De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Geen idee wat je bedoelt met nieuwe model. Het is deze:
nieuw model heeft een raar stuur, dit is het "oude".

"Grizl Escape" heet die nu blijkbaar. En de cockpit heet "full mounty". Goed voor bikepackers om vanalles op het stuur te bevestigen (en veel hand-posities voor lange ritten). Er is een versie met geïntegreerde verlichting en naafdynamo, en eentje met een verende vork (en Canyon-branded carbon wielen!).
De klassieke grizl noemen ze nu de "OG".

De marketing-afdeling heeft wss een team-building gehad.
2025-Canyon-Grail-carbon-ATB-adventure-gravel-bike_Full-Mounty-Escape-cockpit.webp

Over Frankrijk gesproken, zijn er mensen die hier ooit die PlugPlug Opaalkust route al gereden hebben? Ben daar een jaar of 10 geleden eens op fietsweekend gewenst met de gewone fiets en vond dat een zeer mooie streek, maar zijn de off-road stukken de moeite? :unsure:
Prachtige route. Mooie landschappen en uitzichten. Er zit ook een bos stuk in met zelfs stukken single track maar niets te zot. Gravel is wel grover dan in België. Dus banden hoe breder hoe beter.

"Grizl Escape" heet die nu blijkbaar. En de cockpit heet "full mounty". Goed voor bikepackers om vanalles op het stuur te bevestigen (en veel hand-posities voor lange ritten). Er is een versie met geïntegreerde verlichting en naafdynamo, en eentje met een verende vork (en Canyon-branded carbon wielen!).
De klassieke grizl noemen ze nu de "OG".

De marketing-afdeling heeft wss een team-building gehad.
2025-Canyon-Grail-carbon-ATB-adventure-gravel-bike_Full-Mounty-Escape-cockpit.webp
Merci beiden! Dat wist ik niet, naar die andere versies had ik zelfs niet gekeken.
Als ik dat nieuwe stuur zie ben ik daar niet rouwig om ook :unsure:

Merci beiden! Dat wist ik niet, naar die andere versies had ik zelfs niet gekeken.
Als ik dat nieuwe stuur zie ben ik daar niet rouwig om ook :unsure:
De nieuwe zijn enkel carbon frames & daar is dan een OG van met een aantal kleinere updates naar meer bandenruimte, opbergvak in de fiets, nieuwere groepen zoals GRX Di2 ofzo… Ik bestelde mijn Grail net voor de Grizl deels vernieuwd was.

Net al eens een uur gaan inwijden in en rond het Drongengoed. Zalig fietske :biglaugh: wat een verschil toch met mijn hardtail mtb. Opvallend sneller maar ook harder.

De andere houding wordt wel even wennen, klikpedalen had ik nooit eerder en dat was ik dan weer veel sneller gewoon dan ik dacht.

IMG_7354.jpeg

Daarstraks een onnozele val gemaakt toen ik vanaf het wegdek het fietspad opreed. Vraag me nog steeds af hoe dat is kunnen gebeuren, mijn voorwiel slipte weg of zo en ik viel vervolgens voorover op beide handen en knieën. Was nochtans een fietspad dat relatief mooi aanlijnde met het wegdek, misschien daardoor juist iets te snel genomen waar ik normaliter wat meer voorzichtigheid inbouw.

Soit, de nodige schaafwonden tot gevolg, maar wat me nu het meest zorgen baart is mijn stuur. Ik had het nog niet eens direct gezien, maar mijn linkerhandvat is naar binnen gebogen door de val.

Ik mag hopen dat dit te fixen valt? Zo niet, valt dit onder garantie? :unsure:

Daarstraks een onnozele val gemaakt toen ik vanaf het wegdek het fietspad opreed. Vraag me nog steeds af hoe dat is kunnen gebeuren, mijn voorwiel slipte weg of zo en ik viel vervolgens voorover op beide handen en knieën. Was nochtans een fietspad dat relatief mooi aanlijnde met het wegdek, misschien daardoor juist iets te snel genomen waar ik normaliter wat meer voorzichtigheid inbouw.

Soit, de nodige schaafwonden tot gevolg, maar wat me nu het meest zorgen baart is mijn stuur. Ik had het nog niet eens direct gezien, maar mijn linkerhandvat is naar binnen gebogen door de val.

Ik mag hopen dat dit te fixen valt? Zo niet, valt dit onder garantie? :unsure:

Onder de rubber heb je normaal een vijs waarmee je de handgreep kan vast/los zetten. Waarschijnlijk kan je dat zelf wel fixen vermoed ik.

Ik ook 😂. Het is moeilijk om van de groene een foto te trekken waarbij de kleur goed wordt weergegeven. Het ziet er precies altijd donkerder en vlakker uit. Dit geeft misschien al een beter beeld. Ik zal er eens een foto van trekken bij een kuisbeurt.
Het bevalt me meer dan ik vooraf gedacht had, afgaande op de foto's van de site.

Ik had mijn rode te koop gezet en die was eigenlijk meteen verkocht. Als ik dan kon upgraden naar de nieuwe groep en ruimte voor dikkere banden, en vaarwel tegen alle kleine krasjes die er na 3 jaar gravellen onherroepelijk op staan, dan was de keuze snel gemaakt.

IMG20250906112822.jpg[IMG]

Terug
Bovenaan