geplaatst bij Soft99 EU webshop.

Ondertussen al die Glaco aangebracht en ben er heel content van.

Pakket bevat:
Nano Hard Clear (plastic, koplampen coating)
2x Perfect Foam Shampoo
Wash Mist PLUS (interior spray)
Fusso Coat 12 Months Dark (hard wax)
QJUTSU Creamy Shampoo
Iron Terminator 4L (velgen reiniger)
Fukupika Spray (quick detailer)
QJUTSU Clay Bar
Digloss Kamitore Sponge (velgen 'borstel')
Glaco Mirror Coat Zero (spiegel coating)
Glaco Roll On Large (glass coating)

Bestelling bij BB-carcare is nog onderweg.

Pakket bevat:
BB-Carcare - Glassfoam
Nuke Guys - Bug Swipe
CarPro - Darkside
CarPro - Claylube
CarPro - Iron X Snow Soap
CarPro - Fog Fight Kit

Komen we weer een lange tijd mee toe.

Terug
Bovenaan