De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Hoe doe je dat zelfs, chips laten vervallen?
Ik heb hier toch ook een zakje liggen dat mogelijks de vervaldatum gepasseerd is... maar kan ik er aan doen dat ze aan de kassa van de Colruyt zo'n klein zakje vorte Crocky chips in mijn handen duwen met een kleur die radioactiever lijkt dan de ruime omgeving van Tsjernobyl? :unsure:

😢
Wat het extra belachelijk maakt is dat er dan wel grind blijft liggen tussen Rijmenam en Werchter?

Gelijk de Dijle daar meandert is het gewoon absurd om daar “snel asfalt” aan te leggen. Je zult het binnenkort in het nieuws zien dat er wielrenners hun bocht missen en in het water stuiken.

Gelijk de Dijle daar meandert is het gewoon absurd om daar “snel asfalt” aan te leggen. Je zult het binnenkort in het nieuws zien dat er wielrenners hun bocht missen en in het water stuiken.
En dan gelijk aan de Zenne schreeuwen: das hier echt een kei gevaarlijk fietspad!!!
Laat ons langsheen héél het fietspad een lelijke schutting zetten of een haag die ze in de grond stoppen en er nooit meer naar kijken (en dus de eerst volgende zomer 50% kapot gaat van de droogte). :love:

😢
Wat het extra belachelijk maakt is dat er dan wel grind blijft liggen tussen Rijmenam en Werchter?

Ze leggen maar langs 1 kant asfalt he
Keerbergen/Haacht - Werchter is trouwens ook asfalt (al snap ik dat je dat wilt vergeten omdat ik u daar er af heb gewoefed)
En van Rijmenam naar K/H kan je al redelijk autoluw rijden
Je mag toch maar 30 langs jaagpad? :unsure:
Moest ik in Mechelen werken en met de fiets gaan dan is dit gewoon iets van: eindelijk!
Tussen Werchter en K/H meandert het volgens mij meer
En dan gelijk aan de Zenne schreeuwen: das hier echt een kei gevaarlijk fietspad!!!
Laat ons langsheen héél het fietspad een lelijke schutting zetten of een haag die ze in de grond stoppen en er nooit meer naar kijken (en dus de eerst volgende zomer 50% kapot gaat van de droogte). :love:
Aan de Zenne gaat het gewoon rechtdoor he :rofl:

Staan echt wel weer ridicule zaken in dat artikel zoals dat je het jaagpad niet meer kan nemen nu (neem toch aan dat ze slechts 1 kant werken en de andere kant dus gewoon bruikbaar is), of 'leg fietspad langs de steenweg' waar al fietspad is (en de tussenweg 'dijleweg' is echt kut) en geef mij maar rustige weg langs water ipv weg waar constant wagens rijden voor/na het werk

Gelukkig staan er ook goeie zaken is zoals mensen die afkomen met waterinfiltratie terwijl dat dat grind ook al beenhard is dat er gewoon water op blijft staan hoor

Laatst bewerkt:
Week 13, dat was de vooropgestelde datum dat m'n gravelbike (Cube Nuroad) geleverd ging worden.
Daarna week 20, 26 en nu.... week 47 :sop:

Is het überhaupt nog mogelijk fietsen te bestellen en binnen de vooropgestelde termijn te leveren, vraag ik me af?
Ook bij kameraden die een koersfiets, gravelfiets of MTB besteld hebben (eender welk merk) is de leverdatum telkens met meerdere weken/maanden opgeschoven.
De nieuwskanalen verspreidden nochtans berichten over overstock en kortingen, maar dat lijken me eerder (elektrische) stadsfietsen te zijn.

Ik koop bijna altijd gewoon ne fiets die in de winkel staat.

Op mijn Trek 1 week gewacht. Was wel voor Corona.

Enkel mijn Canyon zo online gekocht. Minder als een maand.

Als ze mij zeggen: "uw bestling schuift 7 weken op." Dan is mijn bestelling heel snel geannuleerd.

Ze leggen maar langs 1 kant asfalt he
Keerbergen/Haacht - Werchter is trouwens ook asfalt (al snap ik dat je dat wilt vergeten omdat ik u daar er af heb gewoefed)
Staat toch nergens in dat artikel dat het één kant is? Eén kant asfalt en één grind zou goed zijn natuurlijk. Maar weer alleen niet of je langs de rechterkant overal door kan tot in Mechelen?

En van dat woefen. Met een verrekening waar de gemiddelde voetballer tot kerstmis van zou moeten recupereren 😛

@Vulture Tsja Cube. De meest criminele organisatie in fietsland.
Maar gravel algemeen blijft vrij shit qua levering.

Dirk van Cube schuift soms met fietsen om er gewoon zelf meer aan te verdienen.
Winkel A bestelt 300 fietsen voor en heeft de beste marge die er te krijgen is, winkel a verkoopt de fiets uit de voorbestelling, de fiets komt binnen bij Cube België. Dirk schuift de fiets door naar winkel B zodat hij bijvoorbeeld 3% meer marge heeft. Winkel A zal de fiets nooit zien.

@Airjinx ja gewoon 1 kant (rechteroever) en er komen ook extra oversteekplaatsen dacht ik

Gewoon weer mensen die wielertoeristen vrezen die klagen :unsure:
Ja, dan is het veel fuss about nothing.
Moeten die mensen maar aan de gravelkant gaan wandelen hé. Dat zie je tussen Werchter en Keerbergen nu toch ook al, prima zo.

Moeten die mensen maar aan de gravelkant gaan wandelen hé. Dat zie je tussen Werchter en Keerbergen nu toch ook al, prima zo.
Idd

Met verharding kan ik tenminste op en af naar Mechelen in een deftig lusje ipv de vaart op en af of over kutwegen te rijden

Maar goed uw initiële droevige smiley was op basis van dat er geen grind meer zou liggen en je dus niet meer met de gravel erover zou kunnen rijden.

Als elke wandelaar en fietser nu het deel gaat nemen dat niet verhard wordt dan gaat uw gravelplezier toch ook niet immens zijn.
Want laat ons eerlijk zijn de grootste ergernis als je off-road gaat is toch dat de paadjes die al niet al te breed zijn goed gebruikt worden door mensen die zich trager dan u voortbewegen en ook niet echt plaats maken want zij hebben meer recht dan u om er te zijn.

Vrijdag PlugPlug 't Zwin (113 km) gereden. Wat een verschil met de routes in West-Vlaanderen. Lange rechte stukken gravel, bijna geen ander volk tegengekomen, alleen op de (verharde) dijk tussen Breskens en Cadzand meer volk (toeristen), maar daar zit je soms ook op een onverhard pad helemaal alleen. Echte aanrader, er zitten ook slechts 100 hm in :-D

Laatst bewerkt:
Hoe zalig is het toch om ‘s avonds met een ondergaande zon stoffige paden op te zoeken. Daar word ik echt gelukkig van, stofwolk achter de fiets, de warme geur van gemaaid gras, dat wit laagje op de fiets… :love2:

eTVAVqrl.jpg
cXb7GkWl.jpg

Terug
Bovenaan