De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Komt door het wit led licht in de garage.

Dit is het kleur

2022-Canyon-Grizl-AL-affordable-alloy-adventure-gravel-bike_photo-by-Marco-Freudenreich_Slovenia-river-crossing-800x533.jpg
Amai groot verschil... mooie kleur, mooier dan de oranje hierboven.
Al wel zitten twijfelen om zoiets te bestellen, maar twijfel nog altijd tussen gravel / mtb.
Niet kunnen beslissen = dan koop ik niets.

Komt door het wit led licht in de garage.

Dit is het kleur

2022-Canyon-Grizl-AL-affordable-alloy-adventure-gravel-bike_photo-by-Marco-Freudenreich_Slovenia-river-crossing-800x533.jpg
Dat is eigenlijk nog de mooiste uitvoering voor mij persoonlijk. Jammer genoeg de AL versie toch?
De CF versie van die kleur had veel meer grijs, dat vond ik een pak minder.
Al bij al neig ik eigenlijk nog het meeste naar de grijze CF SL 7.0. Maar grijs is maar grijs. Ne neutrale fiets geeft wel meer mogelijkheden kwa kit. Ne gekleurde fiets sluit meestal een heel aantal kit kleuren uit. Tenzij je het niet erg vind van er uit te zien als een clown.

Dat is eigenlijk nog de mooiste uitvoering voor mij persoonlijk. Jammer genoeg de AL versie toch?
De CF versie van die kleur had veel meer grijs, dat vond ik een pak minder.
Al bij al neig ik eigenlijk nog het meeste naar de grijze CF SL 7.0. Maar grijs is maar grijs.
Ja ik heb ook de al versie. Ik zag niet direct een reden voor een carbon versie en eigenlijk vind ik de al heel goed meevallen qua gewicht.

De cf heb ik nog niet gezien in die kleur maar zou idd wel kunnen dat die door het carbon wat grijzer uit slaat want het is wel een hele lichte lak vind ik.

Ja ik heb ook de al versie. Ik zag niet direct een reden voor een carbon versie en eigenlijk vind ik de al heel goed meevallen qua gewicht.

De cf heb ik nog niet gezien in die kleur maar zou idd wel kunnen dat die door het carbon wat grijzer uit slaat want het is wel een hele lichte lak vind ik.

Dit is nog die Matcha Splash. Die Splash is er teveel aan voor mij persoonlijk.

Ja op de zitbuis vind ik het wel nog mooi, maar heel het gedeelte met het logo is wel redelijk verkracht.

Dit vind ik persoonlijk de mooiste, maar buiten budget voor mij.
gravel-bike-buyers-guide-grizl-1.jpg

Dit vind ik persoonlijk de mooiste, maar buiten budget voor mij.
gravel-bike-buyers-guide-grizl-1.jpg
Same, das al veel geld voor een fiets op zich, laat staan voor een fiets die niet eens mijn go to choice zou zijn.

De 2.3k voor de CF SL 7 is echt al kantje boordje. Er staat wel een gravel bike op het wenslijstje maar ik weet nog niet zeker welke exact.

Same, das al veel geld voor een fiets op zich, laat staan voor een fiets die niet eens mijn go to choice zou zijn.

De 2.3k voor de CF SL 7 is echt al kantje boordje. Er staat wel een gravel bike op het wenslijstje maar ik weet nog niet zeker welke exact.
Maar als je dan kijkt wat je voor die 2,3k krijgt dan kan je enkel maar concluderen dat het een zeer aanvaardbare prijs is.
Het gaat een taaie kluif worden om voor dat geld een Carbon fiets te vinden met GRX800. Je hebt daar net een degelijke alu met GRX800 voor.

Maar als je dan kijkt wat je voor die 2,3k krijgt dan kan je enkel maar concluderen dat het een zeer aanvaardbare prijs is.
Het gaat een taaie kluif worden om voor dat geld een Carbon fiets te vinden met GRX800. Je hebt daar net een degelijke alu met GRX800 voor.
De 7 heeft wel nog 600 shifters.

En 600 crankstel, rotors, cassette. Dat crankstel is redelijk wat zwaarder dan die van de 800, omdat de cranks uit massieve blokken aluminium gefreesd zijn. Wel ontzettend stevig.

Oh maar ik argumenteer niet dat dat geen faire prijs zou zijn, integendeel.
Ik zeg alleen dat ik gewoon niet meer wil uitgeven aan een fiets die ik misschien zelden ga gebruiken. Ik ken mezelf, ik koop die fiets met de beste bedoelingen nu: van die regelmatig te gebruiken. Maar dat dacht ik van mijn MTB ook en die heb ik nu 5 jaar en, hoeveel ritjes ik daarmee gedaan heb weet ik niet maar het zijn er geen 50, zelfs geen 40. Denk dat diejn hoop en al 1000km op de teller heeft.

Ik hoop dat een gravel bike grotendeels de (voor mij persoonlijk) nadelen van een MTB wegveegt.

Ik zeg niet dat je met een Grizl kunt MTB-en (want dat kun je niet), maar voor pakweg 90/95% van het onverharde wat je in Vlaanderen kunt vinden is die fiets (meer) dan adequaat genoeg, zeker als je zelf een vrij technische rijder bent die weet/aanvoelt hoe die een fiets over moeilijker terrein heen kan wringen & wrikken.

Ik zeg niet dat je met een Grizl kunt MTB-en (want dat kun je niet), maar voor pakweg 90/95% van het onverharde wat je in Vlaanderen kunt vinden is die fiets (meer) dan adequaat genoeg, zeker als je zelf een vrij technische rijder bent die weet/aanvoelt hoe die een fiets over moeilijker terrein heen kan wringen & wrikken.
Ik heb precies wel rap last van pijnlijke duimen als ik echt off-road ga. Durf precies niet te los op mijn shifters rijden.

Kwestie van gewenning. Ik rij altijd op de shifters, ze zijn groot genoeg van "knots" om er niet af te glijden, en klein genoeg aan de "hals" om goed vast te kunnen grijpen.

Terug
Bovenaan