De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
BDNVeIeHWmxhuvTw8dsVNNeKoE_f6ZvzItmdSFGggqk-2048x1536.jpg

De eerste die locatie kan raden krijgt van mij een frisse pint tijdens de eerste BG-graveltocht.

Ook nog eentje voor al degene die nog in afwachting zijn wat jaloers te maken 😜
4mT1zxD.jpg

Lag er op sommige plaatsen toch wel echt heel smerig bij. Zolang de grond bevroren was was het leuk, maar dat geploeter door diepe modder plassen daar vind ik niets leuks aan.

In het bos en grindpaden was het ook wel zalig en kun je echt vlammen ermee.

Small, ben zeer tevreden... Echte gravelpaden zijn echt ZALIG.
Maar had jammer genoeg een bloso mountainbike route gekozen en sommige paden waren echt niet toegankelijk.
Haha herkenbaar vandaag. Alleja met wat lef en ervaring misschien wel, maar niet echt plezant. Zelfs echt ruwe gravel met putten en bulten gaat echt goed.

Met andere banden met meer noppen zou het ook wel enorm schelen maar daarom heb ik die niet gekocht.

Grizl CFSL7, Large. 3 aluminium bidonhouders, spatborden, bovenbuistas (gevuld), M540-pedalen en Zipp303S wielen: 11.1kg.
Met dat gevuld tasje kan ik niet echt een lijn erin trekken natuurlijk :P
Maar wel nog een vrij zware combinatie want die Zipp's zijn 400g lichter dan de standaard velgen. Nu goed 11kg klinkt ook wel erger dan het effectief is.

Vandaag de eerste keer kunnen rijden aangezien de Grizl was geleverd net voor ik naar Mallorca ging (zalig trouwens!). Echt zeer aangenaam rijden, geometrie is ook zeer herkenbaar dankzij mijn Endurace. Al wat paden gereden die ik nog nooit gedaan had hier in de buurt :)

Weet iemand wat het nut is van die bizarre uitsparingen achteraan het Selle Italia Model X zadel? Hierdoor zitten zadeltasjes nogal bizar, of zijn daar specifieke voor te vinden?

IMG-2236.jpg

Heeft er eigenlijk al eens iemand zijn grail of grizl gewogen?
Ben wel eens benieuwd naar de waardes hiervan.
@Mr.Fingers maybe?
Zoals op de foto, met drinkbushouders, met Hidemybell gps mount, met XT pedalen: 9,9kg in maat M. CF SL7

Vandaag de eerste keer kunnen rijden aangezien de Grizl was geleverd net voor ik naar Mallorca ging (zalig trouwens!). Echt zeer aangenaam rijden, geometrie is ook zeer herkenbaar dankzij mijn Endurace. Al wat paden gereden die ik nog nooit gedaan had hier in de buurt :)

Weet iemand wat het nut is van die bizarre uitsparingen achteraan het Selle Italia Model X zadel? Hierdoor zitten zadeltasjes nogal bizar, of zijn daar specifieke voor te vinden?

IMG-2236.jpg

Zoals op de foto, met drinkbushouders, met Hidemybell gps mount, met XT pedalen: 9,9kg in maat M. CF SL7
Uitsparing is deels comfort en wss ook voor water dat het langs daar weg kan en je niet in de natte zit.

Nee die maten kloppen hoor.
Het verschil is dat de grail CF maar 15mm spacers voorziet, tegenover 27,5mm op de alu. Dus daar verlies je al wat stack.
En het is ook zo dat de crank iets meer naar achter staat. en ook lager Maar het blijft een gravelracer natuurlijk, met op zich al een vrij agressieve geometrie.
Maar op zich toch niks om schrik van te hebben? Waarom trouwens aan het kijken naar een carbon model?
Omdat op geometry geeks daar de meest recente geometrieën van te vinden waren.
Ik ben nog niet in de markt voor een gravel 🙂

Mooie Grizl CF SL 7!
Welke uitsparing bedoel je juist? Bedoel je dat de uitsparing in het midden doorloopt tot vanachter?

$_84.JPG

Uitsparing is deels comfort en wss ook voor water dat het langs daar weg kan en je niet in de natte zit.

Mooie Grizl CF SL 7!
Welke uitsparing bedoel je juist? Bedoel je dat de uitsparing in het midden doorloopt tot vanachter?

$_84.JPG

Ik zie je afbeelding niet, maar aan de uitleg te horen hebben we het over iets anders. Ik heb het over die 2 uitsparingen achter de rails, vermoedelijk voor een zadeltas gemaakt maar als je zoals ik graag met een beperkt zadeltasje rijdt à la Lezyne Road Caddy zit dat door de positie van die uitsparingen zeer bizar.

Selle-Italia-Model-X-Green-Superflow-saddle-review-8-1340x754.jpg

Terug
Bovenaan