De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Te veel geBBQ'd zeker, als je dat er niet afrijdt moet je binnenkort overstappen naar Pinarello he :unsure:
Haha! Neenee, al sinds oktober aant sukkelen met mijn heup. Niet veel aandacht aan geschonken en heel wat km’s gedaan de eerste maanden, maar nu toch al een tijd stil om te zien wat rust doet.

mijn gevoel: niks. Dus wellicht een andere mening zoeken en hopen op een betere revalidatie

Ja lap 17/09 kunnen @Airjinx en ik al niet want dan hebben we al een social ride
True. Voor die ene keer op het jaar dat we sociaal gaan doen.

giphy.webp

Is er interesse voor een Beyond Gaming Gravel Bash V3?

Ik kan/wil iets opzetten regio Aalter, maar enkel als het zondag 17/09 kan zijn. Fietsen door bossen en boerenwegels, verwacht geen hoogtemeters 😉
Zelfs al is het op een zondag, I'm in.
Ook wel interesse. Alleen is Aalter wel niet bij de deur…
Worth it. Van waar moet je komen?

Ja lap 17/09 kunnen @Airjinx en ik al niet want dan hebben we al een social ride
Kunnen jullie niet sociaal doen met de BG'ers? :fingerguns:
Ik mocht vorige keer al uit de wind hangen achter u, maar u was er niet. 😢

Pakt dat ge ook heel goed kunt gravellen in Nationalpark Thy en het Hanstholm Vildtreservat. Wel eventjes rijden met de auto, maar gelijk dat wij hier allemaal bedrijfswagens hebben!

PGW9Ft5.jpg

kJOWkbf.jpg

AGFkxW9.jpg

7M14CDv.jpg

XYyPnEP.jpg

Ok, windstil is hier 4Beaufort of lager… vandaag was niet windstil.

Pakt dat ge ook heel goed kunt gravellen in Nationalpark Thy en het Hanstholm Vildtreservat. Wel eventjes rijden met de auto, maar gelijk dat wij hier allemaal bedrijfswagens hebben!

Eventjes rijden :p
Specifiek naar daar gegaan met het gedacht om te fietsen? Of gewoon fiets mee en is één tripje uitstippelen en we zien wel?

Hier in de vogezen toch ook wel redelijk wat gravelproof paden te vinden. Alleen wel de nodige hoogtemeters, maar dat is ook eens tof :p

Schoonfamilie woont hier, dus het aangename aan het aangename koppelen.

Wel gewoon “op den wilden boef” een route in elkaar geboksts op ridewithgps, gewoon niet-verharde wegen met elkaar verbonden zonder er echt over na te denken.

Zeker dat je niet in West-Vlaanderen bent? Hier zien de offroad wegen (aka boerenwegels) er 9 maanden per jaar zo uit.
Daar kan ik wel vrij zeker van zijn!

Het ligt er bij momenten behoorlijk verraderlijk bij. Stukken weggespoelde aarde die de ene keer hard zijn en waar je andere keer 10cm in wegzakt. Gravelpaden die aardig aanzuigen en niet bollen. Bochten die er glibberig bij liggen.

Maakt het af en toe wel spannend. Leuk 😃!
Ik heb wel begin van de week mijn spatborden terug gemonteerd. Geen overbodige luxe.

Daar kan ik wel vrij zeker van zijn!

Het ligt er bij momenten behoorlijk verraderlijk bij. Stukken weggespoelde aarde die de ene keer hard zijn en waar je andere keer 10cm in wegzakt. Gravelpaden die aardig aanzuigen en niet bollen. Bochten die er glibberig bij liggen.

Maakt het af en toe wel spannend. Leuk 😃!
Ik heb wel begin van de week mijn spatborden terug gemonteerd. Geen overbodige luxe.

Is eigenlijk de reden waarom ik meestal op de weg ga rijden. Aan dat ploeteren vind ik niks leuk. En langere gravelstroken of mooie stukken bos dan 500 meter vind ik hier niet.

Waar bevindt deze plas zich?
Getriggerd door Hageland.
Dorshaagstraat Bekkevoort
Is eigenlijk de reden waarom ik meestal op de weg ga rijden. Aan dat ploeteren vind ik niks leuk. En langere gravelstroken of mooie stukken bos dan 500 meter vind ik hier niet.
Dit was nu ook wel echt de enige grote plas (ok heel grote plas) die ik ben tegengekomen. Voor de rest nergens ploeteren ofzo.

Ik vind de gravelbike vooral plezant om iedere keer weer nieuwe wegen te ontdekken.
De route die ik voor vandaag had uitgetekend was ook grotendeels asfalt hoor, gezien de vele regenval. Met soms een simpele doorsteek van 500m kom je weer op een rustig asfaltbaantje uit van 1km waar geen kat komt. Dan mag zo'n route voor mij ook prima uit 80% asfalt bestaan, daar heb ik geen probleem mee.
Van uit Leuven heb ik betere alternatieven als het over pure gravel ga. Met Meerdaelbos en het Zoniënwoud, of de streek rond Aarschot. Maar een mens moet al eens variëren hé.

Dit was nu ook wel echt de enige grote plas (ok heel grote plas) die ik ben tegengekomen. Voor de rest nergens ploeteren ofzo.

Ik vind de gravelbike vooral plezant om iedere keer weer nieuwe wegen te ontdekken.
De route die ik voor vandaag had uitgetekend was ook grotendeels asfalt hoor, gezien de vele regenval. Met soms een simpele doorsteek van 500m kom je weer op een rustig asfaltbaantje uit van 1km waar geen kat komt. Dan mag zo'n route voor mij ook prima uit 80% asfalt bestaan, daar heb ik geen probleem mee.
Van uit Leuven heb ik betere alternatieven als het over pure gravel ga. Met Meerdaelbos en het Zoniënwoud, of de streek rond Aarschot. Maar een mens moet al eens variëren hé.
Deze heb ik recent nog gereden, ook in slechte weersomstandigheden nog altijd een grote portie droge of moddervrije gravel en wel heel fijne route.

Als je nog moois hebt dat in die regio zit of zeker dat Aarschot passeert mag je altijd delen (dat is maar een 10km vanaf hier vandaan).
Of als je er nog eens passeert baan of gravel.

Terug
Bovenaan