De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Via de app: Training-koersen en dan via het vergrootglas de regio opzoeken waar de start was van betreffende "koers". Dan krijg je een lijst te zien van laatst gereden gpxen.
Enig idee waarom die lijst leeg blijft? Bij races en events genoeg te zien, maar bij koersen blijft de lijst leeg. Of op wat moet je specifiek gaan zoeken? Toch niet een stad?

Enig idee waarom die lijst leeg blijft? Bij races en events genoeg te zien, maar bij koersen blijft de lijst leeg. Of op wat moet je specifiek gaan zoeken? Toch niet een stad?

Als je bij Koersen op het vergrootglas klikt, gaat hij eerst jouw locatie gaan bepalen. Misschien heeft de app geen rechten om locatie te bepalen?

Deze week mijn Chinese Seaboard GR02 samengestoken, net op tijd. Nu zondag knallen op het BK, nog nooit gravelevent gedaan. Ben benieuwd.. wel gewoon van te koersen op de weg :)

g1eBWFO.jpeg

Volledig chinees buiten de wielen hier tweedehands gevonden. Leuk projectje 800€ kwijt.

Het is gebeurd: ik heb op een Grail gereden!

Na lange lus EK parcours (op fully) even een getest (15min want was al moe)
Dat stuur is echt niets voor mij maar voor de rest wel leuk fietsje

Ook even een grifn met classified getest maar die was te klein om goed te testen (en de grotere kanzo speed kregen ze (mannen van classified) zadelpen niet los :lol:)

Nu ben ik nog harder aan het twijfelen om er op termijn toch 1 te kopen

Had meer verhard verwacht
Op paar plekken wat modder maar niet veel, parcourskennis kan wel helpen (waar smal, singletracks, ...)
Straks de shortlist opmaken voor een gravelfiets te kopen? En dan maandag de grizl bestellen?
Ik zou niet twijfelen!

Volgens Thijs Zonneveld zou het een vrij snel parcours zijn. Parcourskennis lijkt me inderdaad wel nuttig te zijn. Maar ik zag dat veel mannen al verkend hadden.

Ik ken dat gebied uit de broekzak, ze hebben er inderdaad wel heel wat snedige stroken uitgelaten (bvb de Bredeweg in Duisburg gaan ze op de betonbaan rechtdoor, ipv de zigzag te maken via de Flosstraat en dan de Raffelberg via Vossem omhoog).

Wat voor zever zijn die aankooptips? “Kies een stalen frame”

Alsof andere materialen niet kunnen voor een gravelfiets…

Wat voor zever zijn die aankooptips? “Kies een stalen frame”

Alsof andere materialen niet kunnen voor een gravelfiets…

Dat artikel stond vorig jaar bij het eerste gravel WK ook al eens online, who cares welk materiaal je rijdt, ik zou denken dat de discussie carbon VS metalen toch al 15 achter ons ligt :lol:

Bij het EK gravel met een Scott Addict Gravel RC gereden, hun topmodel van 10k. Shit man, dat ding weegt minder als de gemiddelde koersfiets.

Als ik ooit mtb én koers beu ben en ik heb maar één fiets meer :tongue:

Terug
Bovenaan