De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Euh, bij de grote flessen is dat een plastieken darm dat je op je ventiel kunt zetten, bij de kleine zakjes is dat ook een teut die je op je ventiel kunt zetten.

Gezien het gebruik, voor MTB setup gaan? Zijn die standaard banden OK?
Er zijn geen regels. Meeste mensen gebruiken inderdaad meer MTB-spullen (SPD pedalen), maar ik heb op mijn Grail ook met SPD-SL pedalen en platte pedalen gereden.

Standaard banden zijn verbazingwekkend goed.

Dus je wilt hem tubeless maken waardoor je al 2 reservebanden hebt en er nog bijkopen :unsure:
Ik heb geen ervaring met tubeless, dus als het niet goed lukt, ga ik toch gewoon voor tubes. En in dat geval zou ik ook meteen een reserve binnenband willen hebben liggen :unsure:

Ah kun je die teut op het ventiel zetten? Is zo een zak van 140ml.. Lijkt me wat groot.
de kern eruit draaien, en dan zou je dat idd zo moeten kunnen vullen. Ik werk al jaren zonder spuit, gaat perfect (zolang het tsjoepke van de melk maar klein genoeg is - die muc off ziet eruit alsof dat zo bedoelt is).

Qua volume, hangt het af van hoe vlot de band sealt. Ik heb al voorgehad dat ik quasi de volle 60ml nodig had om hem deftig te sealen. Kwestie van een beetje bij te vullen. Voor bikepacking vul ik beide banden wat bij (en neem een flesje van 60ml mee voor onderweg). Afhankelijk van combinatie band-velg, kan het wel zijn dat het niet zo makkelijk is om te sealen.

Als die Grizl hier ooit aankomt, zou ik die direct tubeless willen zetten.
Kan ik best die Schwalbe Tire Booster kopen? Heb geen toegang tot een compressor...

Yep, en anders is er vast wel iemand in de buurt met een compressor ofzo? Mocht je nabij merelbeke wonen, mag je gerust mijn tirebooster gebruiken...

Voor de mensen met een Grail/Grizl, vinden jullie dat de matentabel op de Canyon website wat klopt?

Voor mensen met normale proporties wel, al kun je altijd wel schipperen met een maat, en ook gaan voor een maat die het dichtst aanleunt bij je voorspelde maat (bvb zegt de tabel XL, maar je inseam/reach zitten in het begin van dat interval, kun je ook veilig voor een L gaan), in functie van een meer vinnig dan wel stabieler rijgedrag.

Als je een wat afwijkende maat hebt (korte/lange benen en of armen) moet je kijken naar je inseam en dan de zadelhoogte, en van daaruit werken, eventueel met een andere lengte van stem om het stuur op een juistere plek te krijgen. Ik zit in dat geval, ik zit van lengte en inseam eigenlijk op XL (midden van het XL-interval qua lengte, begin XL van inseam), maar ik rij op een L met een stem van 100mm ipv 90mm, omdat een stock XL voor mij te groot/plomp aanvoelde. Works like a charm.

Terug
Bovenaan