Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
. Maar mag ik dit?Wat heb je besteldVanaf dinsdag ben ik ook officieel lid van de gravelclub. Kan al niet wachten.
?Het is een lapierre crosshill CF 7.0 geworden, maar met redelijk wat aanpassingen.Wat heb je besteld?
Welke aanpassingen?Het is een lapierre crosshill CF 7.0 geworden, maar met redelijk wat aanpassingen.
Plan was ook 1x maar iedereen incl de fietsenmaker dacht dat 2x voor mij beter paste.Welke aanpassingen?
Stilaan eens kijken welke ik wil leasen (kan vanaf februari) maar heb alvast beslist om toch 1x te gaan maar jij dus niet?
De reden? Want pas op ik twijfel nog altijd watPlan was ook 1x maar iedereen incl de fietsenmaker dacht dat 2x voor mij beter paste.

Ik was ook fan van 1x omdat het op de mtb een luxe is om altijd snel elke versnelling te kunnen kiezen zonder te moeten nadenken Crosschain ik niet.De reden? Want pas op ik twijfel nog altijd wat![]()
Ik was ook fan van 1x omdat het op de mtb een luxe is om altijd snel elke versnelling te kunnen kiezen zonder te moeten nadenken Crosschain ik niet.
Maar de mensen die ons 2x aanraden weten dat ik en mijn vaste medefietser graag gas geven hun gevoel was dat je op een gravelbike met 1x de keuze moet maken.
of een groter tandwiel vooraan om op vlakke rechte stukken vol te kunnen rijden maar dan beperkt zitten hoe licht je kan gaan op de slechte/zware stukken.
Of klein tandwiel vooraan maar dan een lagere topsnelheid op de snelle stukken maar genoeg optie voor de slechte/zwaardere offroad.
Met sram kan je ook een Mullet maken, met een mtb versnelling 1x maar dan zit je met grote sprongen tussen de versnellingen.
Dit terwijl 2x behalve er behalve minder modern uitzien (en maar in Di2 bestaan vanaf Ultegra/825 bij Shimano) niet echt nadelen heeft.
Ik baseer me op mijn Google Fu en wat de ervaren gravelaars hier in de buurt me vertelden. Was ergens bang om voor 1x te kiezen en dan tekort te komen op de stukken asfalt/snelle gravel als ik in groep rij.Graag gas geven dat snap ik. Maar het blijft een gravelfiets waar je toch wat avontuurlijk mee zal rijden?
En zelf al rij je op de weg zit je met een 42 voorblad en een 10-44 casette niet echt beschaamd, daar trap je zonder schroom 47km/h mee.
Zelfs een 42-11 trap je al vlot over de 40. Die snelheid off-road rijden dan moet je toch al een goeie artiest zijn.
Pas op een dubbel blad vooraan kan zeker een legitieme keuze zijn hoor.
Maar bij mezelf merk ik toch gewoon vaak dat op de gravel het allemaal iets minder rol speelt, zo belachelijk veel schakel ik niet en al zeker niet vooraan, en variaties in cadans gebeurt veel natuurlijker en voelen veel minder ambetant aan dan op de weg.
En sprongen zijn ook niet meer zo gigantisch nu met 12 speed. Er zijn hier op het forum nog met GRX 10 speed, dat is al een andere zaak.
Persoonlijk kom ik daar zelden met mijn gravel.

Ik dacht in de winter gewoon een 46 te steken (dan rij ik toch veelal vlak)
Het wordt een Orbea, ik volg gewoon de lotto![]()
Daar ligt sowieso het probleem niet bij hemMisschien heb je niet de juiste wielen?![]()