De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Staan wel al enorm lang in promo. Ik dacht eerst dat het een foutje was, maar staan in de winkel ook nog.

Tevreden van? OK had nu de northwave origin plus 2 maar zijn echt mijn ding niet. Raar om te zeggen maar ze zijn precies veel te comfortabel. Ik heb liever een veel stijvere schoen.

Staan wel al enorm lang in promo. Ik dacht eerst dat het een foutje was, maar staan in de winkel ook nog.

Tevreden van? OK had nu de northwave origin plus 2 maar zijn echt mijn ding niet. Raar om te zeggen maar ze zijn precies veel te comfortabel. Ik heb liever een veel stijvere schoen.
Ja, t zijn goeie schoenen. Niet zo comfortabel als mijn Giro Ventana's, maar dat is ander type schoen (all-mountain dus meer gericht op comfort dan prestaties).

Ze piepten bij mij alleen wel vreselijk, maar met nieuwe spd plaatjes is dat precies opgelost.

Ja, t zijn goeie schoenen. Niet zo comfortabel als mijn Giro Ventana's, maar dat is ander type schoen (all-mountain dus meer gericht op comfort dan prestaties).

Is exact wat ik zoek dus voor lichte gravel, asfaltstukken en zwift. Heb in mijn huidige schoen het gevoel dat ik mijn kracht niet goed weg krijg op de pedalen.

@Polle32 ga jij zaterdag nu die Ghostbikers gravel ride rijden? Ik zou wel willen meerijden.

Ze geven perfect gravel weer (stoffig :love: ) en het einde van de route passeert langs Merendree dus ik kan van thuis eigenlijk mooi inhaken een 11-tal km voor de aankomst.

@Polle32 ga jij zaterdag nu die Ghostbikers gravel ride rijden? Ik zou wel willen meerijden.

Ze geven perfect gravel weer (stoffig :love: ) en het einde van de route passeert langs Merendree dus ik kan van thuis eigenlijk mooi inhaken een 11-tal km voor de aankomst.
Ik rij vrijdag de nightride met de mtb en zou evt op zondag de gravel rijden. Zaterdag zal ne moeilijke worden.

5c36da65-d441-4b47-9452-c79cfa751d1d.jpeg

Vertrek is slechts paar 100m over de grens.

Ik rij vrijdag de nightride met de mtb en zou evt op zondag de gravel rijden. Zaterdag zal ne moeilijke worden.
De nightride was dik in orde, dat is een organisatie die ongelooflijk haar best doet om een aantrekkelijk parcours te maken (veel privé, aangelegde singles, lintenparcours). En de Lembeekse bossen in het donker zijn altijd genieten :love:.

Warm :laugh:

Mooi parcours. Ik had voorhand een beetje schrik voor iets te ruwe offroad stukken maar op 1 strookje na was het allemaal vrij vlot bollend. Ik heb de 90km gereden wel, niet de 108km. Van thuis uit was het 102kl, dat was genoeg.
Net rond. Tof parcours met gelukkig redelijk wat bos (schaduw!). K heb 110km gereden.
Gelukkig wel bij de eersten gestart want het wordt nu wel erg warm...

Ik heb vandaag "slechts" 50k aan jaagpaden en vond het om 9u al veel te warm 🥵
Op de fiets heb ik daar eigenlijk weinig last van (tenzij het natuurlijk veel klimmen is) zolang je in beweging bent. Ik moest daarnet even wachten om een steenweg over te steken en het zweet brak mij instant uit.

Wou nog eens een deftig tempo zetten op 100 km, maar vanaf 10u was het daar toch wat te warm voor aan het worden.
Vooral toen ik moest stoppen voor een brug die omhoog stond begon het zweet me daar uit te breken, precies alsof ik uit de douche kwam.

Ze piepten bij mij alleen wel vreselijk, maar met nieuwe spd plaatjes is dat precies opgelost.
Allez, ondertussen is het gepiep terug. Een van de rubberen noppen lijkt contact te maken met het pedaal (pd-m520). Ik ga eens proberen of een setje crankbrothers shoe shields het probleem kan verhelpen want het is om gek van te worden.

Terug
Bovenaan